Nestrpljivo iščekivani “Sveti gral” iz Zuffenhausena, novi Porsche 911 GT2 RS konačno je otkriven javnosti kao pravo iznenađenje na E3 gaming eventu. Nijemci su nam konačno pružili priliku vidjeti najekstremniju 911-icu u dolasku. GT2 RS je jedan od najtraženijih i najiščekivanijih modela, osobito u našoj redakciji, ali tvrtka tek treba potvrditi brojke koje se tiču najzanimljivijeg dijela ovog brutalnog stroja – performansi. Nakon dugog razdoblja u kojem su nam bile dostupne samo špijunske snimke vožnje prototipa automobila, prvo predstavljanje javnosti dogodilo se u kombinaciji predstavljanja nove Forza Motorsport igre.
Novi Porsche GT2 RS trebao bi pokretati redni šestak iz 911 Turbo modela
Glavni automobil u igri, novi GT2 RS došao je na pozornicu tijekom E3 eventa u Los Angelesu i “oteo” premijeru odličnoj vozačkoj simulaciji. Poput prethodnika, 997.2 GT2 RS, novi 991.2 preuzeo je RS oznaku čime se ističe fokus ovog stroja na trkaće zadatke čemu pridonosi i posebno prilagođen PDK mjenjač s dvostrukom spojkom. Ono što veseli je podatak da će brutalna jurilica biti najmoćnija 911-ica, a potvrda je stigla na samom predstavljanju automobila. Dizajn novog pulena njemačkog proizvođača očekivano ima agresivan nastup i aerodinamiku inspiriranu motosportom, s proširenom karoserijom kao na Turbo modelu i prethodnom GT3 RS-u, uz dodatak velikih otvora za zrak na prednjoj masci i nešto manjih na poklopcu prtljažnika (nalazi se sprijeda) koji hrane ogromni hladnjak. Veliko krilo poput onog na GT3 RS modelu nadopunjuje agresivni stražnji branik i difuzor, dok su krov izrađen od magnezija i karbonski poklopac prtljažnika preuzeti također od spomenute jurilice.
Inženjeri zaduženi za razvoj kažu kako bi novi Porsche 911 GT2 RS trebao izaći na cestu s oko 641 konja i 750 Nm okretnog momenta. Konačni brojevi trebali bi biti i veći, a očekuje se hvatanje stotke u vremenu od 2.9 sekundi što je identično rezultatu 911 Turbo S, kao i najveća brzina preko 340 km/h.
Porsche GT2 RS bit će koktel najboljeg što jedan od najuspješnijih proizvođača ima na raspolaganju
Kotači izrađeni od kovane magnezijske legure i veličina 20 cola sprijeda i 21 cola straga već su viđeni u Weissach paketu 918 Spydera. Očekujemo da će novi Porsche GT2 RS imati sustav zakretanja stražnjih kotača i Porsche Torque Vectoring diferencijal kako bi se ukrotila silna snaga na stražnjim kotačima. Sretnici koji su imali prilike sjesti u prototip ove zvjerke govore o inovaciji vezanoj uz odabir dodatnog, ekstremnog moda vožnje. Porscheovi trenutni načini rada (Standard, Sport i Sport +) do sada su poznati i dostupni u čitavom nizu vozila.
Novi GT2 RS na raspolaganju ima još “luđi” mod vožnje, slično kao i Race Hybrid mod na 918 Spyderu koji iz automobila izvlači maksimalnu snagu, najbrže promjene brzina i koristi aktivnu aerodinamiku.
Novi GT2 RS ima jednostavan zadatak – biti najbrži
Potvrdu da se radi na nečem paprenom dobili smo prije nekoliko mjeseci, na Ženevskom sajmu automobila u ožujku. Porscheov šef jurilica s GT predznakom Andreas Preuninger tada je izjavio: “Uvijek smo imali GT automobil s turbom koji cilja na drugačije kupce.”, te naglasio kako je responzivnost turbo punjenih motora zavodljiva i da bi bilo šteta odbaciti takvo nešto.
Preuninger je, također rekao kako je pravo vrijeme za lansiranje novog GT2 RS-a na kraju životnog ciklusa trenutne 911-ice i da će pomno odlučiti kada je savršeno vrijeme za vrhunac u liku stroja kao što je dugoiščekivana njemačka jurilica. Sudeći prema otkrivanju modela, samo je pitanje trenutka kada ćemo vidjeti silazak prvog primjerka legendarne zvjerke s proizvodne trake.
Za obožavatelje Porscheovog manualca ipak imamo loše naznake. Ručni mjenjač bit će gotovo sigurno izbačen iz upotrebe u GT2 RS i GT3 RS izvedbama, iako se novi sistem manualca iz 911 R sada nudi na GT3 modelu. Razlog tome je filozofija kojom se u Porscheu vode kada su u pitanju RS jurilice: “Ne bi imalo smisla ponuditi GT3 RS s ručnim mjenjačem, jer bi to značilo da će “obični” GT3 s PDK mjenjačem biti jednako brz ili čak i brži.” Prema Preuningerovim riječima – “RS mora uvijek biti najbrži na stazi” i sasvim se slažemo s tom tvrdnjom. Za informacije da li će se i kada pojaviti u Hrvatskoj te koja će biti cijena novog Porschea GT2 RS savjetujemo kontaktirati zastupnika.