Jurilice stvorene za pravi užitak u vožnji danas su sve rjeđe, a većina ih je krcata najsuvremenijom tehnologijom što samo po sebi vuče i daleko višu cijenu. Model o kojem govorimo, nova Toyota GT86 2017 nalazi se negdje u zlatnoj sredini, te kao i prethodnik ima težak zadatak – opravdati Hachiroku oznaku i sve što se uz nju veže. S vizualne strane novi GT86 dobiva nekoliko teško vidljivih promjena u odnosu na prošli model. Prednja strana dobila je širu rešetku hladnjaka i novi dizajn branika, revidirana su svjetla za maglu, a na raspolaganju su nova LED prednja svjetla. Redizajniran je prednji splitter dok stražnju stranu krasi istaknutiji spojler smješten na poklopcu prtljažnika. Ljubitelji čišćeg izgleda eksterijera mogu odabrati izvedbu bez stražnjeg krila. Kao najzanimljiviju nadogradnju ističemo implementaciju LED tehnologije u stražnja svjetla koja automobilu daju poseban izgled noću.
Uz profinjenije materijale unutrašnjost novog GT86 2017 ima drugu dimenziju
Interijer je malo bogatiji u odnosu na prethodni model. Nova Toyota GT86 2017 sada ima dostupnu kombinaciju kože i Alcantare na vratima i armaturi, dok je uzorak sjedala također drugačiji. Audio kontrole su prilagođene vozaču i nalaze se na kolu upravljača, te potvrđuju filozofiju automobila iznimno usmjerenog na vožnju. Mali 4.2-inčni zaslon služi kao putno računalo i zamjenjuje analogni mjerač goriva starijeg modela. Redizajnirani GT86 dolazi s novim multimedijskim sustavom kojim se upravlja putem 6.1-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, inače pozicioniranim na središnjoj konzoli. Nalazi se u dosegu ruke pa je idealan za korištenje bez dodatnog naginjanja prema naprijed. Ostale kontrole čine prekidači i gumbi, pretežito od klime, a rasporedom podsjećaju na konfiguraciju dijela kokpita borbenog zrakoplova.
Nova Toyota GT86 2017 s finim podešavanjem ovjesa “pleše” još ljepše
Oni koji s nestrpljenjem iščekuju novosti na polju pogonskog agregata bit će razočarani saznanjem da Japanci nisu smatrali potrebnim dodati više snage ili turbopunjač – što znači da novi GT86 2017 i dalje pokreće 197 konja snažni 2.0-litreni četverocilindrični Boxer motor. Kupcima se na izbor nude ručni ili automatski mjenjač. Inženjeri su napravili određene promjene u upravljanju i amortizerima kako bi poboljšali agilnost, ali malo zamjerki u tom dijelu se može naći prošloj inačici tako da je teško pronaći neku veću razliku u ponašanju na cesti. Sa svime navedenim na umu činjenica je da se redizajnirani automobil vozi kao i prethodnik. Nova Toyota GT86 nije snagator, ali isporučuje dovoljnu konjažu da vozač učinkovito iskoristi dobro podešenu šasiju u zavojima.
Tipični zvuk Boxer motora gotovo neprimjetno ulazi u kabinu preko usisnog sustava motora. Vrhunac simfonije događa se na više od 7.000 okretaja u minuti, i tjera na guranje sve do crvene linije. Iako zvuk hoće zavarati pa se čini da su u pitanju veće brzine, ovaj detalj opisuje koliko je japanski coupe zabavan i na manjim brzinama.
Cijena Toyote GT86 2017 jedina je zamjerka u odnosu na konkurenciju
Agilni japanski sportaš stotku stiže u 7.6 sekundi, a maksimalac je 226 km/h, dok jeftinija, automatska inačica ostvaruje spomenuto ubrzanje u vremenu 8.2 sekunde uz zaustavljanje kazaljke na 210 km/h. Brojke su još zanimljivije ako ih usporedimo s najbližim konkurentom – Mazdom MX-5 koja ostvaruje gotovo identične performanse. Isti automobil s početnim iznosom od 195.000 kuna u startu je osjetno jeftiniji od modernog, ali i snažnijeg – Hachirokua. Cijena nove Toyote GT86 2017 kreće se od 308.800 kuna za izvedbu sa šeststupanjskim automatikom do 311.500 kn za model s manualcem. Unatoč tome dojma smo da današnji automobil ponosno nosi legendarnu oznaku i slijedi smjer naslijeđa ikone. Kako se priča o STi inačici Subaru BRZ-a sve više zahuktava nadamo se da ćemo dočekati snažniju izvedbu kojom bi se poznati coupe iz igračke transformirao u punokrvnog sportaša.