Kada je riječ o automobilima ekstremnih performansi, Ariel Atom je među najboljima koje auto industrija može ponuditi. Igračka za stazu bez konvencionalne karoserije lagana je kao pero i brža od Ferrarija zahvaljujući svojem izuzetnom omjeru snage i težine. Ariel Motor Company je osnovan 2001. godine, a  od 2014. proizvodi i motocikle. Od početka proizvodnje na tržište su plasirali tri različite izvedenice sportskih automobila, zajedno s nekoliko specijalnih izdanja. Treća generacija Atoma je impresivna, ali Britanci nisu stali na tome i njihov posljednji uradak čini novi i iznimno brutalan stroj naziva Atom 3S. Najsnažniji Ariel dolazi s mnoštvom promjena u vidu pogonskog sklopa i šasije, ali i manjih osvježenja u dijelu dizajna. Ariel Atom 3S je najnovija, najudobnija, najciviliziranija verzija revolucionarnog originalnog Atoma koji se održao entuzijaste auto svijet oluja prije gotovo 20 godina. S karakterističnom, ogoljenom šasijom, stražnje smještenim motorom i pogonom, okosnica ove jurilice ostaje vjerna starom receptu.

Među novosti spada snažniji motor, potpuno novi sekvencijalni mjenjač, novi kokpit s LCD zaslonom, bolje kočnice i ovjes. Ove promjene osim što novi Ariel Atom 3S čine atraktivnijim, one također dodaju oko 20.000 dolara na cijenu osnovnog, Atom 3 modela.


Novi Ariel Atom 3S u 2016-oj može se dobiti s opcionalnim vjetrobranskim staklom

Vizualne promjene ograničene su malom karoserijom pa je novi Atom 3S dobio nove grafike. Najuočljivija nova značajka sastoji se od dva otvora za zrak u F1 stilu koji hlade intercoolere turbopunjača, a logo Ariela istaknut je na samom nosu jurilice. Kako bi spriječili da im se kukci lijepe za kacigu, kupci iz dodatne opreme mogu uzeti vjetrobransko staklo. Novi Atom 3S u 2016-oj je dostupan u sedam standardnih vanjskih boja, uključujući crnu, bijelu, crvenu, tamno plavu, žutu, mat crnu, i GT3 narančastu. Prilikom narudžbe modela 3S, kao i kod većine Atoma, kupci s proizvođačem mogu dogovoriti boju po svom izboru.

Unutrašnjost Atoma 3S orijentirana je samo na jedno – čistokrvne performanse. Kontrolna ploča vozaču omogućava odabir jednog od pet modova podesivog sustava kontrole trakcije. Novi full LCD zaslon omogućava jednostavno pregledavanje bitnih informacija  o vozilu, kao što su brzina, okretaji, stupanj prijenosa, temperatura vode i razina goriva.

Pokretačku snagu već tradicionalno čini Hondin motor

Očekivano, ovako ogoljena jurilica najvažnije promjene dobila je u pokretačkom agregatu, koji čini Hondin 2.4-litreni turbak s brutalnih 365 konjskih snaga. Raspored težine automobila je oko 57 posto u korist stražnjeg dijela zbog stražnje smještenog motora, a rezultat toga je iznimna upravljivost i užitak u vožnji. Budući vlasnici imaju dva mjenjača na izbor, standardni s kratkim prijenosnim omjerima, ali i novi, trkaći šest-brzinski sekvencijalni mjenjač izrađen od tvrtke Sadev. Nova ljuta kombinacija omogućuje da Ariel Atom 3S uhvati stotku za manje od 2.8 sekundi i preleti četvrt milje za oko 10.7 sekundi. Koliko su inženjeri Ariela pridali pozornosti ovjesu ove zvjerke govori podatak da Atom 3S dolazi s podesivim, pet-stupanjskim sustavom kontrole trakcije, Alcon četveroklipnim kočionim čeljustima s dvodijelnim diskovima i podesivim amortizerima.

Ariel Atom 3S cijena čini iznimno poželjnim strojem za vikend jurnjavu

Što se tiče dostupnosti, cijena Ariel Atoma 3S iznosi 89.975 dolara i može se kupiti u SAD-u. Naravno, nije jeftin, ali koji automobil hvata stotku za 2.8 sekundi i košta ispod ovog iznosa? Kao kompromis, zbog visoke cijene od 90.000 dolara uvijek možete odabrati atmosferskim model koji košta od 64.500 dolara. Europski ekvivalent 3S-u je Atom 3.5R s 350 konja i početnom cijenom od 54.000 funti u Velikoj Britaniji.

Kakve reakcije izaziva vožnja ove snagom nabijene “formule” možete vidjeti u nastavku:

Ako imate dugu i zavojitu stazu u vlasništvu novi Atom 3S u 2016. godini čini se idealnom igračkom za vikend razonodu. Također, nećete proći neopaženo ni na jednom auto moto susretu. Ukoliko se pak odlučite na jurnjavu Grobnikom, predviđamo rekordna vremena, ili barem blizu njima. S ovom legalnom formulom skalp se skida i superautomobilima tri puta veće snage, a Porsche i Ferrari postaju svakodnevne žrtve. Britansko savršenstvo jurnjave pruža istinski užitak u vožnji, a namijenjeno je čistokrvnim auto entuzijastima kojima je benzin najdraže piće, a oktan krvna grupa.

Nema komentara

Komentiraj