Mercedes uz svoju dugačku povijest uglađenih limuzina, ima isto tako dugačko naslijeđe robusnih i svestranih offroad vozila. Pod time ponajprije mislimo na ikonu u liku G klase, pa onda i na najnovije uratke kao što su G500 4×4² i AMG G63 6×6 sa 6 kotača. Ovu ludu i vrlo uzbudljivu filozofiju njemački brend je primijenio na novu E klasu All Terrain 2017. Na prvu izgleda kao konceptna render fotka nekog od internetskih auto-dizajnera, te smo pomislili: “Brutalno izgleda, ali to je i tako lijepi prikaz zanimljive želje samog autora koji od klasične limuzine želi stvoriti tenk za gaženje svega pred sobom.” Na sreću i opće veselje redakcije, prevarili smo se. Ovo je stvarnost, i imamo još jedan luđački uradak iz “pristojnog” Mercedesa.

nova Mercedes E klasa All Terrain 4x4²


Projekt Mercedes E klasa All Terrain 4×4² krenuo je i nastao 2017. godine iz čistog hobija

Projekt je započeo prije samo pola godine kao hobi inženjera zaduženog za E klasu. Momak se zove Jürgen Eberle i htio je stvoriti nešto čemu s opravdanim razlogom može nadjenuti naziv All Terrain. I tako je počelo, prvi korak je bilo povećanje odstojanja od tla za 40 milimetara, a karoseriji su dodane zaštitne obloge. Entuzijast i idejni kreator, Eberle, razmišljao je još dalje i ugradio osovine snažne G klase 4×4².

Tada je cijeli zahvat dobio na ozbiljnosti i više nije mogao sam raditi preinake, kontaktirao je kolege, zamolio svoje menadžere za nešto budžeta, te ostvario fantastičan rezultat – Mercedes E klasu All Terrain 4×4².

Tom Hardy bi vjerojatno odmah potpisao ovu zvijer za glavno vozilo Mad Max filma. Monstrum je širi za 200 mm, a implementirana su i karbonska proširenja na lukovima kotača. Sve navedeno ovu off road limuzinu čini nezaustavljivom na svakom terenu. Udaljenost od tla je gotovo utrostručena, te iznosi preko 400 mm u usporedbi sa 160 mm standardne E klase All Terrain. Unutrašnjost je u skladu s visokim standardima brenda, prostrana s udobnim kožnim sjedalima i detaljima kao što su aluminij, još kože i odlični 12.3-inčni zaslon.

E klasa All Terrain 4×4² razvija dovoljno okretnog momenta, ima odličan grip, no ipak nedostaje pečat prave off-road mašine

Očekivano, zabava počinje tamo gdje završava asfalt, i gdje svaka “normalna” E klasa All Terrain nema šanse, a čak i G klasa se vraški trudi proći – 4×4² lako i sigurno ide naprijed. Stijene velike kao nogometne lopte, srušena stabla, rijeke, grmlje i ostale barijere, ništa ne može zaustaviti 4×4². Kotači promjera 20-inča imaju dovoljno gripa, a elektronički upravljani 4×4 sustav ne gubi trakciju. Mercedes E klasa u ovoj izvedbi diše punim plućima i sposobna je kao i bilo koji drugi off-road SUV, a vjerojatno i uvjerljivija.

Pogonsku jedinicu Mercedesa E klase All Terrain 4×4² 2017 čini turbobenzinski motor obujma 3.0-litre, a okretni moment koji razvija pruža udoban i pouzdan prelazak teških terena. Naposljetku ipak dolazimo do bitnijih ograničenja bajkovitog njemačkog vozila. Iako se kotrlja na 4×4 ² pogonu, zbog nedostatka mehaničkog diferencijala i mjenjačke kutije niskog raspona brzina, nažalost ne može konkurirati najvećim off-road strojevima.

Projekt Mercedesa E klase All Terrain 4×4² naišao je na dobar odaziv glavnih ljudi proizvođača tako da se sada razmišlja o proizvodnji malog broja modela za prodaju. Bilo bi šteta da ovakav prekrasan gigant ne zaživi na prometnicama, jer prema viđenom svakako zaslužuje upisati se u postavu Mercedesovih modela. Eberle nas uvjerava da je s tehničke strane taj korak izvediv, a mi kalkuliramo moguću tržišnu vrijednost i stavljamo imovinu na bubanj za nabavku ovakve svestrane ljepotice.

Nema komentara

Komentiraj