Vrlo lako bi mogao ponijeti tu titulu. Zaboravite na fine “pedalice” i automatik, Porsche 911 R trebao bi biti san svakog ljubitelja “Elfera”. Stručnjaci ovog proizvođača odlučili su slušati svoje poklonike i ovom jurilicom objedinili sve njihove želje – iznimnu upravljivost, brzinu, izgled i sve začinili savršenim ručnim mjenjačem.

Jednako kako na električnu budućnost autoindustrije gledamo sumnjičavo i s odbijanjem, tako se već godinama, od kad su uvedeni najsuvremeniji automatici (pa i Porscheov sjajni PDK) nikako ne možemo prikloniti osjećaju “klikanja” pedalica iza upravljača, nego nas i dalje vuče onaj dobri, stari osjećaj ručnog mjenjača kratkih prijenosnih omjera kako klizi iz brzine u brzinu svakim našim pritiskom kvačila i usporednim “šaltanjem”. Razlog? Neopisiv osjećaj kontrole i povezivanja s automobilom koji će svaki auto entuzijast i bez ovog slikovitog opisa razumjeti.


Zbog čega je stvoren Porsche 911 R?

Mnogi vjerni kupci ovog proizvođača bili su nezadovoljni činjenicom da Porsche GT3 RS ne mogu dobiti u izvedbi s ručnim mjenjačem. Stoga smo prošle godine mogli čuti glasine o stvaranju novog 911, koji bi se temeljio na pogonu modela GT3, ali bez prepoznatljivog spojlera dok bi za prijenos brzina bio zadužen isključivo ručni mjenjač.

Sada je Porsche odlučio to sprovesti u djelo i ispričati se na najbolji mogući način. Na Ženevskom sajmu automobila ekipa iz Stuttgarta predstavila je novi “Elfer”, točnije 911 R, a potvrđene informacije vezane uz ovaj stroj razveselit će svakog ljubitelja ovog brenda i šire.

Je li Porsche 911 R samo kopija GT3 RS-a?

Razlike su male, ali značajne. Prije svega, nemoje se dati zavarati “gospodskim” vanjskim izgledom koji podsjeća na Carreru. Ovaj bolid ima ogoljenu unutrašnjost, a audio sustav i klimu može se odabrati samo kao dio dodatne opreme. Porsche 911 R dijeli dosta detalja karoserije s GT3 RS, poklopac motora, krov i branici su izrađeni od karbona, što znači da se težina zadržala na minimumu. S obzirom na to da je “R” namijenjen primarno za cestu, stražnje krilo je uklonjeno, a prednji i stražnji kraj preuzet od GT3 RS-a kombinira se s diskretnim pomičnim stražnjim krilom Carrere.

Da novi Porsche 911 R ne bi bio samo hibrid između spomenuta dva modela pobrinuo se difuzor svojstven samo njemu. Pogonski stroj čini 4.0-litreni atmosferski šestak preuzet od 911 GT3 RS. To znači da ima brutalnih 493 konja, a vrti se do 8.800 okretaja u minuti, dok se okretni moment od 338 Nm prenosi na stražnje kotače. Naravno, za kontrolu svega navedenog brine se ručni mjenjač kao jedina opcija. Možemo li poželjeti bolju kombinaciju od ove? Iako je Cayman GT4 jedan od najboljih automobila koji je izašao iz ove radionice, 911 R postavljen je ipak stepenicu iznad, i vjerujemo da predstavlja čisto savršenstvo vožnje.

Porsche 911 R stotku hvata za 3.7 sekundi, a brzinomjer se zaustavlja tek na 320 km/h. Sprijeda se za trakciju brinu 245-ice, a straga 305-ice, dok se za kočenje brinu karbonsko-keramičke kočnice. Težina Porschea 911 R iznosi 1370 kilograma, što ga čini 50 kilograma lakšim od GT3 RS izvedbe.

Kako se nova zvijer ponaša u akciji, pogledajte u videu:

Koja je cijena Porschea 911 R i kako ga kupiti?

Međutim, loša vijest je da neovisno o novcu kojim raspolažete vjerojatno nećete imati priliku posjedovati ovaj poseban Porsche. Naime, prema najavama, 911 R proizvest će se u 911 primjeraka, a kupci modela 918 imaju pravo prve kupnje, te ih je velika većina već zakaparena. Isporuke ove jurilice koja će imati cijenu od 184.000 dolara kreću ovog ljeta.

Unatoč njihovoj svima poznatoj reputaciji, sjajno je da su u Porscheu prepoznali koliko za njihov brend znači stvaranje brutalnih strojeva inspiriranih kultnim automobilima iz vlastitog dvorišta. Lijepo je vidjeti da su nakon 718-ice oživjeli i naziv trkaće legende iz 1967. godine – Porschea 911 R. Mi se nadamo da će i u budućnosti zadržati takav način razmišljanja, a kako bi nam bar jedan primjerak došao u ruke, intenzivno smišljamo načine da do ljeta nabavimo iznos potreban za kupnju ovog posebnog “Elfera”.

Nema komentara

Komentiraj