Hibridni automobili iz dana u dan postaju sve brojniji na prometnicama diljem svijeta i zbog svog pogonskog sklopa predstavljaju sadašnjost i blisku budućnost tehnologije automobila. Uz sve strože regulative emisija CO² veliki broj proizvođača proizvođač nastoji razviti modele pokretane kombinacijom elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem (dizel ili benzin). Osnovna prednost hibrida u očima svakog vozača je misao da su u gotovo svim slučajevima jeftiniji za vožnju od svoje konvencionalne “braće”. Naravno, kao i u svemu, tako i ova, modernija tehnologija čini hibridne automobile skupljima u startu, pa svakako napravite jednostavnu računicu i provjerite da li vam potencijalni hibrid donosi željenu uštedu i isplativost pri kupnji ovisno o broju kilometara koje prelazite na godišnjoj razini.
Današnje tržište hibridnih automobila ima odgovor na gotovo sve zahtjeve kupaca – pa tako tu možemo naći zaista sve od gradskih zujalica, obiteljskih kompakata do luksuznih limuzina i SUV-ova. Stoga smo odlučili istražiti koji su najbolji hibridni automobili dostupni u Hrvatskoj.
U našem popisu opisane su najrazličitije klase automobila na hibridni pogon, tako da svatko može pronaći nešto za svoj ukus.
Najpopularniji automobil ovih prostora nudi veoma primamljivu hibridnu inačicu
Riječ je o Golfu GTE, hibridnom modelu diva iz Wolfsburga kojeg pokreće kombinacija 1.4-litrenog turbobenzinca sa 150 konjskih snaga i elektromotora za ukupnih 204 konjića ispod haube. Autonomija ovako kombiniranog pogona u idealnim uvjetima iznosi oko 940 km. Na struju se maksimalno može voziti brzinom od 130km/h, a isključivo električnom vožnjom doseže se 40-ak kilometara, što nam se čini idealnim za svakodnevne gradske vožnje kuća-posao. Još jedan plus je brzo punjenje baterija na kućnoj infrastrukturi koje traje oko tri i pol sata. Pri vožnji isključivo na struju baterije se nadopunjavaju kočenjem i usporavanjem zahvaljujući programu Battery Hold. Prosječna potrošnja ovog primamljivog hibrida iznosi fenomenalnih 1.5 litara, a startna cijena počinje mu na 303.388 kuna.
Osim njemačkog predstavnika, kvalitetnim hibridom može se pohvaliti i Citroen. Model DS5 Hybrid4 kombinira hibridni sklop dizelaša sa 163 i elektromotora s 37 konjskih snaga. Deklarirana prosječna potrošnja iznosi 3.5 litre, iako testovi kolega novinara u praksi pokazuju potrošnju oko 7 litara. Osim veoma atraktivnog francuskog dizajna, veliki adut čini 4×4 pogon koji jamči sigurnu vožnju u svim uvjetima. Cijena hibridnog Citroena DS5 kreće od 361.898 kuna.
Najbolji hibridni automobili visoke klase mogu se naći u Volvu i Mercedesu
Najluksuzniji model švedskog Volva je XC90, a verzija s Plug-In hibridom koji kombinira benzinski motor s 320 i elektromotor s 80 konjskih snaga čini savršenu mjeru za ovaj veliki SUV. Pogonjen ovakvom konjicom te uz 8-stupanjski automatski mjenjač hibridni Volvo XC90 do stotke stiže za samo 6.4 sekunde, a troši kombiniranih 2.7 litara. Moramo naglasiti da kao i u slučaju Golfa GTE, vožnjom isključivo na električni pogon doseže brzinu od 125 km/h. S obzirom na specifikacije, poznavanje kvalitete i opremljenosti najvećeg Volva, cijena od 723.847 kuna ne čini se previsokom.
Mercedesovi puleni na našoj listi dolaze u obliku hibridne C i S klase. Mercedes C klasa kupcima na izbor nudi dvije hibridne izvedbe. Model C 300h dolazi s četverocilindričnim 2.1-litrenim dizelašem s 204 konjske snage kojem je dodana električna jedinica s 27 konjskih snaga. Za “šaltanje” je zadužen sedamstupanjski automatik, a potrošnja mu se kreće oko 4.5 litre. Mercedes C 350e je noviji Plug-In hibrid s ukupnih 293 konjske snage, od kojih 82 električne. Kombinirana potrošnja ove limuzine iznosi 2.1 litru. Početna cijena oba modela kreće se od 50.000 do 53.000 eura.
Luksuzna S klasa u ponudi ima motor preuzet iz C 300h modela, te dva snažnija hibrida S 400h s 3.5-litrenim benzincem snage 306 konjskih snaga i identičnom električnom jedinicom spomenutih C 300h i S 300h od 27 konja. Najzanimljiviji dio odnosi se na sam vrh ponude ove limuzine visoke klase s modelom S 500e koji razvija 333 benzinske i 116 električnih konjskih snaga. Autonomija potpuno električne vožnje iznosi 33 kilometra, a prosječna potrošnja dobivena radom hibridnog agregata kreće se oko 2.8 litara. Cijena mu je očekivano visoka i počinje od 126.000 eura na više.
Mitsubishijev SUV i predvodnici hibridne tehnologije auto industrije – Toyota
Svi koji su u potrazi za kvalitetnim SUV-om niže cijene nego navedeni Volvo XC90 neće pogriješiti odabirom Mitsubishi Outlander PHEV-a. Ovaj Japanac kombinira dvolitreni benzinac snage 121 konjske snage s elektromotorom od čak 82 konjića, a prosječna potrošnja deklarirana je na samo 1.8 litara. Hibridni SUV definitivno vrijedan pažnje počinje s cijenom od 379.900 kuna.
Najmanji i najjeftiniji Lexus u ponudi je CT 200h koji dolazi s benzincem obujma 1.8 litara, dok hibridni pogon na raspolaganju ima ukupno 136 konjskih snaga. Početna cijena mu je 212.900 kuna. Drugi najzanimljiviji Lexusov hibrid je model IS 300h, izravni konkurent Mercedesovoj C klasi i BMW-u serije 3. S motorom kombinirane snage 223 konja i obujma 2.5 litre ostvaruje prosječnu potrošnju od 4.4 litara na 100 kilometara. Kao i u slučaju Golfa GTE cijenom starta od 303.900 kuna.
Od Toyotinih brojnih štedljivih modela istaknut ćemo predvodnika i vjerojatno najbolji hibridni automobil dostupan u Hrvatskoj – Toyotu Prius. Hibridni sklop sastavljen je od pouzdanog Toyotinog 1.8-litrenog benzinca snage 98 konja, a s pribrojenim elektromotorom ukupno iznosi 122 konjske snage. Prosječna potrošnja četvrte generacije ovog sinonima hibridne tehnologije kreće se oko 4 litre što i nije impresivan rezultat. No, pored svih navedenih hibrida, za Priusa smo se odlučili iz razloga pouzdanosti koja je rezultat dugogodišnjeg rada na agregatima ovakve tehnologije. Naime, ovi nepoderivi strojevi uz relativno niske troškove održavanja bez problema prelaze i više od 300.000 kilometara, a tu je i prihvatljiva cijena od 214.900 kuna.
Hibridni automobili u kratkom vremenu ne opravdavaju uložen novac
Ako želite uštedjeti novac, mnogi hibridi se ne isplate. Moderni dizelaši na sto kilometara potroše možda litru goriva više, a neki su i štedljiviji, ovisno o usporedbi. Primjerice hibridna Toyota Yaris košta čak 44.000 kuna više od osnovnog modela. Gledajući gore spomenuti Mercedes C klase, razlika između osnovnog benzinca i hibridnih izvedbi je od 17.000 do skoro 22.000 eura. Da li zaista tijekom godina možete uštedjeti toliki iznos na gorivu? Svakako je pitanje koje si trebamo postaviti prilikom kupnje hibrida. Hibridi štede novac, ali samo dugoročno. Morate ih voziti dovoljno dugo da bi se isplatili u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem. Jedan od trendovskih razloga kupnje hibrida nije ušteda već ekološka osviještenost. Hibridi ispuštaju manje CO² i drugih zagađivača od običnih automobila jer koriste manje goriva. To ih čini savršenim za publiku koja je spremna potrošiti više novca unaprijed kako bi se smanjio negativan utjecaj njihovih vozila na okoliš. Hibridne automobile preporučujemo ljudima bolje platežne moći, koji prate trendove i zbog svojih potreba traže kvalitetan automobil s niskim troškovima goriva.