Ručni mjenjač godinama je vladao autoindustrijom. Razlog tome je bila prvenstveno visoka potrošnja starih automatika, skuplje održavanje, a i faktor zabave i užitka u vožnji je izostajao. Dolaskom mjenjačkih jedinica s dvije spojke, svijet automobila dobio je potpuno novu dimenziju. Atraktivne “pedalice” iza mjenjača učinile su izmjene brzina elegantnijima, bržima i efikasnijima po uzoru na Formulu 1. Ovakav “udarac” dragom nam “manualcu” najviše se osjetio na snažnijim automobilima koji su objeručke prihvatili novu tehnologiju. Dolaskom doppelkupplung mjenjača automatici su kupce pridobili jednostavnim i primamljivim mogućnostima “šaltanja”. Pored navedenog najveći benefit nove tehnologije je učinkovitost, prevedeno – niža potrošnja.

Koliko je mjenjač s dvostrukom spojkom prihvaćen od strane tržišta govori i činjenica da automobili kao što je Nissan GTR R35 nemaju izvedbu s ručnim mjenjačem. Razlog je prilično očito – loši prodajni rezultati koji više ne mogu opravdati proizvodnju automobila s ručnim mjenjačem. Dakle, proizvođači su odlučili smanjiti troškove i zaustaviti razvoj jedinice čiji se trošak ne isplati. Zbog lakog nošenja s velikom snagom, posebno isplativima pokazali su se kod iznimno snažnih automobila s puno okretnog momenta. Time su nadmašeni ručni mjenjači, i dalje prvi izbor istinskih entuzijasta. Povodom toga složili smo listu nekoliko poznatih sportskih automobila koje ćemo propustiti na žalost više nećemo imati prilike voziti s ručnim mjenjačima.


Japanski hibridni bolid i vječni lovac na Porsche prebacili se na automatiku

Trebalo je dugo da novi NSX dođe na scenu, a sad kada je napokon ovdje ručni mjenjač nije ni u primislima koncepta ove sofisticirane jurilice. I to se odnosi na cijelu postavu. Japanski proizvođač vozila potvrdio je da se u slučaju NSX-a neće vratiti manualcu. Ručni mjenjač više ne čini adekvatan izbor za high-tech automobile poput novog NSX-a. Prvi NSX koji je svojevremeno “skidao skalp” Ferrariju i ekipi nudio je mogućnost izbora između pet ili šest-stupanjskog ručnog i ne tako popularnog četverostupanjskog automatskog mjenjača.

Šuškalo se da će novi Audi TT RS dobiti ručni mjenjač, ali ispostavilo se da je to zapravo samo glasina, jer jedini mjenjač u ponudi Audi TT RS modela je precizni sedam-brzinski S tronic. No, imajući u vidu da se pod haubom nalazi 2.5-litreni turbak s pet cilindara i 400 konjskih snaga oprostit ćemo nijemcima izostanak manualca.

audi ručni mjenjač

BMW-ove limuzine opravdava velika snaga

Sljedeća generacija BMW-a M5, također će doći bez ručnog mjenjača. Još uvijek imate vremena probati nabaviti trenutnu generaciju BMW-a M5 s ručnim mjenjačem, dok se novi i sofisticiraniji model samo s automatikom očekuje kasnije ove godine. Mnogi ljubitelji nisu sretni s takvim raspletom, ali s obzirom da nam ne gine budućnost brzih i efikasnih mjenjača nema razloga iznenađenjima. Također, ako ste okorjeli fan manualca još uvijek možete nabaviti M2 i guštati u šaltanju. Slično svom rođaku M5-ici, i Coupe M6 će reći zbogom ručnom mjenjaču. Šef BMW M odjela opravdava svoju odluku s nedostatkom potražnje za M6-icom s ručnim mjenjačem. Zanimljiva je činjenica kako je trenutno ručni mjenjač na ovoj jurilici isključivo dostupan za američko tržište koje u najvećoj mjeri preferira upravo automatike. Čudna odluka, ali moramo priznati da je iznimno skupo stvoriti ručni mjenjač koji će obuzdati 500 Nm okretnog momenta.

bmw ručni mjenjač

Iron manova jurilica i luksuzni Mercedesov coupe nisu iznimka

Ne samo da R8 izgledati velika, ali je isto tako eksplozije voziti. Nažalost, R8 je izgubio dio svojeg “fun faktora” kada je iz ponude izbačen ručni mjenjač. U ovom slučaju za užitak u vožnji biramo prethodni model s fenomenalno dizajniranim ručnim mjenjačem po uzoru na Ferrarije starijih generacija. Ako provjerite popis kompletne Mercedesove ergele, primijetit ćete da je SLK bio jedan od rijetkih luksuznih coupea koji su isporučivani s ručnim mjenjačem. No, sa zamjenom roadstera SLK s novim Mercedesom SLC ručni mjenjač više nije opcija. Zapravo, u današnje vrijeme poprilično ćete se namučiti pronaći bilo koji Mercedesov model s ručnim mjenjačem.

Gruba stvarnost za sve istinske ljubitelje starog dobrog šaltanja je izumiranje manualca. Motori su sve snažniji i efikasniji, a u paru s time automatici s duplom spojkom čine logičan i neminovan izbor proizvođača automobila. Primjer Porschea 911 R i najavljenog vraćanja ručnog mjenjača u GT3 RS hvale je vrijedan potez slušanja želja vjernih fanova. Koliko će se Porsche i nekolicina drugih uspjeti opirati se neizbježnoj sudbini sportskih automobila ostaje nam za vidjeti, i nadati se da će manualac potrajati što duže.

Nema komentara

Komentiraj