Kada je ne tako davne 2003. godine, na auto salonu u Frankfurtu, predstavljen prvi koncept Insignie, nitko se nije nadao da će ugledati tržište, pogotovo nakon Opelove izjave kako je “upravo ovaj model problematičan za izgradnju”, prvenstveno zbog težine i cijene sirovina za izgradnju. No, krajem 2008. godine dobili smo upravo nju, limuzinu srednje klase, kao nasljednik do tada popularne Vectre – Opel Insignia. Radilo se o riskantanom potezu ili provjerenom poslovnom modelu, to ne znamo, ali Insignia je ubrzo osvojila fanove, te vam danas donosimo pregled dostupnih modela!


Opel Insignia 2008. – godina u znaku Opela

 Opel se s konkretnim modelom pridružio tržištu srednjeg segmenta limuzina, a ispred sebe je imao VW Passata, Škodu Octaviu, Peugeot 508 i Ford Mondea. Dosta problematična postava. 

Opel insignia predstavljena je u sklopu Londonskog auto salona 2008. godine, te iste  godine krenula u prodaju. U tom trenu je bila dostupna u varijantama s četvoro i petoro vrata, kao karavan pod imenom Sports Tourer ili u OPC izdanjima. Temeljila se na Epsilon 2 platformi (isto kao Saab 9-5 i Chevrolet Malibu).

Napredak u dizajnu više je nego očit. Nove tehnologije, ideje, motori i poneki stari “modni detalj” (kao prednja maska u obliku slova V koju Opel nije koristio još od 1994. godine) trebale bi biti uspješan recept u borbi protiv konkurencije. Od tadašnjih noviteta mogli smo izdvojiti sljedeće: Bi-Xenon, AFS, dnevna LED svjetla, hrpa sigurnosnih sustava, kamera, sustava održavanja razmaka i upozorenja.

Vanjski izgled u potpunosti je promijenjen. Linije automobila postaju elegantne, ostavljaju dojam ozbiljnije luksuznije limuzine koje se neće posramiti ni jedan vozač. Prednja maska u V obliku i prednja svijetla ostavljaju dojam “mirnije” obiteljske limuzine. Ukoliko želite Insigniu koja izgleda više “opako”, onda je Opel za vas pripremio posebno izdanje OPC, koje gura više na sportski izgled.


Opel Insignia 2008

Opel Insignia 2008 Opel Insignia 2008

Insignia 2008 je od Vectre duža za 30mm, više mjesta za noge

Drastične promjene u vanjskom i unutarnjem dizajnu, hrpa noviteta u sigurnosti, tehnologiji i mogućnostima za svaku su pohvalu. Opelu je nedostajao takav model, automobil koji će se razlikovati od ostalih modela u njegovoj ponudi. No, mišljenja smo da su se dizajneri možda previše zaigrali. Izgled kontrolne ploče mogao je biti malo “uredniji” i luksuzniji. Raspored tipki na središnjoj konzoli nije baš najbolje smišljen. Previše toga na malo prostora ne ide u korist vozaču, koji s lakoćom pritisne krivu tipku. Motori u prvoj izvedbi Insignie dolazili su u šest stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem.

Dizelski:
2.0 CDTI 81 kW  260 Nm
2.0 CDTI 96 kW  300 Nm
2.0 CDTI 120 kW  350 Nm
2.0 CDTI 4×4 120 kW  350 Nm
2.0 CDTI Bi-Turbo 143 kW  400 Nm
2.0 CDTI Bi-Turbo 4×4 143 kW  400 Nm

Benzinski:
1.4 Turbo 103 kW  200 Nm
1.6 VVT I4 85 kW  155 Nm
1.6 Turbo 130 kW  230 Nm
1.8 VVT I4 103 kW  175 Nm
2.0 Turbo 162 kW  350 Nm
2.0 Turbo 4×4 162 kW  350 Nm
2.0 Turbo 4×4 184 kW  400 Nm
2.8T 4×4 191 kW  350 Nm
2.8T 4×4 239 kW  435 Nm

Pet godina kasnije predstavljena je Opel Insignia 2013

Opel Insignia je početak 2013. godine, u sklopu Frankfurtskog Auto Showa, ugledala u novoj izvedbi. Ta godina je obilježila nastavak borbe Opela s ostalim kolegama iz srednjeg segmenta limuzina, gdje se ovaj puta Insignia našla u znatno boljem položaju nego onom kojeg je držala pet godina ranije.

Opel Insignia 2013 Opel Insignia 2013Tržište je već bilo naviknuto na rebrandiranu Vectru, a sada je Opel Insignia imala promijenjen vanjski i unutranji dizajn, unaprijeđeni motor, novu opremu, bolji ovjest… U Frankfurtu na auto salonu 2013 godine Opel je predstavio blago promijenjenu Insigniu. Linije automobila ostale su iste, samo su dodani kromirani dijelovi koji ih dodatno ističu.

Na našem tržištu joj je Taxi Cammeo podigao popularnost, gdje su 2013. godine obnovili svoj vozni park s 50 primjeraka Opel Insignia 2013. S time je Zagreb instantno imao 50 vozila koji su konstantno kružili gradom. 

Promjene na vanjskom izgledu dale su Insigniji agresivniji i luksuzniji izgled. Unutrašnjost automobila doživjela je nešto veće promjene. Kontrolna konzola koju smo u startu kudili doživjela je prijeko potrebnu promjenu, drugačiji dizajn i manji broj tipki zajedno s 8″ ekranom osjetljivim na dodir. Sigurnost automobila je Opelu ponovno na prvom mjestu. Automatsko kočenje u slučaju sudara, signali za mrtvi kut, tempomat, kamere – sve su to “sitnice” koje su, na kraju, rezultirale s osvajanjem pet zvjezdica na Euro NACPovom sigurnosnom testu.

Poznate izvedbe uz novog Country Tourera

Osim već poznatih izvedbi, Opel je predstavio i karavana s off road sposobnostima naziva Opel Insignia Country Tourer. Što se sveukupnog dojma svih modela tiče, motori postaju znatno ekonomičniji, novi sustav ubrizgavanja goriva za rezultat daju manju potrošnju i zagađivanje okoliša, a sami automobil izgleda atraktivnije, luksuznije i moćnije.

Opel Insignia Country Tourer
Opel Insignia Country Tourer 2013.

OPC varijanta je i dalje tu, te smo uvjereni da će s ovakvom postavom Opel privuću znatno više kupaca, pogotovo s ovakvom postavom motora:

Dizelski:
2.0 CDTI ecoFLEX s/S 88 kW  300 Nm
2.0 CDTI 96 kW  300 Nm
2.0 CDTI ecoFLEX S/S 103 kW  350 Nm
2.0 CDTI ecoFLEX S/S 120 kW  350 Nm
2.0 CDTI ecoFLEX S/S 125 kW  400 Nm
2.0 CDTI 4×4 120 kW 350 Nm
2.0 CDTI Bi-Turbo eccoFLEX S/S 143 kW 400 NM

Benzinski:
1.4 Turbo S/S 103 kW  200 Nm
1.6 SISI Turbo S/S 130 kW  260Nm
1.8 VVT  103 kW  175 Nm
2.0 SISI Turbo S/S 184 kW  400 Nm

Opel Insignia 2016 – što nas čeka sljedeće godine?

Kada je u pitanju Opel Insignia 2016, još uvijek nemamo nikakve konkretne informacije osim nekoliko koncepata i teaser fotografija, ali definitivno očekujemo korak naprijed kada je u pitanju dizajn, koji će vjerojatno naginjati još agresivnijem izgledu, kao i boljim, ekonomičnijim izvedbama motora. Jedino čega se bojimo je cijena, koja bi mogla parirati skupljim modelima srednjeg ranga, a tome se pretjerano i ne veselimo. Nekoliko fotografija novijih koncepata u nastavku:

Opel Insignia 2016 1 Opel Insignia 2016 2

Nema komentara

Komentiraj