Ove je jeseni Autoklub testirao jedanaest dječjih autosjedalica manje poznatih i jeftinijih proizvođača, koje se prodaju na različitim internetskim stranicama i u manje poznatim trgovinama, uglavnom po niskim cijenama. Sjedalice su podvrgnute strogim mjerenjima prema najvažnijim kriterijima sigurnosti, koje su uključivale jednostavnost korištenja, ergonomiju, završnu obradu, proces čišćenja te sigurnost. Rezultati nisu oduševili…


Dječje autosjedalice – s ovakvim rezultatima sigurnost je zaista upitna

Nažalost, zbog izuzetno loših rezultata, ovo testiranje vjerojatno ulazi u povijest autosjedalica. Od jedanaest autosjedalica namjenjenih različitoj dobi i težini, više od polovice nije zadovoljilo testove. Najviše brine podatak da je čak pet od šest dječjih autosjedalica koje nisu prošle na testu ocijenjeno s čistom jedinicom te dobilo neprolaznu ocjenu jer nije zadovoljilo uvjete sigurnosti.

Na autosjedalicama za mališane ne isplati se štediti

Unatoč strogim testiranjima kojima su podvrgnute dječje autosjedalice i njihovoj niskoj cijeni, smatramo da su dobiveni rezultati više nego razočaravajući. Naime, ovdje se radi o sigurnosti najmlađih i najslabijih koji jednostavno moraju imati najbolju moguću zaštitu neovisno o cijeni.

dječje autosjedaliceU HAK-u kao negativno ocijenjene dječje autosjedalice ističu: Nania Safety Paris SP, Tiggo Bebehut, United-Kids Alpha Deluxe, United-Kids Kid Comfort, United-Kids Kidstar i Nania Starter SP. Najvećim razlogom ovako katastrofalnih ocjena pokazala se slaba zaštita pri bočnom i frontalnom sudaru, dok je Nania Starter SP negativno ocijenjena zbog visoke količine štetnih plastičnih materijala.

Ni jedna sjedalica nije osvojila maksimalan broj bodova, a pobjednik jesenskog testiranja je dječija autosjedalica naziva Obaby Tiny Tatty Teddy koja se može koristiti za djecu težine do 13 kilograma, a postavlja se isključivo u smjeru suprotnom od smjera vožnje. Testiranje je pokazalo da ova sjedalica jedina pruža vrlo dobru i zaštitu od ozljeda pri frontalnom i dobru prilikom bočnog sudara.

Naša preporuka je da ne štedite na vašim mališanima, jer ipak je njihova sigurnost zlata vrijedna. No, ako ste nažalost primorani birati između jeftinijih dječjih autosjedalica molimo Vas da tome pristupite s maksimalnom pažnjom uzimajući u obzir i njihova testiranja. Ako ste kupili dječju autosjedalicu iz nižeg cjenovnog ranga, u donjem prikazu provjerite je li ista podvrgnuta testovima:

dječje autosjedalice
Rezultati testiranja dječjih autosjedalica

Način testiranja dječjih autosjedalica i kakvim su naporima izložene možete pogledati u sljedećem videu:


Zakonska regulativa dječjih autosjedalica

Za kraj smo odlučili pojasniti neke zakonske odrednice citirane od strane kolega s Autoneta. Kako bi dječje autosjedalice ispunjavale svoju sigurnosnu funkciju toplo preporučamno pridržavanje sljedećih pravila:

Djeca mlađa od pet godina mogu se voziti samo na stražnjim sjedalima, i to u posebnoj sigurnosnoj sjedalici koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama u vozilu.
Za djecu koja su starija od pet, a mlađa od 12 godina, propisano je da se smiju voziti samo na stražnjim sjedalima uz uvjet da i sjede na posebnom postolju prilagođenom njihovoj visini kako bi se mogli vezati sigurnosnim pojasom na tri točke vezivanja.
Bitno je napomenuti da se dijete do dvije godine može voziti i na prednjem sjedalu ako vozilo nema suvozački zračni jastuk ili je on isključen te uz preduvjet da je smješteno sigurnosnoj sjedalici postavljenoj suprotno od pravca vožnje. Dječja autosjedalica mora biti pričvršćena za vozilo pomoću sigurnosnog pojasa na tri točke vezivanja ili posebnim kopčama u vozilu.

Sljedeći članakNovi VW Sharan 2015 – redefinira pojam „osnovna oprema“
Marka se lako potkupi, ponudiš mu Airsoft opremu, par dana s nekim od novijih VW vozila i, eventualno, janjetinu - no to samo ako je zaista loše volje. Veliki obožavatelj VW grupacije, aktivno se bavi održavanjem i popravkom automobila, a ujedno mu ne želite biti ispred nišana kada je Airsoft u pitanju.

Nema komentara

Komentiraj