SHARE

Prije 20-ak godina, zatamnjivanje auto stakla folijama služilo je kako bi se naglasio gangsterski izgled automobila i da slučajni prolaznici ne bi mogli vidjeti što se nalazi na stražnjem sjedištu. Veliki broj poklonika ovog trenda nije brinuo za vidljivost, već se folija stavljala i na prednja stakla s ciljem postizanja čim boljeg vizualnog dojma. Tada je mjerilo bilo: tamnija folija + sva stakla = bolji izgled.

Razvojem autoindustrije, dolaskom novih modela i oštrijim zakonskim popisima poimanje zatamnjivanja stakla na automobilu dobilo je drugu, svrsishodniju dimenziju. Danas folije na staklima automobila štede energiju, osiguravaju bolju vidljivost u određenim vremenskim uvjetima, štite putnike pri neželjenim i iznenadnim situacijama, daju željenu dozu privatnosti te u konačnici suptilno podižu izgled cijelog vozila.

zatamnjivanje stakla na automobilu


Folije na auto staklima sprječavaju ulazak topline u unutrašnjost, a imaju i sigurnosnu ulogu

Postavljanjem folija na stakla automobila, osim što osiguravamo putnicima ugodniju vožnju prilikom visokih vanjskih temperatura, kod mogućih prometnih nezgoda štite nas od sitnih komadića auto stakla koja se lome pri njegovom puknuću. Da podsjetimo. vjetrobransko staklo automobila je laminirano što znači da se sastoji od tri sloja, dva vanjska staklena i srednjeg plastičnog. pa se kod sudara komadići staklenih slojeva vežu za plastični i tako štite putnike, no bočna stakla automobila su kaljena. Problem kod ovog tipa stakla je da se pri razbijanju lome u sitne fragmente i rasipaju po unutrašnjosti automobila što može biti vrlo opasno.

Stoga, postavljanje folije za zatamnjivanje stakala na automobilu može biti izuzetno korisno, jer zadržava spomenute komadiće na jednom mjestu. Sukladno tome, folije na bočnim staklima otežavaju provalu u vozilo ukoliko se  pokušava ući razbijanjem stakla.

Kako bi se klasificirala razina zatamnjenosti, folije se označavaju brojevima kao što su 5, 20, 30, 50 i drugim, što zapravo daje informaciju o postotku propuštanja svijetla.

folije na staklima automobila
vizualni primjer razlike u postocima zatamnjenosti

Zakon o sigurnosti prometa ipak ograničava postavljanje folija za zatamnjivanje na automobile

Zakon dozvoljava postavljanje folija sa zatamnjenjem u svrhu zaštite ili dekoracije na svim staklima osim prednjeg dijela vozila, odnosno dijela vozača i suvozača. Stoga, u nastavku citiramo članak 56. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, izvučen iz narodnih novina:

“(1) Vjetrobran i bočna stakla u ravnini vozača ne smiju se dodatno zatamnjivati.”

I zanimljivo:

“(2) Odredba stavka 1. ovoga članka ne primjenjuje se na vozila policije.”

Za prednji dio vozila ipak preporučujemo postavljanje prozirnih folija, poznatijih kao UV ili “ceramic” folije kojima se postiže učinak sprječavanja ulaska 60-70 topline, a uz to zaustavljaju i više od 99 posto UV zraka. Posljedično boljoj izolaciji, ljeti se smanjuje korištenje klime u automobilima, što u konačnici dovodi do manje potrošnje. Uvjet svemu navedenom je da se ne koriste materijali kupljeni za par desetaka kuna, jer kod postavljanja folija na auto svakako treba paziti da se odaberu one najkvalitetnije kako bi montaža, dugotrajnost i učinak bili na najvišoj razini. Kvalitetna folija u velikom broju slučajeva dolazi s doživotnim jamstvom na odljepljivanje i boju, lako se postavlja i u dobroj mjeri je otporna na ogrebotine.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here