Iako Toyota u 2016. godini nema u planu novu Celicu, za oko nam je zapela ova pomno dorađena izvedba iz 1977. godine. Vjerojatno jedan od najupečatljivijih automobila proizvođača iz Aichija završio je s proizvodnjom u 2006. No, nama je najprivlačnija old school izvedba koja datira upravo iz 70-ih godina prošlog stoljeća. U originalu je bila pokretana 2.2-litrenim rednim četverocilindrašem s 96 konja. Ovaj prekrasni old timer neodoljivo podsjeća na jednako karizmatičan i nešto stariji Nissan Skyline 71′ godišta, prvi s GT-R značkom. Tim godinama su uz spomenute jurilice, svjetskom auto moto scenom harali nezaboravni Mustang i Camaro – konkurencija za poželjeti.

Zvjerka koju ćemo vam predstaviti nema ništa zajedničko s Toyotom Celicom 1977. osim karoserijskog oblika. Kompletno modificirana u svakom pogledu, ova prekrasna jurilica kvalitetom interijera i performansama može parirati svakom novijem automobilu.


Boja laka Nissan Skylinea pun je pogodak na japanskom klasiku

Vlasnici ovog osvježenog japanskog automobila su supružnici koji imaju iskustva u preradama automobila. Prije ovog uratka posjedovali su Nissan S14 sa swappiranim LS1 Chevyjevim agregatom, a nakon njegove prodaje odlučili su se posvetiti projektu – Toyota Celica 1977.

Ovaj oldtimer je kupljen mehanički ispravan i s već ugrađenim motorom Honde S2000, no pozornost u budućim doradama morala je prvenstveno biti usmjerena prema obnovi karoserije 40 godina starog coupea. Vlasnicima se svidjela kombinacija old school dizajna i kultnog VTEC-a preuzetog iz Hondinog dvosjeda, te su odlučili u potpunosti ogoliti automobil, početi iz početka i obnoviti karoseriju. Nakon što je sva hrđa zamijenjena zdravim dijelovima, Toyota je dobila svježi sloj rijetke “Midnight Purple” nijanse laka izvorno namijenjenog za Nissan Skyline. Iako je vanjština ovom posebnom bojom dobila “wow” efekt, ova Celica iz 1977. godine krije mnogo drugih poboljšanja. Prednji dio dobio je novi “Smiley” branik izrađen od stakloplastike, a za agresivniji izgled pobrinuo se prednji TRD lip. Stražnji spojler je također djelo Toyota Racing Development odjela. Prošireni branici Celici daju širi trag kojim poprima ujednačeniji i moderniji izgled.

Iako se radi o japanskom klasiku, ova Celica se može pohvaliti modernom tehnologijom zračnog ovjesa. Elektronički upravljani zračni ovjes uparen je s plinskim Bilstein amortizerima. Accuair VU4 jedinica kontrolira podešavanje, dok Addco balans šipke i nove poliuretanske izolatori drže krutost karoserije. BBS RS 16 colni naplatci prekriveni “Black Solar Rain” bojom ostavljaju pravi dojam kad je automobil skroz spušten.

Ispod haube se nalazi kromirani ljepotan kodnog naziva F22C ventila. Poklopac i nosači motora, pa čak i otvarači ulja i hladnjaka usklađeni su u fenomenalnu Neo Chrome boju. 2.2-litreni VTEC je uparen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem Honde koji snagu prenosi na TRD diferencijal ograničenog proklizavanja preuzet iz Toyote “Zenki” AE86.

Toyota Celica 1977 dobila je suptilno dizajniran interijer od iznimno kvalitetnih materijala

Unutar kokpita nalazi se čisto savršenstvo dizajna i rasporeda, sve što smo ikada željeli imati u vlastitoj unikatnoj limenoj igrački s četiri kotača. Interijer japanskog klasika zadržava jednostavnost automobila iz vremena 70-ih godina prošlog stoljeća, uz odlično uklopljene moderne detalje. Najviše se ističe karakteristična digitalna instrumentna ploča iz S2000 koja je transplantirana kako bi nadopunila pokretačku jedinicu istog modela. Kontrolna ploča, paneli vrata, tapecirung krova, središnja konzola i drugih dijelovi interijera obučeni su u crni antilop. Nevjerojatno rijetka “Maziora Edition” Bride Stradia Venera II sjedala posebno su birana, jer zbog svojeg detalja na stražnjem dijelu savršeno odgovaraju Neo Chrome boji koja prati i unutrašnjost ove Toyote Celice. Također, Neo Chrome bojom presvučeni su i upravljač, pedale te ručica mjenjača. Suvremeni audio sustav sastoji se od komponenti proizvođača JL i Kenwood. Završni detalj koji spaja old school Toyotu s modernom tehnologijom je neprimjetno integrirana Start tipka prenesena sa S2000 na komandnu ploču Celice.

Divlje “srce” Honde 2000 podarilo je novu mladost Toyoti Celici 77′

Nakon što smo procesuirali sve modifikacije i zaustavili se na specifikacijama ovog prekrasnog klasika upitali smo se: “Zašto je baš korišten Hondin F22C motor, a ne primjerice Toyotin 2JZ?”
Osim činjenice da stroj preuzet iz modela S 2000 karakterizira iznimna pouzdanost i titula jednog od najsnažnijih atmosferskih četverocilindraša, otkrili smo podatak da F22C teži 121 kilogram manje od legendarnog 2JZ-a. Ovakav odabir prilikom slaganja pomno rađenog uratka stare škole lakše ćemo pojasniti riječima velikog inženjera i osnivača Lotusa, Colina Chapmana: “Povećavanje snage čini automobil bržim na ravnim dijelovima, a oduzimanje težine daje mu veću brzinu svugdje na stazi.” Gledajući kako svaka nova Lotusova jurilica uz primjenu ove filozofije leti stazom, ne preostaje nam drugo nego složiti se sa značajem ove tvrdnje. S obzirom na to da su se ovi klasici proizvodili za američko tržište, žao nam je što ih nema na našim cestama, a ukoliko smo u krivu molimo vas da podijelite s nama informacije i naravno, fotke.

Izvor: www.superstreetonline.com

Nema komentara

Komentiraj