U 90-im godinama Golf 3 profilirao je ovaj Volkswagenov model u sinonim za obiteljskog kompakta. Tko tada nije imao novaca za luksuzniju C klasu u većini slučajeva okretao se ovom zahvalnom automobilu. Danas doslovno svaki ozbiljniji proizvođač ima svog konja za utrku u ovom segmentu, a upravo 90-e godine obilježavaju pravi početak razvoja kompaktne klase.

Treća generacija Golfa debitirala je na tržištu u kolovozu 1991. godine i blago porasla u odnosu na svog prethodnika, dok je međuosovinski razmak ostao nepromijenjen. Moderniji dizajn isticao se zaobljenijom karoserijom i ovalnim farovima. VW Golf 3 bio je prvi golf duži od četiri metra, a razlog tome je usmjerenje inženjera na pružanje više prostora i udobnosti budućim kupcima.


Golf 3 – novi modeli i nagrada na samom početku

Novi motori u trećoj generaciji Golfa uključivali su prvi TDI agregat i danas kultni 2.8-litreni VR6. Također, prvi put u povijesti, Golf je dobio i karavansku inačicu (Golf Variant) koja se pridružila ostalim verzijama u rujnu 1993. godine (iako većina tržišta nije dobila ovaj model do početka 1994. godine), a u isto vrijeme predstavljena je i potpuno nova Cabriolet izvedba koja je zamijenila tada 13-godišnju prvu generaciju. Limuzinska verzija Golfa 3, pod nazivom VW Vento (ili Jetta III u Sjevernoj Americi), predstavljena je u siječnju 1992. godine. Osim toga, na samom početku Golf 3 je odmah bio proglašen europskim automobilom godine za 1992. godinu.

Golf 3 – Teži, ali upotrebljiviji i s većom paletom motora od prethodnika

U odnosu na prethodnike, Golf 3 je bio veći, teži ali i sigurniji. Primjerice, GTI izvedba druge generacije težila je samo 844 kilograma, dok se kod ove generacije taj broj popeo na 1032. U listopadu 1994. godine u opremu je uveden ABS sustav i zračni jastuk za vozača, a šiber je dolazio kao opcionalan. Najveće zamjerke na račun Golfa 3 dolazile su iz krugova vozača sklonih agresivnijoj vožnji jer im nije odgovarao mekši ovjes koji se dosta naginjao u zavojima. Kako je treća generacija GTI izvedbe bila smatrana najmekšom do sad, u 1995. je uveden brutalni VR6 koji je ispucavao 174 konjske snage i stotku hvatao za 7.8 sekundi.

Motorizaciju Golfa 3 činilo je osam benzinskih agregata, od kojih je najslabiji imao 1.4-litre i 60 konja, kao optimalan izbor nametao se 1.8-litreni motor s 90 konja, a vrh ponude odnosio se na VR6 koji je u početku iz 2.8-litrenog motora razvijao 174, a kasnije i 190 konja. Ponudu dizelaša redom je sačinjavalo šest motora obujma 1.9 litre, a najboljima su se pokazali turbodizelaši s direktnim ubrizgavanjem od 90 i 110 konjskih snaga.

Golf 3 – nezaustavljivo vrti kilometre unatoč poznim godinama

Zanimljivo je da se Golf 3 prodavao do 1999. godine u Kanadi, dijelovima Južne Amerike i u Meksiku kao posebno izdanje pod nazivom “Mi” (Golf CL s 4 vrata, klimom, posebnim interijerom, i OEM zatamnjenim stražnjim stop svjetlima i ABS-om) (“Mi” ima značenje za “Multiple Injection” – višestruko ubrizgavanje, ali bez promjena konstrukcije 1.8 benzinskog motora).

S obzirom na popularnost “trojke” na našim prostorima, rabljenih i zamjenskih dijelova ne manjka, te popravci samim time nisu skupi. Ipak se radi o 20-ak godina starom modelu. No, unatoč tome na našim prometnicama nisu rijetka pojava ni primjerci s prijeđenih 300-njak tisuća kilometara. Uz redovno održavanje i izmjenu potrošnih dijelova dizelski i benzinski motori Golfa 3 odlučno odolijevaju zubu vremena i prkose novim modelima s hrpom elektronike. Dizel izvedbe su ipak osjetljivije i ukoliko nisu održavane možete kupiti mačka u vreći. Tu posebno mislimo na turbodizelaša koji ima problematičnu konstrukciju zupčastog remena i bregaste osovine.

S obzirom na staru tehnologiju motora potrošnja Golfa 3 vrlo je promjenjiva, pa tako 1.8-litreni benzinac u ljetnim mjesecima troši oko 10 litara na sto kilometara gradske vožnje, dok zimi i s pažljivom nogom na gasu potrošnja seže i do 15-ak litara na spomenutu udaljenost. Dizelske inačice ipak su štedljivije, pa se njihova potrošnja kreće oko 8 litara. Izuzmemo li mane u vidu potrošnje, sumnjivih dizelaša i starije izrade koja se ne može mjeriti s današnjim ulickanim automobilima, ovaj vremešni starac zaista odlično služi osnovnoj svrsi – pouzdanom prijevozu od točke A do točke B.

Nema komentara

Komentiraj