VW Scirocco predstavlja njemački sport kupe koji je ime dobio po mediteranskom vjetru. Isti vjetar stvara se u pustinji te putuje prema sjevernoj africi i južnoj europi, poznat po tom da postiže razornu jačinu, što je dovoljno dobar opis nove generacije ovog popularnog automobila. Malo ljudi zna da je Volkswagen proizveo čak tri generacije Sciroccoa, gdje se prva generacija proizvodila od 1974-1981 godine, druga generacija 1981-1992 godine te napokon treća generacija (koja nam je poznatija) od 2008 godine pa do danas. Da li je opravdao očekivanja i zašto tolika stanka u proizvodnji? Provjerite u nastavku teksta.

VW Scirocco – prva generacija obilježila je sedamdesete

VW Scirocco započeo je svoju karijeru 1970. godine, a ideja iza njega je bila napraviti sportski automobil koji će objediniti platformu Golfa i Jetta. Četiri godine su ga usavršavali te je u prodaju konačno pušten 1974. Cilj proizvodnje Scirocca bio je privući dio kupaca koji žele sportski automobil manjih dimenzija, gdje su tokom proizvodnje prve generacije proizvedena čak tri redizajnirana modela, na kojima su samo neke sitnije promjene napravljene. Započeli su proizvodnju s 1.4 litrenim benzin motorom i 4-stupanjskim mjenjačem, a sljedeće nadogradnje prilagođavali su željama kupaca. Naposljetku dolaze do 1.5 litrenog benzin motora i 5-stupanjskog mjenjača, gdje je automatski mjenjač bio rijedak, ali po želji kupca se mogao ugraditi.

 Scirocco 1970 Scirocco 1970

Zanimljivo je kako već tada VW krenuo sa plasiranjem posebnih izvedbi kao što su GTE, S, LS. Razlikovali su se najviše po vanjskom izgledu, po količini kromiranih dijelova, veličini i vrsti felgi te boji automobila. Unutrašnjosti u kojoj su se mogla naći Recaro sjedala i  izvedbi benzin motora koji je maksimalno bio 1.7 litreni.

 

Druga generacija VW Scirocca – početak kraja

Druga generacije predstavljena je 1981., a doživjela je neke značajnije promjene, posebno je vidljivo na vanjskom izgledu, dodavanje spojlera, agresivniji izgled koji sve više pokazuju smjer Scirocca. Izvedbe motora su također doživjele promjene, uveden je 1.8 litreni benzin motor koji je maksimalno davao 102kW. Ostale izvedbe motora su iste kao kod prve generacije, samo je iz njih dobivena veća snaga (44kW, 82kW- 8 ventila, 92kW, 102kW- 16 ventila). Povećan je rezervar, dodana još jedna pumpa goriva.

 scirocco 1981 Scirocco 1981

Zanimljiva je dodatna oprema koja je uključivala klimu, šiber, kožna unutrašnjost i električni podizači prozora, nešto što je tada rijetko koji automobil te klase imao. Također, uz osnovni model bilo je moguće kupiti posebne izvedbe L, CL, GL, LS, GLS, GLI, GT, GTI, GTL, GTS, GTX, GT II, Scala, GT 16V i GTX 16V. Gdje je GTX bio specijalno izdanje proizvedeno za svako svjetsko tržište posebno. Nažalost, došla je 1992. godina i VW je odlučio prestati proizvoditi Scirocca i zamjenjuju ga s VW Corrado.

 

Treća generacija odradila je povratak na velika vrata

Nažalost dugo smo čekali VW da vrati već legendarni Scirocco. Praznina koju je ostavio Scirocco nije se mogla popuniti niti jednim novim modelom. Sretnu vijesti dobili smo 2006. godina kada je VW najavio veliko povratak legende. Platforma se i dalje temelji na Golfu i Jetti. Predstavljen je na sajmu u Ženevi 2008. godine, te je iste pušten u prodaju. Kompaktan, sportski, brz, atraktivan – samo su neke riječi koje ga opisuju.

VW Scirocco R-line VW Scirocco R-line

VW se nije šalio kada je najavio veliki povratak legende te je u 2008 dobio prestižnu nagradu auto godine, od strane Top Gear magazina. Ako je povijest uspješna, onda se je najbolje držati tog puta pa tako i u trećoj generaciji imamo različite izvedbe R-line i GTS koji se razlikuju u vanjskom izgledu, unutrašnjosti te motoru. Motori dolaze u raznim dizel i benzin izvedbama:

  • 1.4 TSI izvedbe davale su 90 i 118kW, 200 i 240Nm
  • 2.0 TSI izvedbe davale su 154 i 195kw, 280 i 350Nm
  • 2.0 TDI izvedbe davale su 103 i 125kW, 320 i 350Nm

Sve izvedbe mogu doći s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili automatskim DSG mjenjačem. Poznati R-line lako ćemo prepoznati na cesti jer ga krasi još agresivniji izgled, maksimalna snaga motora (2.0 litreni motor razvija 267Ks) i unutrašnjost koja osvaja.

VW Scirocco 2015- Četvrta generacija, GTS?

Najnoviji model “sakriven” pod imenom GTS  predstavljen je ove godine na Shanghai Motor sajmu. Novi Scirocco GTS doživio je blagi redizajn prethodnika R-linea. Posebnih noviteta nema, sve je isto kao i kod Golfa 7 ili  Jette. Bilo je potrebno 15 godina kako bi vratili staro slavno ime GTS, zanimljivo će biti vidjeti reakcije fanova.

VW Scirocco GTS VW Scirocco GTS

GTS se može pohvaliti 2.0 litrenim turbo motorom sa četiri cilindra, koji razvija 220Ks uz pomoć šest-stupanjskog DSG mjenjača. Maksimalna brzina je 247km/h, a ubrzanje do 100km/h traje 6,5 sec. Unutrašnjost je bogata i elegatna, a napredne funkcije ovisi o budgetu koji izdvajate za njega. Unutrašnjost krasi crveno-crna kombinacija boja, uz kromirane dijelove i GTS oznake.

VW Scirocco GT24Scirocco se može pohvaliti sudjelovanjem na 24h utrci u Nürburgringu, gdje se vozila posebna izvedba GT24  s 2.0 TSI benzinskim motorom iz kojeg je “izvučeno” 239kW i 350Nm u kombinaciji s DSG mejnjačem. Recenziju VW Scirocca R-line možete pogledati na: https://www.youtube.com/watch?v=ASfCqFA-Q8E

 

Nema komentara

Komentiraj