Model 2015. godine već smo ispratili s posebnim izdanjem, a sada je došlo vrijeme da pohvalimo nasljednika koji opet zadire u poredak brzih prednjepogonaša. Nova Honda Civic Type R 2018 opravdava očekivanja nametnuta od strane prethodnika, te nastavlja napetu i ljutu borbu za tron najbržeg automobila na prednji pogon staze u Nürburgringu.
Početkom ovog mjeseca, točnije 3. travnja 2017., razvojni model odvozio je svjetski poznati krug za paklenih 7 minuta i 43.8 sekundi. To je poboljšanje od gotovo sedam sekundi u odnosu na devetu generaciju Type R-a te je time za više od tri sekunde “skinut” dosadašnji rekorder, Volkswagen GTI Clubsport S.
Novi Civic Type R 2018 vratio rekord zahvaljujući mudrim unaprjeđenjima
Srećom po Hondine inženjere, na dan obaranja rekorda novi Civic Type R 2018 imao je pred sobom suhu stazu i optimalnu temperaturu okoline čime je izvučen maksimum performansi iz guma i pogonskog sklopa. Ovime su potvrđene najave kako će deseta generacija Civica sloviti kao kompaktni automobil koji pruža najviše užitka u vožnji. Srce kompaktne jurilice čini poboljšana verzija 2.0-litrenog VTEC Turbo motora koji razvija 320 konjskih snaga i 400 Nm okretnog momenta. Poznati turbak uparen je sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem kraćih prijenosnih omjera od prethodne generacije, kojim se poboljšava ubrzanje. Unaprjeđenja na motoru i prijenosu prati Type R aerodinamički paket zadužen za poboljšanu stabilnost i držanje ceste.
Osim navedenim nadogradnjama, nova Honda Civic Type R 2018 ovakav rezultat može zahvaliti smanjenju kilaže za 16 kilograma, širim gumama, duljim međuosovinskim razmakom, novom stražnjem ovjesu i poboljšanju torzijske krutosti od 38 posto.
Ryuichi Kijima, glavni inženjer zadužen za razvoj šasije Civic Type R-a u sljedećem videu objašnjava najznačajnija poboljšanja novog modela u usporedbi s prošlom generacijom:
Japanski kompakt sada teži 1366 kilograma, a konkretne brojke o performansama još nisu otkrivene, no s razlogom očekujemo da će se vrijeme ubrzanja do stotke prethodnika od 5.7 sekundi smanjiti.
Cijena nove Honde Civic Type R 2018 još nije objavljena
Honda je postavila novi rekord Zelenog pakla tijekom finalne faze ispitivanja modela, a jedina modifikacija automobila bio je instalirani roll cage za koji tvrde kako nije utjecao na poboljšanja u krutosti automobila. Kako bi se nadoknadila težina roll cagea, infotainment sustav i stražnja sjedala su uklonjena. Cijena nove Honde Civic Type R 2018 nije definirana, ali vjerujemo da će kupci trebati izdvojiti nešto više novca nego li za model iz 2015 godine.
Za razliku od Lamborghinija, Honda nije tempirala objavu rekorda pola godine, Japanci su požurili i sve odradili u travnju. Ludu vožnju povratka na tron renomirane staze možete pogledati u videu: