Tesla Model 3 u 2017-oj konačno je dobio prve vlasnike nedavnim setom isporuka ove dugo iščekivane limuzine. Zajedno s time otkrivene su i neke specifikacije proizvodne verzije novog električnog hita automobilske industrije. Već duže vremena se znalo da će lansiranjem „najpristupačnijeg modela električnog automobila“ Tesla osjetno pojačati proizvodne brojeve, a sada smo dobili i potvrdu. Ovaj automobil označava novi korak u razvoju tvrtke jer njihovi proizvodi više neće biti ograničeni samo na bogatije ljubitelje električnih vozila, nego i na one prosječnih prihoda. Navedena strategija ima veći značaj ako se uzme u obzir podatak da Tesla još uvijek ne ostvaruje profit od prodaje svojih vozila, pa smo gotovo sigurni da će se ovim potezom to preokrenuti.

Tesla Model 3 hr


Minimalistički dizajn Modela 3 ne znači i manjak opreme

Unutrašnjost Modela 3 slijedi dizajnerski izričaj dosadašnje ergele proizvođača, pa je očekivano “siromašna”, posebno kada uspoređujemo s drugim limuzinama ovog cjenovnog razreda. Na središnjoj konzoli nalazi se 15-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji pruža gotovo sve informacije o vozilu. Dodatne premium pogodnosti kao što su kožna obrada, sjedala podesiva u 12 smjerova i bolji zvuk mogu se dodati paketom Premium Upgrade koji će vam iz džepa izbiti dodatnih 5000 dolara.

Da nas ne biste krivo shvatili, Tesla Model 3 2017 dolazi s mnogo opcija, a one uključuju navigaciju, povezivanje s internetom, LED prednja svjetla i osnovnog autopilot elektroničkog asistenta te feature kao što su sustav za izbjegavanje sudara i automatsko kočenje u slučaju nužde. Za dodatnih 5000 dolara u opremu možete uključiti poboljšani autopilot koji dolazi s naprednijim postavkama, uključujući automatsko mijenjanje trake i parkiranje.

Tesla predviđa da će za Model 3 moći u potpunosti koristiti mogućnost autonomnog načina vožnje, a preduvjet za to je posjedovanje spomenute naprednije verzije autopilota i plaćanje dodatne naknade od 3000 dolara. Sukladno filozofiji i naporima tvrtke, sve Tesle opremljene su hardverom za omogućavanje potpuno autonomne vožnje, no još se razvija prikladan softverski sustav. Automobil dolazi s jamstvom koje vrijedi četiri godine ili prijeđenih 80.000 kilometara. Baterija osnovne izvedbe ima garanciju od 8 godina ili 160.000 kilometara, dok u slučaju Long Range modela jamstvena kilometraža broji 193.000.

Cijena Modela 3 učinila ga je pristupačnim široj publici, a to znači i veću potražnju

Kako bi se što više racionalizirao proizvodni proces u ovoj početnoj fazi proizvode se dvije izvedbe: Base i Long Range. Pohvalno je reći kako je tvrtka održala svoje obećanje i početna cijena za Tesla Model 3 kreće od 35.000 dolara u osnovnoj inačici, dok Long Range izvedba starta na 44.000 dolara. Kako ne bi mislili da se naziv spomenute verzije odnosi na veličinu, moramo naglasiti da je dužina novog električnog automobila 4.694 mm, u širinu broji 1.849 mm, a u visinu 1.443 mm, dok se međuosovinski razmak zaustavlja na 2.875 mm čime se maksimizira prostor u unutrašnjosti. Unatoč baterijama, ukupna težina vozila je pristojnih 1.610 kilograma.

Osnovni model dolazi s procijenjenom autonomijom od oko 350 kilometara s jednim punjenjem. Ubrzanje do 60 milja na sat traje 5.6 sekundi, a najveća brzina iznosi 210 km/h.

Tesla Model 3 Long Range koji je bio uključen u ovu limitiranu “dostavu” od 30 primjeraka ima procijenjeni raspon vožnje od oko 500 kilometara. “Američkih” 60 milja hvata u 5.1 sekundu, a maksimalac mu je 225 km/h. Ovo su više nego respektabilne brojke za sve čija se svakodnevica svodi na česte i poduže vožnje, no osim sretnika koji su automobil dobili u prvom setu isporuke, ostali će se trebati strpjeti do jeseni.

Obje izvedbe dolaze s jednim električnim motorom, a snaga mu se prenosi na stražnje kotače (znači moći ćemo nabaciti i koji drift 🙂 ). Iako Tesla nije davala detalje o ostalim inačicama, pretpostavlja se da će u ponudu doći modeli s dva električna agregata, čime bi se omogućio pogon na sve kotače, ali i izvedbe visokih performansi s “P” oznakom.

Unatoč tome što su prvi primjerci Modela 3 dostavljeni, Tesla se muči s problemima visoke potražnje za ovaj cijenom “masovniji” model. Prema riječima gospodina Muska, najveća proizvodnja očekuje se od rujna do prosinca kada će složiti preko 18.000 vozila, a kupci koji naprave narudžbu ovih dana svoje električne četverokotače primit će tek krajem sljedeće godine. Uzevši u obzir procjenu od 400.000 prednarudžbi za Model 3 i očekivanja da proizvodnja u 2018. godini izbaci čak 500.000 automobila, kalifornijskom proizvođaču automobila predstoji vesela borba s rokovima i nestrpljivim kupcima.

model 3 cijena

Model 3 s „P“ i „D“ oznakom bit će najpovoljnija jurilica među elektro trkačima

Da sve ne bi stalo samo na ovim brojkama, usporedno s time u pripremi je i snažnija izvedba s premijerom iduće godine. Kako to inače biva, launch svakog modela Tesle popraćen je velikom medijskom pozornošću i komentarima na društvenim mrežama, pa se Elon Musk na Twitteru suočio s pitanjima vezanim uz “oštriju” verziju Modela 3.

Odgovor je bio kratak i jasan jer više inačica automobila, posljedično znači i više opterećenja ionako zatrpanih proizvodnih pogona. Tesla je Modelom S dokazala javnosti kako električni automobil može biti primamljiva i praktična jurilica. Pri tome mislimo na konfiguraciju s dvostrukim motorima, koja je stvorila brojne inačice s pogonom na sve kotače popraćene “D” oznakom te u konačnici i trenutno najsnažniji automobil u postavi: P100D. Osnaženi Tesla Model 3 vjerojatno će koristiti sličan dizajn dvostrukog motora, ali sumnjamo da će dosegnuti brutalne brojke spomenutog “šampiona” tvrtke. Neovisno o tome bio on “običan” ili “napucan”, jedva čekamo probati koji primjerak na našim cestama. Ukoliko imate 35.000 dolara viška koje namjeravate potrošiti na električnu tehnologiju, narudžbu za ovu vozilicu možete obaviti na linku.

 

Nema komentara

Komentiraj