Moderni brend Audi započeo je stvarati automobile s oznakama 100 i 80 u kasnim 1960-ima, a sinonim za pogon na sve kotače postao je uvođenjem ustaljene “Quattro” značke početkom osamdesetih godina. Čak se i odjel zadužen za vozila visokih performansi zvao Quattro GmbH do prošle godine. Sve to govorilo nam je da pogon na stražnje kotače nema mjesta u Audijevim genima.
No, nakon preuzimanja upravljačke uloge nad Quattro GmbH ogrankom, bivši CEO Lamborghinija, Winkelmann poslao je u prošlost staro ime i prekrstio ga u Audi Sport. Na radost svih oktanoljubaca dobili smo i potvrdu da to nije zbog čudnog internacionalnog izgovora “GmbH” akronima.
Stražnji pogon RS modele treba učiniti zabavnijima u vožnji
Razlog tome uvelike leži u činjenici da je Audi dio “zlatnog trozupca” njemačke autoindustrije, te da njegovi top modeli prema već “izlizanom” test receptu Audi-BMW-Mercedes, u većini usporedbi ostaju kratki za faktor zabave. Tvorcima Quattro pogona na čelu s navedenim vizionarom očito je dosta takvih ishoda, te su odlučili u budućnosti kupcima ponuditi uzbudljivije i nestašnije RS modele u kombinaciji s isključivo stražnjim pogonom.
Na Goodwood festivalu brzine, Winklemann je za Auto Express izjavio: “Kad smo pogledali ime, odlučili smo da Quattro naziv može davati krivi dojam. Quattro je sustav pogona na četiri kotača i jedna je od stvari koja je Audi učinila izvrsnim – ali po našem mišljenju to nije bilo pravo ime za tvrtku. Mogu zamisliti da u budućnosti imamo i automobile s pogonom na stražnje kotačima ili pogonom na dva kotača”.
Audi bi u budućnosti trebao ciljati na BMW i Mercedes tako što će quattro pogon na sve kotače u nekim slučajevima sportski orijentiranih automobila zamijeniti u korist pogona na stražnje kotače. Šef Audi Sport-a nagovijestio je kako postoji potencijal budućih modela da napadnu najžešće izvedbe konkurentskih BMW M i Mercedes AMG odjela.
Quattro pogon i dalje ostaje glavni oslonac Audijevog portfelja
Iako bivši CEO Lamborghinija nije htio ići u daljnje detalje jasno je da Audi Sport razrađuje planove za sustizanje BMW-ove M divizije i Mercedes AMG-a, razvijanjem lepršavijih RS modela bez pogona na sva četiri kotača. Quattro pritom i dalje ostaje važan dio ponude na mnogim modelima, te standard na većini najsnažnijih verzija.
Winklemann je dodao: “Quattro može biti tvrtka, ali može biti i opcija. Željeli smo to razjasniti. Tražili smo nešto što je odmah prepoznatljivo – nešto što bi moglo biti više nego sami naziv tvrtke. Naši automobili će ostati izdvojeni od konkurencije, ali neće biti nabrijani. Uvijek ćemo nuditi visoke performanse, ali u isto vrijeme naši automobili moraju biti udobni – i pružiti osjećaj da ste bolji nego što očekujete. ”
U neposrednoj budućnosti Winklemann je potvrdio namjere proizvođača da u rujnu otkrije dva nova Audi Sport modela na sajmu automobila u Frankfurtu, s električnim motorima za buduće RS modele. Ako će novi smjer tvrtke početi s poštenim “drift” predstavnikom vjerujemo da nema brige za sportski ogranak Ingolstadtskog dragulja.