SHARE

U prosincu prošle godine, Honda je s proizvodne trake pustila 100 milijunti automobil. Dok je CR-V zadržao titulu najprodavanijeg svjetskog SUV modela, u 2016-oj prodano je i 620.000 Civica. Kada je osma generacija predstavljena 2006. godine, alternativnim izgledom koji ni danas ne zastarijeva prigovori su stizali na račun ovjesa. Dolaskom devete generacije kompaktnog Japanca, smion i inovativan dizajn (rezervoar smješten ispod prednjih sjedala čime je stvoren prostor za “Magic seats” sistem) dobio je svoj nastavak, uz ipak nešto mekše postavke podvozja. Nova Honda Civic 2017 ima zadatak zamijeniti dosadašnji alternativni pristup, kompetetivnim kako bi se što bolje pozicionirao u prepunom kompaktnom segmentu.

nova honda civic 2017 cijena


Nova Honda Civic 2017 postala veći i ozbiljniji kompakt

Sada u svojoj 10-oj generaciji, obiteljski kompakt prešao je dalek put od prvog predstavljanja 1972. godine. Tijekom godina smo svjedočili raznim izvedbama i dizajnerskim izričajima Civica, što u Europi, što u drugim dijelovima svijeta.

Zanimljivo je da u najnovijoj inačici automobila, Honda udružila resurse za stvaranje prvog ‘globalnog’ Civica. Čak jedna trećina budžeta odjela za istraživanje i razvoj potrošena je na novi Civic 2017.  Voditelj projekta, Mitsuru Kariyom vozilo proizašlo iz velikog truda opisuje kao “čvrsto, uglađeno i zabavno za korištenje”.

Proizvedena u Swindonu i testirana u cijeloj Europi, nova Honda Civic stoji na potpuno novoj platformi, uz dodatak novih motora i novog mjenjača. Tehnološki unaprijeđena prati japanski dizajn najnovijih HR-V i Jazz modela brenda. Dizelski motor nije dostupan od dolaska u salone, te će se benzincima pridružiti u 1.6-litrenoj izvedbi krajem godine. Startnu inačicu čini 1.0-litreni turbo benzinac snage 129 konja, a slijedi ga osjetno snažniji 1.5-litreni turbak sa 182 konjske snage. Potonji ubrzanje do stotke ostvaruje za 8.2 sekunde uz maksimalnu brzinu od 220 km/h, a slabiji agregat stotku hvata u 10.8 sekundi, te staje na 203 km/h. Za gradsku vožnju pogodniji je jednolitraš zbog tvornički deklarirane potrošnje od 6.1 litre.

Nova Honda Civic 2017 narasla je po širini i dužini pa je tako kompaktna, peterovratna izvedba duža za 148 milimetara, a limuzinska, četverovratna za 278 mm u odnosu na prošlu generaciju. Proširila se za 30 mm, ali i smanjila visinu za 20 mm. Sukladno porastu gabarita povećao se i prostor unutar vozila, a promjena se najviše primjeti na stražnjim sjedalima. Obujam prtljažnika povećao se za samo jednu litru naspram prethodnika te sada broji 478 litara, dok je onaj limuzinski veći s 519 litara. Da Japanci nisu zaboravili na „trkaći duh“ pokazuju brojke: 16 kilograma lakši od prošle generacije, torzijska krutost povećana za 52 posto, a središte gravitacije je 10mm niže.

Kombinacija unaprijeđenih voznih osobina i sigurnosnih sustava novi Civic 2017 čini kompletnim automobilom

Japanski kompakt sportskim detaljima vanjštine ocrtava agresivniji stav koji se može naglasiti dodacima poput stražnjeg spojlera, pragova i splittera te kromiranih ukrasa. Ako se budući vlasnici zaigraju s navedenim mogli bi uslijediti komentari o “pretjeranom tuningu” kao što je svojedobno bio slučaj s Opel Corsom OPC. Već tradicionalno, Honde karakterizira maksimalna orijentacija kokpita prema vozačkoj poziciji. Željeni položaj sjedala brzo se podešava te je vozaču sve nadohvat ruke. Kao i kod prethodnih modela Civic 2017 volanom se upravlja lagano, a pri žustrijoj vožnji odlično slijedi zadani smjer. U pokretu Honda Civic 2017 jedva teško se prepoznaje u odnosu na prethodnika. Japanci su opet posvetili vremena poboljšanju upravljanja, pa tako stražnji multi-link jamči sigurnost u zavojima i udobnost na grubljim cestama.

Prostora odostraga ima više, osobito za noge, iako kosi krov može stvarati probleme višim putnicima. Nažalost, novi ovjes znači Civic 10 generacije gubi inovativna Magic sjedala. Istraživanja pokazuju da ih vlasnici nisu pretjerano koristili, a pomicanjem spremnika goriva odostraga Hondini inženjeri snizili su položaj prednjeg sjedala za 35 mm, oslobađajući prostora za sportsku vozačku poziciju.

Velike pohvale za novi Civic 2017 Hondinim inženjerima stižu od strane stručnjaka za sigurnost. Iako još nije sudjelovala Euro NCAP testu, popis sigurnosnih značajki ugrađen u svaku izvedbu je zaista impresivan. Honda Sensing paket sigurnosni sustav uključuje upozorenje od frontalnog sudara, adaptivni tempomat, sustav prepoznavanja prometnih znakova, detektor za praćenje prometnog traka i mnoge druge korisne sisteme.

Cijena nove Honde Civic 2017  Japancima daje prednost nad konkurentima

Popularni japanski kompakt s desetom generacijom zadovoljava sve interesne skupine. Uvođenjem Earth dreams turbom osnaženih pogonskih jedinica smanjena je emisija goriva i poboljšana ekonomičnost, većim međuosovinskim razmakom i rastom gabarita općenito profilirao se kao obiteljski auto pogodan i za duža putovanja, ugrađivanjem cijelog seta sigurnosnih sustava i ostale tehnologije osiguran je najbitniji faktor svakog vozila – sigurnost, a poboljšanim ovjesom održava draž koja prati Hondu još od samoh početaka i riječi njezinog osnivača Soichira: “If Honda does not race, there is no Honda.” i čini Civic pravim vozačkim automobilom. Cijena tehnološki unaprijeđene nove Honde Civic 2017 s iznosom od 144.890 kuna za osnovni 1.0-litreni turbak starta gotovo identično kao početni model prehodnika, dok je prvi konkurent – Golf s približnom snagom od 125 konja osjetno skuplji.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here