U 2018-oj, autoindustrija razvija punom parom alternativne načine prijevoza, a s novim i sve strožim regulativama ispušnih plinova koje utječu na benzinske i dizelske agregate, električni automobili u Hrvatskoj će tek postati popularniji. Giganti poput Volkswagena, BMW-a, Mercedesa i Audija ulažu golem novac u istraživanje i razvoj EV-a, dok Nissan i Renault usavršavaju svoje pristupačne modele Leaf i Zoe. U narednom vremenskom periodu očekuje nas sve više novih “strujića”, a već sad hibridni i električni automobili na hrvatskom tržištu imaju zanimljivu postavu.
Napredak u tehnologiji baterija znači da je autonomija veća od one koju smo nekada imali na raspolaganju, ali i dalje je problematična infrastruktura punionica za električne automobile, kojih je u Hrvatskoj trenutno oko 200-injak. Naravno, tu brojku višestruko nadmašuju benzinske postaje. Nažalost, upravo zbog toga mnogim zainteresiranima infrastruktura još uvijek predstavlja problem kada je riječ o kupnji automobila pogonjenog baterijskim sklopom.
U Hrvatskoj su krenuli poticaji za kupnju električnih automobila i hibridnih plug-in vozila, a za privatne i pravne osobe država je osigurala ukupno 25 milijuna kuna, što je dovoljno za nabavku otprilike 300 četverokotača. Iznos od 12 milijuna kuna namijenjen je kao pomoć financiranju građana za kupnju auta na struju i hibrida. Vrijednost sufinanciranja kretat će se do 80 tisuća kuna i neće biti veća od 40 posto ukupno opravdanih troškova.
Uz dostupnost punionica i atraktivne poticaje, aktualno je i pitanje: Koliko kilometara se može prijeći s električnim automobilom? Ta se brojka jako razlikuje, ovisno o veličini baterije dotičnog “strujića”. Stoga, da bismo vam olakšali kupnju u nastavku ćemo vam predstaviti koji su najbolji i najjeftiniji električni automobili u Hrvatskoj prema našem odabiru.
Nissan usavršava električni obiteljski automobil, dok Renault dorađuje urbanog mališana
Prvi svjetski električni automobil masovne proizvodnje na tržište se vraća u novoj verziji kao obiteljski električni automobil bolji nego ikad. Po cijeni od oko 26.000 funti u Velikoj Britaniji, novi Nissan Leaf koristi poznatu mehaniku dorađenu s boljom tehnologijom baterije i osvježenim dizajnom usklađenim s najnovijim Nissanovim dizajnerskim izričajem pokrenutim s novim Qashqaijem. Nissan daje jamstvo od 100.000 kilometara / 5 godina na bateriju. Domet u gradskoj vožnji prema WLTP normi iznosi 415 kilometara, čime je Leaf pravi električni multipraktik. Za detaljnije informacije o cijeni Nissan Leafa u Hrvatskoj preporučujemo kontaktirati zastupnika.
Mali francuski električni automobil naziva Zoe konkurencija je električnom Smartu i VW Up-u, a ostvaruje domet do 300 kilometara bez punjenja. Zanimljiv konfigurator potrošnje ovog mališana ovisno o uvjetima i načinu vožnje možete isprobati na linku. Kupcima su dostupne dvije izvedenice električnih motora s oznakama R90 i Q90, dok im je međusobna razlika u snazi tri konjske snage. S novim akumulatorom Z.E. 40 punjenje do 80 posto kapaciteta preko kućne utičnice traje 11 sati i 18 minuta, dok je u javnoj punionici to vrijeme skraćeno na sat i 40 minuta. Cijena Renault Zoe počinje na 233.900 kuna.
Kompaktni crossoveri i ozbiljan konkurent Priusu aduti su korejskih proizvođača
Hyundai nudi svoj pametan obiteljski automobil Ioniq u tri izvedbe: hibrid, plug-in i električni čija cijena starta na 271.990 kuna. Odličan izbor učinkovitih pogonskih sklopova čini ovu obiteljsku limuzinu dostojnim konkurentom Toyotinom Priusu. Prema tvorničkim podacima električni Ioniq doseže autonomiju od 280 kilometara. Koreanci osim limuzinskog “strujića” nude i kompaktni crossover Konu u potpuno električnom izdanju, čija nam cijena, s obzirom da je tek u dolasku na hrvatsko tržište, još nije poznata.
Drugi korejski adut na tržištu električnih automobila je Kia Soul EV. Moderni kompaktni SUV odlikuju specifikacije dostatne za gradsku vožnju, Lepršavi dizajn na prvu upućuje na to da se radi o posebnom vozilu te nikog neće ostaviti ravnodušnim. Snaga od 110 električnih konja omogućava ubrzanje do 100 km/h u vremenu od 12 sekundi, a vrhunac postiže na 145 kilometara na sat. Okretni moment iznosi respektabilnih 285 Nm, a autonomija oko 200 kilometara s jednim punjenjem. Zbog svog oblika koji mu omogućava prostranost u unutrašnjosti iznimno je praktičan. Cijena Kie Soul EV iznosi 272.990 kuna, a svi zainteresirani dodatne podatke mogu pronaći kod predstavnika.
Div iz Wolfsburga nudi električnu verziju najpoznatijeg automobila na ovim prostorima i gradskog mališana
Sve što vam se sviđa kod VW Golfa možete dobiti i u čistom, tihom, električnom paketu. Za cijenu od 301.659 kuna kupci dobivaju poznate Volkswagenove atribute kao što su prvorazredna kvaliteta izrade i povezanost s novim tehnologijama upakirane u poznati eksterijer s prostranom unutrašnjosti. Nešto skuplje inicijalno ulaganje opravdavaju budući niži troškovi u kombinaciji s tihim pogonskim sklopom. Dizajn električnog Golfa dolazi s već prepoznatljivim “potpisom” istaknutih LED svjetala. Lagani kotači dimenzija 16 cola kriju se pod nazivom Astana te u duhu učinkovitosti dolaze s poboljšanom aerodinamikom i optimiziranim gripom. Vrijeme punjenja preko kućne utičnice iznosi 17 sati, dok se na javnoj punionici kapacitet od 80 posto doseže za 45 minuta. Maksimalna snaga električnog kompakta iznosi 136 konjskih snaga, a doseg s jednim punjenjem kreće se do 300 kilometara.
Da sve ne ostane na popularnom Golfu pobrinuo se Volkswagen e-Up – električna inačica gradskog automobila Up. Njemački mališan dimenzijama i dizajnom izgleda kao “hladnjak na kotačima”, no to ne znači ništa loše, dapače e-Up je dobro ispolirani tipični Nijemac sa svim uobičajenim Volkswagen kvalitetama i pažljivo odrađenim detaljima završne obrade. Dosegom od 160 kilometara odličan je izbor za gradske sredine, dok 80 posto napunjenosti ostvaruje u samo 30 minuta povezanosti s javnim stanicama za punjenje.
Električni Smart pristupačnom cijenom i modernim dizajnom prvi je izbor za velike gradove
Sudeći prema prvotnoj zamisli i svrsi Smarta, možemo slobodno reći kako je to model koji u budućnosti vidimo isključivo u elektrificiranom izdanju. Nakon dva desetljeća “guranja” kroz gradske ulice Daimler je u potpunosti prepoznao smisao te ideje i opremio sve izvedenice električnim motorom. Time je popularni mališan proširio izbor i pokazao kojim pogonom će predvoditi prijevoz u gradskim gužvama.
Prema tvorničkim podacima Smart Fortwo electric može prijeći 160 kilometara s jednim punjenjem, do stotke ubrzava za 11,5 sekundi, a maksimalac staje na 130 km/h. Navedene brojke potvrđuju kako Daimlerov gradski automobil čini pravu mjeru za upotrebu pri obavljanju dnevnih poslova. Uz pomoć smartphone aplikacije smart experienc-e zainteresirani mogu izračunati individualni domet, a vlasnici proučiti sve mogućnosti električnog mališana.
S obzirom na dizajn, cjenovnu pristupačnost i mogućnosti, omaleni EV nam se nameće kao najbolji izbor za urbane sredine. Električni Smart dostupan je po cijeni od 176.375 kn, a ako uračunamo poticaje, iznos se uvelike smanjuje te dobivamo cijenu koja je tek oko 10.000 kuna veća od osnovnog benzinskog modela.
Ljubitelji nešto luksuznijih električnih automobila zasigurno će probati provjereni BMW i3. Rezultat hvatanja stotke u 7,7 sekundi do stotke zainteresirat će sve kojima je na listi prioriteta ubrzanje. Bavarac dolazi s izborom dvije razine kapaciteta baterije – 60 i 94 Ah. Kao i kod svih električnih vozila, doseg varira ovisno o vanjskim uvjetima i načinu vožnje, a maksimalac i3 s jednim punjenjem snažnije inačice je 200 kilometara. Ovaj elegantni električni automobil u Hrvatskoj će svoje kupce stajati više od 300.000 kuna.
Električni automobili u bliskoj budućnosti činit će značajan udio vozila u Hrvatskoj
Po uzoru na četverokotače pogonjene fosilnim gorivom, električni automobili dolaze u svim oblicima i veličinama, a koji je najbolji izbor za vas ovisit će o nizu čimbenika. Kao što smo spomenuli, jedan od najbitnijih faktora je pristup punionicama za električne automobile, kako bi zadovoljili potrebe za dnevnu vožnju. U konačnici, nema smisla imati hardver ako nemate infrastrukturu za podršku.
S time na umu, prije kupnje valja obratiti posebnu pozornost da lokalni putevi i autoceste imaju infrastrukturu koja će poduprijeti punjenje na putu ako namjeravate koristiti električni automobil za dulje vožnje. U tom slučaju preporučujemo razmotriti i alternativu u obliku plug-in hibridnog automobila koji je kombinacija električne tehnologije snage konvencionalnog motora, kako se ne bi našli u ne planiranim i neugodnim situacijama.
Sukladno primamljivim poticajima za kupnju električnih automobila u Hrvatskoj, nadamo se čim bržoj najavljenoj promjeni na području dostupnosti punionica, što će vjerujemo posljedično rezultirati i povećim brojem “strujića” na našim cestama.