SHARE

Kada se nađete u situaciji da kao mladi vozač morate odraditi vaš prvi veliki servis, na pamet vam padaju deseci pitanja, počevši od toga na kojoj kilometraži obaviti servis, što točno promijeniti, kome prepustiti vaš automobil, pa sve do onog najbitnijeg – koliko će vas to sve koštati. Nažalost, internet je prepun krivih informacija, a najčešće naletite na forume na kojima možete naći po stotine različitih mišljenja od različitih dobnih skupina, dok oni pravi mehaničari informacije skrivaju ko zmija noge. Zbog toga smo odlučili napisati članak gdje ćete moći pročitati osnovne  informacije vezane za veliki servis automobila, ali i za ostale servise koje morate obavljati kako vi vaš ljubimac besprijekorno radio.





Veliki servis automobila – kada ga odraditi?

Svaka marka automobila ima preporučenu  kilometražu na kojoj se treba odraditi veliki servis automobila, a na nama je da ih poslušamo ili ignoriramo. Ukoliko se odlučite na ignoriranje, onda je pametnije veliki servis automobila odraditi prije preporučene kilometraže, a ne nakon – jer posljedice pucanja remena, zaglave rolica i španera mogu biti jako skupe.

Ako ste drugi ili teći vlasnik automobila koji nije održavan kod ovlaštenog servisa, toplo preporučamo da tokom manjih servisa zatražiti mehaničara da pregleda stanje remena, španera i rolica, jer njih se najčešće ignorira, a znatno utječu na vozne osobine automobila

Preporučenu kilometražu za veliki servis možete pronaći u knjizi vozila, a ukoliko ste istu izgubili, onda smo pred kraj ovog teksta uključili punu listu preporučene kilometraže za svako pojedino vozilo, samo odite do kraja tekst. Napominjemo da ta kilometraža može varirati, jer ne mora svaki model automobila unutar jedne marke biti jednak, zbog toga preporučujemo dodatno informiranje kod ovlaštenih servisera.  Ako ste osoba koja ne radi puno kilometara, onda pažnju morate obratiti na starost automobila, za takve je preporuka svakih sedam godina odraditi veliki servis.



Veliki servis automobila- što točno promijeniti?

Većina mehaničara pokušati će što više zaraditi na vama, gdje se najčešće nađete u situaciji gdje mijenjate nešto što nije potrebno, što se događa ukoliko ste još neiskusan vozač, takvi pristaju na sve. Zbog toga budemo u ovom poglavlju istaknuli one stvari koje se moraju mijenjati tokom velikog servisa automobila.

Razlike između dizelaša i benzinaca nema, veliki servis je jednak za oboje, jedino postoji mala razlika ako auto ima lanac umjesto zupčastog remena. Stoga:

Ako vaš automobil ima lanac, obavezno mijenjajte: tračni remen, rolice,španer, vodenu pumpu

Ako vaš automobil ima zupčasti remen, obavezno mijenjajte: zupčasti remen, tračni remen, rolice, špraner, vodenu pumpu

Osim toga, bitno je uključiti stavke koje se inače odrađuju tokom malog servisa svakih 10.000 do 15.000 kilometara, gdje indikaciju za iste najčešće dobijete na kontrolnoj ploči, a one uključuju:

  • Zamjenu ulja
  • Zamjenu uljnog filtera
  • Zamjenu filtera klime
  • Zamjenu zračnog filtera
  • Zamjenu filtera kabine

Prilikom svake odrade malog servisa izdvojite koju kunu više kako bi mehaničar pregledao cijeli automobil, jer nikad ne znate kada će otići dio ovjesa ili neki ležaj kojeg (ako na vrijeme ne promijenimo) za sobom povlači više stvari pa stvara veći trošak.

Ostale bitne promjene na automobilima

Svi volimo svoj automobil, želimo da što duže traje i da nas bez razmišljanja može odvesti od točke A do točke B. Kako bi se to dogodilo potrebna su ulaganja i na ostale dijelove automobila. Tako uz veliki i mali servis imamo neke zamjene koje se mijenjaju sezonski, dok se neke mijenjaju tek kad ih “potrošimo”, pa krenimo s popisom:

Sezonske promjene na automobilu uključuju zamjenu naftnog filtera, zamjenu grijača ako se radi o dizel motoru, a zamjena svjećica ako se radi o benzinskom motoru.  Za našu sigurnost i sigurnost suputnika potrebno je imati kvalitetne gume, diskove, pločice i ulje kočnica, stoga:

  1. Gume mijenjamo kada se istroše, na što se misli ili dubina ripni od 4 mm ili pet godina starosti
  2. Prednje diskove mijenjamo nakon četiri promjene prednjih pločica (koje se pak mijenjaju nakon što se potroše)
  3. Zadnje diskove mijenjamo kada se diskovi potroše (zadnji kraj koči samo 30%, zbog toga diskovi i pločice duže traju)
  4. Ulje kočnica se preporučuje mijenjati nakon svakih 60000 km

Nemojte zaboraviti na servisiranje čeljusti. Potrebno je paziti na rad ostalih dijelova oko motora, koji uključuju alternator, alnaser i turbinu, jer čim počnu davati znakove dotrajalosti (teže paljenje, “fućkanje”) potrebno je reagirati i popraviti ih.

Lokalni mehaničari ili ovlašteni servisi?

Ukoliko vozite novi automobil koji je još pod garancijom, onda imajte na umu da možete koristiti samo ovlašteni servis, jer u suprotnome gubite garanciju. No ako vam je auto van garancije, onda imate prostora za rad. Naša preporuka je da sve automobile unutar garancije i jeftinije i vrjednije primjerke vozite kod ovlaštenog servisa, zato jer:

  1. Manja je vjerojatnost da ćete završiti kod neiskusnog mehaničara (postoji mogućnost, no ta je mala)
  2. Većina vozila spaja se na računala i tehničku opremu koja je kod ovlaštenih servisa znatno bolja nego kod privatnog
  3. Ako dođe do kakvih problema, posjedujete račun i žig, osim toga, isti papiri mogu itekako poslužiti pri prodaji automobila, gdje uredno servisirani automobili postižu bolju cijenu.

Naravno, ovlašteni servis je skuplji od privatnog, tako da ukoliko posjedujete automobil gdje bi ovlašteni servis koštao više nego sami automobil, onda svakako skoknite do lokalnog automehaničara, s njima se uvijek da dogovoriti cijena, samo poslušajte prijatelje pri izboru, nemojte ići na slijepo.

Informacije koje smo vam dali ne moraju biti točne u detalj za svaki automobil time preporučujemo dodatno informiranje u ovlaštenim servisima.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here