SHARE

Porsche Mission E, električni koncept četverovratnog sportskog automobila koji je izazvao takvu veliki hype 2015. u Frankfurtu, ulazi u posljednje faze razvoja prije početka prodaje u 2019. godini.

Predsjednik Oliver Blume izašao je u javnost sa zanimljivim pojedinostima ovog projekta:

  • Dolazi u prodaju do kraja 2019
  • Uloga će mu biti popuniti prazninu između Panamere i 911
  • Pogonit će ga isključivo električne jedinice
  • U ponudi će biti motori različite snage
  • Ideja je da oznake prate konvencionalnu Porscheovu hijerarhiju (S, GTS i sl.)
  • Porsche Mission E cjenovno bi trebao počinjati na razini startnog modela Panamere
  • Dugoročno se planiraju razne karoserijske izvedbe ovog modela
  • Blume je potvrdio da projekt privode kraju, te da će uskoro uslijediti testiranje prototipova.

proizvodnja porsche mission e


Porsche Mission E zadržat će imidž dosadašnjih modela

Nadzorni odbor Porschea potvrdio je u 2015. godini da će proizvodna verzija Mission E biti lansirana “do kraja desetljeća”. Ovo je prvi potpuno električni Porsche – i neće biti posljednji. “S Mission E, dajemo jasan stav o budućnosti brenda”, izjavio je predsjednik Porsche-a dr. Wolfgang Porsche 2015. godine. “Čak i u vrlo promjenivom automobilskom svijetu, Porsche će zadržati svoju poziciju ovim fascinantnim sportskim automobilom.”

Očekuje se da će proizvodnja Mission E modela stvoriti više od 1000 novih radnih mjesta u Porscheovoj Stuttgart-Zuffenhausen bazi. U proizvodni pogon se ulaže oko 700 milijuna eura i sve će biti prilagođeno slaganju električnih automobila.

U svjetlu dosadašnjeg skandala o emisijama koji pogađaju Porscheovu matičnu tvrtku VW, proces razvoja tehnologije električnih motora ubrzan je u cijeloj Volkswagen grupi. Ako će proizvodni primjerak biti blizu specifikacija 600 konja snažnog, 800-voltnog Mission E koncepta, ovu jurilicu vrijediti čekati. Porsche Mission E koncept je sportski automobil s četiri vrata – pomalo nalik na stisnutu Panameru, ali s upadljivim dizajnom. Naročito u bijeloj matiranoj boji s felgama koje krase bijelo-crni detalji, te atraktivna LED stražnja svjetla. Ovo je sasvim nova vrsta Porschea, čiji zadatak je napasti Teslu i druge EV proizvođače. Osim toga, Porsche tvrdi da će odvoziti Nurburgring za manje od osam minuta.

Porsche Mission E ostvarivat će spektakularna vremena i odličnu autonomiju

Porsche tvrdi da će Mission E stotku hvatati za manje od 3.5 sekundi, a 200 km/h trebao bi dosegnuti u samo deset sekundi. Maksimalac se procjenjuje na ‘više od 250 km/h’. Konstrukcija s dvostrukim motorima omogućava pogon na sva četiri kotača i upravljanje sva četiri kotača preuzeta od 911-ice čime će dobiti na agilnosti i prednosti nad konkurentskim četverosjedima. Baterije se montiraju što je moguće niže u kompozitnoj konstrukciji zbog boljeg središta gravitacije. Očekuje se kako će Mission E 2019 za manje od četvrt sata punjenja biti na 80 posto zahvaljujući novoj vrsti brzog punjenja, tvrdi Porsche. Prijašnji Porscheov glavni čovjek (i sada voditelj VW grupe ) Matthias Mueller opisao je kako će se punjenje odvijati poput ‘fast pit stops’, referencirajući se na iskustvo stečeno radovima na Le Mans 919 hibridnim sportskim automobilima u La Sartheu gdje je Porsche pobijedio 2015., 2016. i 2017. “Nismo mogli razviti ovaj automobil tako brzo bez 919”, dodao je.

Blume, koji je zamijenio Muellera kao predsjedatelja Porschea, izjavio je da će opcija 15-minutnog punjenja biti dostupno 2019. godine na proizvodnoj jedinici. “S brzim punjenjem od 350 kW, ovo ćemo pretvoriti u stvarnost. Kapacitet od 80 posto bit će dovoljan za autonomiju od 400 km. Ukupni raspon s punom baterijom iznosit će 500 kilometara.

Hoće li Mission E 2019 izgledati poput ovog koncepta?

Blume je rekao kako će dizajn biti vrlo blizu onome što smo vidjeli prije dvije godine u Frankfurtu. “Bit će uzbudljiv, ali nešto drugačiji od koncepta.”

S obzirom da nas kroz koji mjesec čeka 2018. godina, lansiranje Mission E modela u 2019. će brzo stići. Veselimo se sve većem broju električnih jurilica i nadamo se kako će pored silnih luksuznih Audija, BMW-a i Mercedesa naći svoje mjesto i na našim prometnicama.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here