Ariel, vrijedni proizvođač “perolakih” jurilica razvija hiperautomobil. Britanska tvrtka koja je dosad bila poznata po lakim i snažnim četverokotačima želi ući u sferu cestovnih raketa s “hyper” predznakom. Sudeći prema dosadašnjem iskustvu s ovim proizvođačem i uzevši u obzir brojke koje napadaju, sprema nam se brutalna raketa. Nimalo lak zadatak na papiru glasi: 1.180 konjskih snaga, 1799 Nm okretnog momenta, hvatanje 160 km/h u 3.8 sekundi (manje od sekunde u odnosu na McLaren P1 ili Porsche 918), maksimalac od 250 km/h i 1500 kilograma težine.
Ariel P40 električni automobil koristit će veliki broj inovacija, a upakirat će i dio F1 tehnologija
Novi uradak će pokretati četiri električna motora, a “svaki od njih pruža istu snagu kao i turbom punjeni Type R motor“, izjavio je Simon Saunders, glavni čovjek Ariela, “i sitni su, promjera oko 330 mm”. Naravno, to nije sve jer osim 42 kWh paketa baterija koji razvija 680 volti, automobil pod kodnim nazivom ‘P40’ imat će implementiranu električnu turbinu. Istu je Jaguar obećao na C-X75 modelu, no izgleda kako će Ariel biti prvi proizvođač koji će koristiti ovu tehnologiju. Turbina radi na 120.000 o / min, isporučujući 35 kw (47 konja) za punjenje baterija.
I to nije kraj radikalnih inženjerskih rješenja. “Automobil daje toliki okretni moment i snagu, da neke simulacije pokazuju da bismo mogli proklizavati na suhoj podlozi pri brzini od 160 km/h.”, kaže Saunders. Kažu kako moraju poraditi na downforceu koji im je potreban od samog starta automobila, pa će iskoristiti “fen tehnologiju” koja se može naći u Brabham BT46 F1 bolidu, a djeluje tako da automobil lijepi za cestu.
Ariel P40 električni automobil će imati zatvoreni dizajn kokpita s dva sjedala, smještena između vezanog aluminijskog monocoque okvira s karoserijom od ugljičnih vlakana. Električni motori sjedaju u unutrašnjosti kotača, s njihovim pretvaračima snage na vrhu. Turbina se montira iznad stražnjih motora, a baterija se pokreće u obrnutom T obliku duž središnjeg dijela automobila.
Ariel vjeruje da će čak i u brzoj vožnji turbina moći držati korak sa svim zahtjevima snage, omogućavajući doseg baterija preko 190 kilometara, dok bi stazom u punoj snazi mogao juriti 15 minuta prije potrebe za 45 minutnim punjenjem. Ariel će na tržište najprije ponuditi verziju 4WD-a, nadamo se već 2020., ali i 690 konja snažna izvedba s pogonom na stražnje kotače trebala bi uslijediti ubrzo nakon prve inačice.
U razvoj Ariel P40 električnog automobila uključena je i britanska vlada
Električni automobil Ariela nije isključivo razvijen u njihovim postrojenjima, već je složen u suradnji s Delta Motorsportom (odgovorni za bateriju i sustav upravljanja, turbinu i okretni moment) i Equipmake ekipom (stručnjaci za elektromotore koji brinu o pogonskoj jedinici, mjenjaču, snazi elektronike i pretvaračima). Sam Ariel najviše radi na ovjesu, karoseriji i aerodinamičnosti.
Zajednički projekt poznat je kao ‘Hipercar’ – skraćenica za “High Performance Carbon Reduction” – a dio je financiran od strane britanske vlade i njihovog Innovate UK fonda (u iznosu od 2 milijuna funti).
“Zašto to sad radimo? Ako se ne uključimo sada, zaostat ćemo.”, kaže Saunders, te dodaje: “Osim toga, postoji niz stvari kojima bi ovim projektom mogli pomoći, a nisu nužno iz sfere automobilske industrije. Ako bismo mogli razvijati ove stvari u Velikoj Britaniji, zadržati IP (intelektualno vlasništvo) u Velikoj Britaniji i stvoriti stvoriti nove poslove, to su dobre vijesti za Britance.”
Mi se pitamo kada i u kojoj mjeri će naša država potaknuti razvoj tehnologije budućnosti, te time nagraditi inovativne poduzetnike i zajedno s njima stvoriti održivi ekosistem koji će generirati siguran i stabilan broj novih radnih mjesta.