SHARE

Vjerojatno ste se do sada već susreli s automobilima, neovisno bili noviji ili stariji, koji imaju problema s oštećenim ili mutnim farovima. Nažalost, to je sasvim normalna stvar, jer nakon nekog vremena postanu žuti, smeđi ili se igrom slučaja (ili zbog nepažnje) oštete. Ukoliko se dogodi da i vaš limeni ljubimac ima problema s farovima, onda vas čeka lošija vidljivost po noći, problemi na tehničkom pregledu i sama činjenica da automobil više ne izgleda toliko privlačno. Kako biste zaobišli spomenute probleme danas  vam donosimo razloge zašto farovi žute zajedno s nekoliko prijedloga kako ih riješiti i pri tome uštedjeti.

POLIRANJE FAROVA – ZAŠTO UOPĆE POČNU ŽUTITI

Je  jedno od najčešćih pitanja koje vlasnici limenih ljubimaca postave, a krivac za to su oni sami. Odvozimo automobile u jeftinije autopraone, koje su najčešće opskrbljene s lošijim tekućinama za pranje automobila, lošim četkama koje “deru” vašeg ljubimca, a nakon što vaš auto polagano ulazi u godine, plastika fara (zajedno s ostalim materijalima) pod raznim vremenskim uvjetima pokaže svoju slabiju stranu. Naravno, vožnja također pridonosi tomu, pa tako nastaju razna oštećenja, a na ruku nam ne ide niti autoindustrija koja iz dana u dan štedi na kvaliteti materijala.

ŠTO KUPIT ZA POLIRANJE FAROVA

Uputite se trgovinu bojama i lakovima, pripremite oko 70-80 kuna (ovisno o trgovini) te potražite sljedeće:

  • Pik traku, što širu, kako bi smo zaštitili dijelove oko fara. Potreban vam je jedan komad, cijena je najčešće oko 15 kuna.
  • Vodobrusne papire različite gradacije, gdje vam je potreban po jedan komad od svake gradacije, jedan od 600, 1000, 1500 i 2000 – komad košta pet kuna, znači s 20 kuna ste mirni.
  • Fina polir pasta (ručna) ili mlijeko za poliranje (razlike su zaista male), možete uzeti marku Sonax koja je jedna od jeftinijih, a iznosi 30 kn.

“Po želji možete uzeti još grubu polir pastu, no nažalost ne postojI jeftina verzija ove polir paste, stoga za nju morate izdvojiti kojih 80 kuna ako ju želite uzeti, no realno, nije potrebna. “

POLIRANJE FAROVA – PRVI KORAK, PIK TRAKA

U prvom koraku potrebno je zaštititi dijelove automobila koji se nalaze oko farova. Za to koristite pik traku i nemojte štedjeti na tome jer posljedice oštećenja laka i boje na limu mogu skupo koštati. Površina na koju lijepite pik traku mora biti suha i čista kako bi se što bolje zalijepila i zaštitila, stoga prije tog poteza dobro očistite i prebrišite lim. Sijecite komade pik trake i lijepite ih, obljepite što veću površinu gdje, kažu, “od viška glava ne boli”.

Poliranje farova

POLIRANJE FAROVA – DRUGI KORAK, BRUSNI PAPIR

Uzmite najgrublji brusni papir (gradacije 600) i uz pomoć vode krenite brusit far, s time da uzmite u obzir da tijekom cijelog procesa brušenja morate far zalijevati vodom polagano. Potrebno je skinuti žutilo i pokušati izravnati oštećenja, a nakon par minuta će vam far biti mutne, ali bijele boje. Nakon toga ponovite taj postupak s ostalim brusnim papirima po redu (od najgrubljeg do najfinijeg). Najviše vremena posvetite najfinijem brusnom papiru (gradacije 2000) .Nakon toga far ne bi trebao imati one žute, smeđe tragove i oštećenja nego će biti malo zamućen jer je izgubio svoj sjaj.

U ovom koraku je potrebno ne žuriti nego detaljno odraditi svaki brusni papir po cijeloj površini fara, najbolje brusiti kružnim pokretima. Pripazite na površine oko fara, iako su zaštićene pik trakom treba biti oprezan. Far bi vam sada trebao biti malo mutan, no prije nego krenete na treći korak slobodno ponovite ovaj korak ukoliko niste zadovoljni učinkom.

Poliranje farovaPoliranje farova

POLIRANJE FAROVA – TREĆI KORAK, POLIR PASTA

Ako ste kupili grubu polir pastu onda sa njom sada polirate, bilo strojno ili ručno – svejedno je. Grubu polir pastu nanesite na spužvu ili krpu i opet kružnim procesima polirajte, za grubu polir pastu potrebna je vlažna površina fara i krpe ili spužva. Operite far, ostavite ga da se osuši ili ga detaljno obrišite. Ako niste kupili grubu polir pastu, onda to odradite s najfinijim brus papirom gradacije 200.

Nakon toga uzmite finu polir pastu ili mlijeko za poliranje koje je za ručno korištenje, nanesite i ostavite da se upija/osuši, potom obrišite pamučnom krpom, po potrebi ponovite proces. Razlika između fine polir paste i mlijeka za poliranje je mala i jedna i druga daju faru sjaj te površinski sloj zaštite.

“Nemojte uzimati paste specijalizirane za farove, bolje je odraditi sa polir pastom za automobile.”

Ako je polir pasta za strojnu upotrebu, nanesite na polirku i polirajte. Prvo na nižim okretajima zatim postepeno povečavajte broj okretaja, sve dok ne krene pucketati plastika. Obrišite i po potrebi ponovite taj zadnji dio procesa. Pripazite opet na površine oko fara (iako ih polir pastom ne možete oštetiti to možete učiniti nespretnim rukovanjem polirkom). Za brisanje ostatka polir paste potrebna vam je pamučna krpa (majica) te uz par pokreta snažno obrišite ostatke paste.

Poliranje farovaPoliranje farova

POLIRANJE FAROVA – ČETVRTI KORAK, ODRŽAVANJE

Nakon ta tri koraka bi vam farovi trebali izgledati kao novi – naravno ništa nije  trajno pa tako ni ovo. Ovisno o održavanju farova, vanjskim utjecajima i ostalim uvjetima,  proces poliranja možda budete morali ponoviti nakon godinu – dvije dana, a ako vam far izgubi sjaj i prozirnost, ponovite treći korak.

Poliranje farova

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here