Subaru ima dugu povijest stvaranja odličnih automobila visokih performansi pa je i nova Subaru Impreza STI koju gledamo 2016. godine vraški dobar automobil. No, model star gotovo 20 godina naziva Impreza 22B STI je neprikosnovena, legendarna jurilica koja svojim renomeom pokopava noviju “braću”. Priča o ovom kultnom “relijašu” počela je 1993. godine modelom WRX i četverocilindarskim motorom osnaženim turbopunjačem uparenim sa Subaruovim pogonom na sva četiri kotača. WRX se prodavao samo u Europi i Japanu, a koristio je 2.0-litreni turbo motor s 217 konjskih snaga. Godine 1994. Subaru je predstavio Imprezu WRX Type R STI s istim 2.0-litrenim motorom, ali s boljim usisom, ispuhom i pojačanim pritiskom turbine. Ovakva zvjerka ispucavala je brutalnih 280 konjskih snaga. Iako su auto fanatici diljem svijeta  slinili za ovom izvedbom, Subaru je otišao korak dalje i 1998. godine predstavio savršen stroj.

Subaru Impreza 22B je najbolji cestovni primjerak ovog proizvođača ikad napravljen, a stvoren je s ciljem da zadovolji nova pravila svjetskog prvenstva u reliju 1999. godine. I sedamnaest godina nakon debija, ovaj automobil i dalje budi strahopoštovanje te među ljubiteljima relija i ovog japanskog proizvođača slovi za “najboljeg ikad”. Vozeći jednu od ovih rijetkih zvjerki sretni vlasnici imaju mogućnost približiti se osjećaju vožnje kojeg je učestalo iskušavao legendarni Colin McRae na zavojitim cestama. Gledajući ovog umjetnika na djelu, sa sigurnošću možemo reći da je Impreza 22B STI performansama i izgledom definitivni “Kralj Subarua”.


Subaru Impreza 22B STI je slavljenički model skrivenih performansi

Ova legenda prvi put je prikazana na Tokyo Motor Showu davne 1997. godine kao dio kampanje Subarua vezanih uz promijenjenu regulativu WRC sezone 1999. godine. Osim toga, njegovim predstavljanjem proslavljen je treći uzastopni WRC naslov i 40 godina postojanja brenda. Subaru Impreza 22B razvijena je od strane in-house tuning odjeljenja – Subaru Tecnica International. Proizvedena je u 400 primjeraka “WRC Blue” numerirane verzije, a u Japanu su planule gotovo odmah (izvješća navode u razdoblju od 24 do 48 sati). Dodatnih 25 jedinica (ne numeriranih) proizvedeno je za izvoz, od kojih je pet namijenjeno Australskom tržištu u 1999. godini.

Subaru Impreza 22B STI od Type R STi modela razlikuje se većim obujmom motora. Povećan je obujam na 2.2 litre, s ciljem postizanja boljeg okretnog momenta srednjeg područja. Tu je i dalje ostao jedan turbopunjač i intercooler koji je usis održavao hladnijim i gušćim nabojem. Tlak turbine 22B je nepoznat javnosti jer Subaru ne želi otkriti taj podatak. Što se tiče konjskih snaga, “relijaš” prema specifikacijama ispucava njih 280. Zanimljivo je da većina auto stručnjaka smatra da je to lažan broj predočen zbog tadašnjeg dogovora između japanskih proizvođača automobila o ograničenju konjskih snaga na 280 za domaće tržište. Time su naravno pokrenute spekulacije o znatno snažnijoj konjici ispod haube Subarua 22B. Nagađa se o brojkama od 300 do 380 konja, a ubrzanje do stotke ovisno o vozaču varira od 4.7 do 5.7 sekundi.

Odličan dokumentarac kolega s Motor Trend magazina o japanskom savršenstvu možete pogledati u videu:

Subaru Impreza 22B STI predstavlja punokrvni rally automobil kakvog danas ne možemo vidjeti u serijskoj proizvodnji

Vizualno, 22B je sličan Imprezi 2.5RS koja se prodavala u SAD-u, jedina razlika bila je u širim lukovima kotača. Upravo ta promjena savršeno je replicirala rally verziju Impreze. Ostale nadogradnje uključivale su širi prednji i stražnji trag kotača, s blatobranima proširenim za 80 mm. Gume su dimenzija 235/40ZR-17 90Y, a jedinstveni 17-inčni BBS naplatci su za broj veći od onih na “običnom” STI-ju. Subaru 22B je bio i 15 mm duži, zahvaljujući dvosmjerno podesivom stražnjem krilu, te 15 mm niži što je zasluga Eibach opruga i Bilstein amortizera, a aluminijski dijelovi ovjesa pomogli su skinuti 25 kilograma u odnosu na 1295 kilograma teški STI.

Kada govorimo o ovom kultnom modelu, oduševljavaju mnogobrojni detalji koji nemaju samo estetsku ulogu, već su i funkcionalni. Otvor na poklopcu motora dovodi zrak do intercoolera, a Subaru 22B ima čak i injektore vode, kontrolirane pomoću prekidača na ploči s instrumentima, sa zadatkom da dodatno hlade intercooler tijekom napornog gaženja.  Također, na kontrolnoj ploči se nalazi podesivi prekidač centralnog diferencijala kojim se postotak snage korišten od strane stražnjih kotača mijenja od 65 do 50%. Ova ikona ne dolazi opremljena ABS sustavom niti radiom, što pokazuje usmjerenost inženjera na stvaranje pravog vozačkog automobila.

Jednostavno rečeno, kodno ime 22B predstavlja ultimativni Subaru. Uz takav ograničen broj proizvedenih primjeraka Japanci su jako dobro znali kakvu su zvijer stvorili. Današnje STI verzije i dalje imaju kultni status po pitanju vozljivosti, zvuka i snage, ali zbog svega navedenog ovaj model odskače od svih do sada viđenih. Cijena Subaru Impreze 22B STI, ovisno o očuvanosti kreće se od 85.000 do 100.000 dolara. Odraz današnje vrijednosti vlasnici mogu zahvaliti njenim iznimnim vozačkim sposobnostima kojima nadmašuje i većinu superautomobila. Naravno, ona nema tradicionalne linije 911-ice, niti desetljećima dugu povijest. Sigurno ne lijepi za sjedalo poput Ferrarija, ili mami izgledom kao M3. No, može li nadmašiti navedene skuplje rivale na zavojitim cestama? Definitivno i bez ikakve sumnje.

Nema komentara

Komentiraj