Renault Scenic je kompaktni monovolumen proizveden prvi puta 1996. godine pod kategorijom “MPV – multi purpose vehicle” što znači vozilo za više prigoda, te je ono namijenjeno svima kojima je potrebno višenamjensko vozilo s puno prostora i komfora. Scenic je osmišljen kao manje vozilo koje bi zahvatilo kupce koji ciljaju na monovolumen, no ipak manji od tada poznatog najvećeg Renaultovog monovolumena Espacea.


 RENAULT SCENIC – PROMJENE KROZ GODINE

Prva generacija Renault Scenica predstavljena je 1996. godine i proizvodnja je trajala do 2003. godine. U Renaultu su pretpostavljali kako Scenic neće postati popularan model i predviđali su proizvodnju od oko 450 jedinica na dan, no kada je izašao, proizvodnja Scenica vrlo brzo je dostigla svoj vrh od 2500 jedinica na dan. Scenic je dizajniran kao monovolumen, no cijeli model se temelji na Meganeu Hatchbacku, od kojeg su preuzeti svi mehanički dijelovi i ponuda motora. Dizajn prvog modela, karakterističan je za monovolumen, što podrazumijeva, veliku karoseriju. Zadnji kraj automobila je u istoj visini sa krovom, kako bi se dobilo što više mjesta na zadnjim sjedalima. Prednji dio je koso spušten od krova preko poklopca motora, a istu liniju drži i veliko vjetrobransko staklo.  Između vodoravno postavljenih prednjih svijetala nalazi se Renaultov znak, a između svijetala i znaka mali su otvori za hlađenje. Scenica je zahvatio redizajn 1999. godine i tada je “Phase II” Scenic prepoznat kao poseban model i više nije nazivan Megane Scenic. Renault je razvio i poluterensko vozilo Scenica, takozvani Renault Scenic RX4 koji je imao centralni diferencijal s više diskova razvijen od strane Austrijskog specialista Steyr Daimler Puch, a povremeno je pružao pogon na sve kotače ovisno o količini trenja i stabilnosti vozila.

Renault Megane Scenic I 1996 Renault Scenic RX4

Druga generacija Renault Scenica na prometnicama je od 2003. godine, dok je proizvodnja trajala do 2009. godine. Vrlo brzo nakon dolaska Meganea II, na predstavljanje je došao i Scenic II. Novi model sa sobom je donesao i velike promjene.  Dizajn je u potpunosti promijenjen. Moderan i neobičan oblik automobila, nazirao se na stražnjem kraja koji je u obliku slova U, što je dosta dobro prihvaćeno. Vrlo povoljna cijena u svijetu monovolumena, tek nešto viša od Meganeove, Scenicu II je dalo još bolju ukupnu ocjenu. Nove tehnologije koje je Renault razvijao našle su se i u Scenicu, pa ste tako uz određenu opremu mogli dobiti “Renault Card” karticu za paljenje i otključavanje automobila bez kontakta ili automatsku parkirnu kočnicu. 2006. godine Scenic II je dobio redizajn, te je su u nove modele postavljanje i LED diode u svijetla. Važno je spomenuti i veću verziju Scenica, odnosno Renault Grand Scenic, koji je nudio sedam sjedećih mjesta i nešto veće dimenzije od osnovnog modela.

Renault Scenic II Renault Grand Scenic - Scenic 2005

RENAULT SCENIC III – PUN POGODAK ZA OBITELJI

Aktualna generacija Renault Scenica, dostupna je od lipnja 2009. godine, a postala je pravo osviježenje. Potpuno novi dizajn našao se i kod treće generacije. U izradi su korišteni puno kvalitetniji materijali, stoga je unutrašnjost vrlo dobra i kvalitetna.  Također je pažnja pridavana na kvalitetu završne izvedbe, te su popravljeni svi nedostatci u prijašnjim modelima poput problema s električnim podizačima prozora, senzorom električne parkirne kočnice, slinjenjem ulja, cviljenjem kočnica, elektronikom instrumentne ploče odnosno štekanjem, otkazivanjem funkcija kartice. Napravljen je i redizajn 2013. godine čime je Scenic dobio samo sitne promjene izvana. Dosadašnji popularni 1,9-litreni dizelaš snage 130 konja, koji je smatran najboljim Renaultovim dizelskim motorom, zamijenio je 1.6 dCi, iste snage.

Renault Scenic III

Kada se sve zbroji i oduzme, posljednja generacija Scenica pokazala se jako dobrim odabirom, čak puno boljim nego što se očekivalo. Što je dobro, jer cijene rezervnih dijelova, čak i onih zamjenskih, nisu baš niske. Novi Renault Scenic prilično je zgodan automobil. Ima sve što je potrebno, lijep je i moderan, nudi puno prostora pa ne čudi što ga zaradio status najpoznatijeg monovolumena u Europi. Cijena bezinskog modela snage 115 konja s najslabijim paketom opreme iznosi 142.900 kn, dok dizelski motor snage 95 konja košta 146.900 kn. Ukoliko smo vas zainteresirali za ovaj popularni monovolumen, na Renault.hr potražite sve ostale informacije.

Izvori: autoklub.jutarnji.hr, renault.hr, 24sata.hr, testvoznja.net, autoexpress.co.ukcarbuyer.co.uk

Prethodni članakSEAT Leon Cupra – Nova dimenzija sigurnosti
Sljedeći članakVodik predstavlja potencijalnu zamjenu nafte
Zvoc, Reš, Zvole - urednik portala Oktan.hr, zadrti TVZ-ovac, aktivni član AirSoft udruge te ujedno ogroman fan motora. Svoje znanje uhodavao je s modelom Yamaha XT 660 X, a kasnije ga potvrdio s Hondom CBR 1000 RR i CBR 600 RR. Dok su prva dva nastavila svojim putem, potonji je još uvijek glavni ljubimac. Osim motora, slobodno vrijeme boravi u društvu automobila Opel, s posebnim naglaskom na modele Bertone.

Nema komentara

Komentiraj