SHARE

Mnogi ljubitelji avantura s limenim četverokotačima sanjaju o nastupu i barem jednoj vožnjici na reliju. No, dok su snovi većine (pa i nas koji ovo pišemo) uglavnom usmjereni na WRC zvjerke koje dosežu iznose od milijun eura po automobilu, momci iz naše priče su puno skromniji, i dapače mukotrpno skupljen iznos za nastup na reliju neće potrošiti na pet setova guma za razne podloge, Ohlins amortizere ili Brembov kočioni set. Njihova misija i namjera puno je plemenitija od nabrojanog, kao i sama smisao utrke na kojoj nastupaju – Mongol Rally. Naši sugovornici, Ivan Marin i Filip Jakovac veliki su filantropi i avanturisti, a dio novca koji skupljaju za nastup, prema pravilima natjecanja ide u dobrotvorne svrhe. Točnije, iznos od 1000 funti.


Iskusni riječki tim u avanturu kreće s plemenitim ciljem

Cijela priča oko prijave na ovogodišnje natjecanje počela je spašavanjem ranjenog galeba, kasnije nazvanog Živko. Naš Filip jedno je predvečerje slučajno naletio na ozlijeđenu životinju, a kako zbog težeg prijeloma u području krila ne može više letjeti, pobrinuo se da nađe dom u Zaprešićkom azilu za ovu vrstu životinja. Nažalost, u Hrvatskoj ne postoji puno adekvatnih mjesta za zbrinjavanje ptica negrabljivica, pa je Filip čuvši za nit vodilju Mongol Rallya odmah okupio iskusnu ekipu s ciljem da dio novca daruje gospođi Ani Škarici, 84-godišnjoj Zaprešićanki koja je jedina vlasnica azila takve vrste u Hrvatskoj.

Oba junaka naše priče poprilično su iskusni u ovakvim avanturističkim podvizima. Imaju preko 100.000 kilometara vozačkog iskustva u raznim automobilima, na najrazličitijim rutama. Na većinu putovanja kojima su kovali svoje iskustvo išli su „studentski“ – uz (vrlo) ograničena sredstva, veliku dozu optimizma i kreativnosti. Dogodovština imaju bezbroj, a Ivan je izdvojio jednu zaista filmsku situaciju:

“Možemo izdvojiti jednu situaciju kada je Filip zapeo u Ukrajini s kombijem i grupom ljudi jer je usred ničega kombi naletio na krater na cesti koji je dokrajčio već izmučenu gumu. Kako su bila dva kombija, jedan dio ljudi se potrpao u drugi kombi, a drugi dio se stisnuo na suprotnu stranu „ozlijeđenog“ kombija kako bi kotač bio u zraku. I tako „mic po mic“ narednih 15 km do prvog naseljenog mjesta. Guma je bila cijela, ali felga jako natučena.”

Slogan Mongol Rallyija: “Nije važno stići prvi. Važno je stići!”

Ovaj rally, osim po svojoj enormnoj dužini koja višestruko premašuje ukupnu dionicu poznatog relija Dakar, po mnogočemu je poseban.

Naime, Mongol Rally se održava svako ljeto od 2004. godine i na svakom natjecanju okupi preko 250 timova iz različitih dijelova svijeta. Startno mjesto je London, a krajnje odredište Ulan Ude u Rusiji. Timovima je prepušteno da sami biraju rutu kojom će voziti.

Tri su pravila koja propisuje organizator Mongol Rallyja:

1. Može se natjecati automobilom ili motociklom, ali obujam motora automobila ne smije biti veći od 1000 kubika (Do 1200 se tolerira), a motocikla 125 kubika. Za auto vrijedi pravilo: “Što
starije i neadekvatnije – to bolje!”.

2. Nije dopušteno voziti se autocestama na ruti do odredišta.

3. Da bi Mongol Rally imao humanitarni i ekološki karakter potrebno je uplatiti spomenutih 1000 funti u dobrotvorne svrhe od čega se 500 funti uplaćuje dobrotvornoj organizaciji “Cool Earth” (Propisano od strane organizatora), a ostatak se uplaćuje dobrotvornoj organizaciji po želji.

Također, sama kotizacija za sudjelovanje u utrci iznosi 650 funti po timu. Kako se zabavljaju sudionici ovog natjecanja možete vidjeti u videu:

Traži se “jugić” do 300 eura i svi dodatni dijelovi su dobrodošli

Prvo i osnovno potrebno za sudjelovanje je nabavka vozila. Ivana smo upitali zašto su se baš odlučili za auto-ikonu ovih prostora u nekih prošlih vremena te kako im ekološki osviješteni donatori mogu pomoći pri ostvarenju njihovog cilja.

“Za Yugo (modele Koral 55, Koral 60 i sl. preferiramo zbog toga što za razliku od Korala 45 i prijašnjih edicija imaju 5 brzina) smo se odlučili ponajviše iz nostalgičnih razloga; i Filipovi i moji roditelji su u nekom razdoblju svog života vozili „jugića“ i on nam je ostao jedna od posebnih uspomena iz djetinjstva.”, rekao je Ivan te naglasio kako im je “jugić” prirastao srcu.

Na kupnju samog Yuga planiraju potrošiti do 300 eura, no u računicu ukalkulirati i opremanje vozila za dugačak i zahtjevan put. Sve pripremne radove besplatno će im odraditi njihovi mehaničari, ali dijelove moraju nabaviti sami. Najbitnije preinake na ovom borbenom autiću odnose se na: montiranje nosača na krov (zbog kapaciteta prtljage), ojačavanje ovjesa, montiranje pomoćnog rezervoara za gorivo i vodu jer smatraju da u svakom trenutku na ovom dugom putovanju obavezno moraju imati goriva i vode za minimalno idućih 500 kilometara vožnje.

Što se tiče rezervnih dijelova za Mongol Rally avanturu, svaka pomoć i donacija im je dobro došla, a iako bi zbog sigurnosti natrpali što više rezervnih dijelova zbog težine s kojom se može nositi Yugo moraju biti odmjereni. Tako od rezervnih dijelova planiraju ponijeti karburator, nekoliko filtera za ulje i svjećica, par metara kabla, akumulator i gumu ili dvije, a fokus će im biti na dijelovima koji su strogo vezani za Yugo i ne mogu se nadomjestiti dijelovima iz drugih automobila.

Naziv tima “Alan Ford” veže se uz njihovu veliku strast:

“Ja sam pasionirani stripofil i kolekcionar te smo Filip i ja ime grupe odabrali jer po nama ono odlično oživotvoruje duh ovog putovanja: asocijacije na Grunfove izume te obilna doza crnog humora. Jer, budimo realni – svakome tko kreće na putovanje na putovanje od 30 000 km u „jugiću“ crni humor će biti najbolji pratioc na putu.”, pojasnio je Ivan.

Ruta je dugačka, a troškovi nepredvidivi

Momcima optimizma ne manjka, a ističu da su odabrali malo dužu rutu koja broji nešto oko 30 000 kilometara. Glavne razloge za odabir baš ove rute vide u putovanju preko cijele Europe i skoro cijele Azije te izazovu politički i socijalno relativno nestabilne Južne rute koju čine države poput Turske, Armenije, Irana, Azerbajdžana. Naši avanturisti vjeruju kako će im upravo ta činjenica dodatno “začiniti” putovanje i dati im pregršt materijala za sjajan putopis.

Ukupne troškove “Fordovci” su procijenili na oko 6000 eura. U to su uračunati i troškovi goriva koji su na ovom dalekom putu do Ulan Udea zaista nepredvidivi, a njihova računica pokazuje da bi uz fluktuaciju cijena goriva u državama kroz koje će prolaziti u određenom trenutku, ukupno mogli iznositi oko 2500 eura. Uz sve navedene dijelove koji su im prijeko potrebni te Yugo u korektnom stanju svako sponzorstvo za njihov plemeniti cilj im je zlata vrijedno.

Željno iščekujemo izvještaje riječkog Alan Ford tima s ove nezaboravne avanture, te se veselimo da uz EURO 2016 i Olimpijske igre, ovog ljeta, točnije sredinom srpnja kada počinje Mongol Rally imamo još jedan razlog za navijanje.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here