Još 2014. godine Google je predstavio svoj prvi samovozeći automobil. Iako se radilo o prototipu, vidljivo je kako je projek itekako uspješan. Naime ovaj samovozeći automobil nema kočnice, papučicu za gas, niti volan već sve funkcije obavlja softver i senzori. Zbog sigurnosnih razloga brzina kretanja ograničena je na 40 km/h. Zadnjih nekoliko godina, otkako je Google započeo novi projekt (Street View), imali smo prilike nebrojno puta vidjeti Googleov automobil kako bilježi svaki metar hrvatskih cesta, no malo tko zna kako paralelno testiraju novu tehnologiju samovozećih automobila.
Iz Googlea najavljuju kako je testiranje bilo uspješno stoga je danas prisutno 100-njak takvih prototipova na cestama diljem svijeta. U Googleu ističu kako ovim projektom mogu smanjiti postotak prometnih nesreća za 90 posto. Samim time, samovozeći automobil bi postao sigurniji od bilo kojeg auta kojeg vozi čovjek.
Googleov samovozeći automobil sudjelovao je u 14 prometnih nesreća
Uzevši u obzir kako su Googleovi automobili prošli više od 1,843.530 kilometara u automatskom manualnom vožnjom kombinirano od 2006. godine, to i nije tako velika brojka. Posebice ako niti u jednom slučaju automatske vožnje, računalo nije bilo krivo za nesreću. Za svaki od navedenih nesreća odlučujući je bio ljudski faktor.
S obzirom kako se radi o još relativno novom projektu, statistike su jasne. Još uvijek su ljudska greška i nepažnja jedni od osnovnih uzroka prometnih nesreća. Zanimljivo je kako je svaka nesreća evidentirana zahvaljujući mnoštvu kamera na samome vozilu, pa tako i od strane djelatnika koji se u to vrijeme našao kao podrška računalnom sustavu.
Iz Googlea objašnjavaju kako je automobil programiran da raspoznaje pokretne objekte i kategorizira ih kao automobile, pješake ili bicikliste u vidu predviđanja njihovog ponašanja. Usprkos napretku tehnologije, očito je kako još nismo našli način ispraviti ljudske pogreške. Za vas donosimo nekoliko nesreća evidentiranih od početka 2015. godine.