Današnja tehnologija nam uvelike olakšava život. Uz nju smo sigurniji, sposobniji, brži, pametniji. Međutim, sve tehnološke prednosti ponekad imaju i lošu stranu, a one se prvenstveno ocrtavaju kroz hakerske napade banaka, računala, servera i slično. No jeste li se ikada zapitali da li moguće hakirati automobil ili “pokupiti” virus koji će ga usporiti, blokirati vrata ili povećati potrošnju?


CYBER SIGURNOST JE AKTUALNA TEMA AUTOMOBILSKE INDUSTRIJE

Američka agencija IHS predvidjela je da će do 2020 godine širom svijeta 152 milijuna vozila biti online. To je potaknulo brojne konferencije na temu cyber sigurnosti da u svoje programe uključuju i autoindustriju. Zanimljivost vezana na ovu temu dogodila se u srpnja u Pekingu, kada je na hakerskoj konvenciji SyScan 360 organizator ponudio nagradu od 10 000 dolara ekipi koja uspije na daljinu otključati i pokrenuti Teslin superluksuzni i softverski najnapredniji model S. Najbolja ekipa sa sveučilišta Zhejiang uspjela je hakirati automobil, međutim, za to im je bilo potrebno više vremena od predviđenog.

hakiranje automobila

HAKIRANJEM AUTOMOBILA OTKRILI NJIHOVU RANJIVOST 

Prvi su tu temu pokrenuli američki hakeri Chris Valasek i Charlie Miller 2013. godine. Oni su uz pomoć prijenosnog računala spojenog kabelom na ulaz za dijagnostiku i starog Nitendo NES kontrolera hakirali autmobil te preuzeli kontrolu motorom, kočnicama i upravljačem Toyote Prius i Forda Escape. Na svu sreću, to je bila prva faza istraživanja potencijalne ranjivosti modernih automobile koju je financirala DARPA.

INTEL ŽESTOKO PROTIV HAKIRANJA AUTOMOBILA

Konstantno povećanje broja automobila opremljenih s internetskom tehnologijom neizbježna je budućnost, no ona sa sobom nosi i određene opasnosti. Nova tehnologija otvara vrata za hakere koji sada imaju sve više mogućnosti za preuzimanje kontrole nad automobilima.

Intel, jedan od najvećih svjetskih proizvođača čipova i procesora koji se koriste u računalima, iznio je neke ideje koje se tiču obrane od hakerskih napada u vozilima. Tvrtka Intel ima nekoliko partnera u auto industriji s kojima surađuje – neki od njih su BMW, Ford i Toyota. Navedeni proizvođači koriste njihovu tehnologiju za napajanje automobilske elektronike, navigacije i drugih sustava. Povodom toga Intel je izradio par savjeta kojima se upozorava na točke automobila koje su podložne hakerskim napadima.

Sljedeća grafika izvučena je iz Intelovog izvješća, te govori o pojedinostima i mogućim točkama za neovlašteni pristup automobilu na daljinu.

kako hakirati automobil

Iz tvrtke napominju da postoji sve veći popis rizika za hakiranje automobila. Stoga se njihova preporuka odnosi na stvaranje sigurnog sustava za provjeru autentičnosti koji osigurava da razni povezani sustavi u automobilu komuniciraju jedni s drugima, a ne s nepoznatim, vanjskim izvorom. Također preporučuju povećane sigurnosne mjere diljem opskrbnog lanca kako bi se spriječilo manipuliranje ili krivotvorenje dijelova koji ulaze u vozilo.

S obzirom da Intel kontinuirano surađuje s auto industrijom na području tehnologije u automobilima, svakako im je u interesu osigurati da su sustavi koji se spajaju na internet imaju što manju mogućnost hakiranja. No, unatoč svim mjerama i naporima auto industrije nekako nismo uvjereni da će se hakiranje automobila moći spriječiti u budućnosti. Uz razvoj tehnologije bojimo se da ovakvi događaju ne postanu učestali:

Ako vas zanima koje automobile je bilo moguće hakirati pametnim telefonom te kako i što je sve u vašem automobilu povezano, pročitajte  na: autoklub.jutarnji.hr

Nema komentara

Komentiraj