Lotus Elise prošle je godine proslavio svojih 20 godina, a Britanski proizvođač sportskih automobila malo kasni sa slavljeničkom izvedbom – oprostit ćemo im jer je riječ o najbržem Lotus Elise ikad. Trenutna, druga generacija Lotus Elisea u proizvodnji je od 2001. godine, ali Britanci su ga dosljedno osvježavali kako bi išli ukorak sa sve većom konkurencijom sportskih automobila. Najnovija kreacija je Elise Cup 250, a iz kompanije tvrde da je najbrži do sad.


Kako je nastao Lotus Elise Cup 250?

U Lotusu su se vratili već prokušanom receptu – manje težine, više snage i stvorili Elise Cup 250. Odrezali su 21 kilogram kako bi došli na malih 931 i sve začinili dodatkom 26 konja Toyotinom 1.8 litrenom četverocilindričnom turbaku. Rezultat je ukupno 243 konja ili točnije – 261 konjića po toni težine, što je dovoljno za ubrzanje do stotke od 3.9 sekunde, okretni moment od 184 Nm i maksimalnu brzinu od 248 kilometara na sat. Ovo malo čudovište krug na Lotusovoj testnoj stazi Hethel odvozi za 1:34 što je četiri sekunde brže od prethodnog modela Cup 220, pa je prema tome zaradio titulu najbržeg Elisea.

Ovjes je uglavnom prenesen iz modela Cup 220 i to ga ne čini nimalo lošijim. Naime, on se sastoji od Bilstein amortizera, Eibach opruga, podesivog prednjeg stabilizatora i dvostruki poprečnim ramenima. Za zaustavljanje Cup 250 izvedbe brinu se AP Racing čeljusti sprijeda i Brembo kočnice na stražnjem dijelu. Set lakih aluminijskih naplataka zamotan je u trkaće Yokohama Advan A048s gume.

Najbrži Lotus Elise ikad dostupan je kao roadster s opcijom hard-topa, a tu je i opcionalni Carbon aero paket koji skida još 10 kilograma. Funkciju golemog stražnjeg krila i prednjeg splittera u Lotusu procjenjuju na 66 kilograma downforcea pri brzini od 160 km/h i 155 kilograma pri 248 km/h. Iz tvrtke također naglašavaju kako je velika pozornost pridana upravljanju i držanju ceste, što vjerojatno znači da će ovaj stroj biti izuzetno zabavan za izazove na stazi.

Novi Lotus Elise Cup 250 lovi Caymana GT4

Sudeći prema viđenom, ovo je definitivno Lotusov odgovor na Porsche Cayman GT4. Na papiru, novi Elise Cup 250 mogao bi zadati dosta problema Caymanu GT4. Porscheov as ima 385 konja, što je zaista znatno više od Elisea, no on je i znatno teži – 1340 kilograma. Ako te razlike prevedemo u brojke vezane uz performanse dobivamo podatak da je Cayman GT4 do stotke sporiji s vremenom od 4.2 sekunde, ali ipak brži s maksimalnom brzinom od 295 kilometara na sat.

Također mislimo da bi nadolazeći Jaguar F-Type SVR mogao stvoriti vrlo zanimljiv rivalitet među ovim trojcem. Nedavne glasine kažu da će novi Jaguarov model imati više od 560 konjskih snaga uz krajnju brzinu od preko 320 kilometra na sat, tako da bi svakako trebao biti favorit na otvorenom. No, nas zanimaju zavojite staze gdje maksimalna snaga ne igra glavnu ulogu, već upravljivost automobila, a u takvim uvjetima Lotus Elise Cup 250 svakome može biti vrlo opasan izazivač.

Cijena, dostupnost i prvi testovi novog Lotus Elise Cup 250

Model Cup 250 zamjenjuje spomenuti model Cup 220, a iz tvrtke su najavili da planiraju ograničenu proizvodnju od 200 jedinica godišnje. Cijena Lotus Elise Cup 250 predviđena je za oko 65 tisuća dolara, a prodaja starta u travnju. Gledajući cijeli koncept koji već godinama stoji iza ove posebne britanske tvrtke možemo samo žaliti što su ovakve jurilice rijetkost u Hrvatskoj, a vjerujemo da vam je sada još jasnije zašto smo starijeg brata Elise serije uvrstili na naš popis najboljih sportskih automobila na Njuškalu.

Nema komentara

Komentiraj