Toyota Avensis je veliki obiteljski automobil izrađen u Derbyshireu u Ujedinjenom Kraljevstvu 1997. godine.  Njezin prethodnik je Toyota Carina koja je u svojoj izvedbi kao limuzina sa četvera vrata, hatchback i karavan sa petera vrata, vrlo dobro prošla kod europskih kupaca, pa je nova Avensis morala dokazati svoju vrijednost. Avensis nije namijenjen za sjevernu Ameriku, ali je tu sličan model koji ga predstavlja, a to je Scion TC kupe. Avensis je izrađen na Toyotinoj “T” platformi koju dijeli s Toyotom Premio i Allion.


Prva generacija Toyote Avensis na ceste je došla 1997. godine i zadržala se do 2003. kada je na red došla druga generacija. Čim je predstavljena, Avensis je također bila dostupna u tri verzije isto kao i njena prethodnica, dok se ponuda motora sastojala od jednog 2.0 litrenog turbodizelskog motora i tri bezinska motora od 1.6, 1.8 i 2.0 litre. Karavanski model je izgledom isti kao i  Toyota Caldina koja je dostupna samo u Japanu.  Prva generacija je prepoznata kao pouzdano vozilo, dobre kvalitete, pristojne unutrašnjosti i prilično bogate opreme. Prvi redizajn modela desio se 2000. godine i tada su ponuđeni novi Toyotini motori s VVT-i tehnologijom inteligentnog varijabilnog upravljanja ventilima. 2002. godine izašla je monovolumenska verzija Avensisa pod imenom Toyota Avensis Verso i time predstavila moderniji dizajn koji je nagovještao skorašnji izlazak novog modela.

Toyota Avensis 1 Toyota Avensis 1

2003. godine predstavljena je nova generacija Toyote Avensisa. Novi model u potpunosti je promijenjen. Puno atraktivniji dizajn bila mu je glavna karakteristika. Na drugoj generaciji Toyote Avensis ponovno su zadržane sve verzije, pa je i Avensis II bio dostupan u tri izvedbe: kao limuzina, karavan i monovolumen. 2004. godine na izboru za europski automobil godine, Avensis je zauzeo četvrto mjesto. Od 2004. godine Toyota Camry više se ne prodaje u Europi, pa je time Avensis postao najveći model limuzine kojeg Toyota nudi za europsko tržište. Avensis II pokazao se kao odlična, vrlo pouzdana limuzina.  Vozna svojstva su vrlo dobra, te je Avensis kao stvoren za krstarenja i duža putovanja. Avensis nudi puno prostora u kabini, dok su sjedala vrlo ugodna, a vožnja ne umara, a dodatan plus nosi i veliki prtljažnik. Motori su se pokazali kao vrlo izdržljivi i pouzdani, jedina zamjerka su nešto više cijene servisa.

Toyota Avensis 2 Toyota Avensis 2

Toyota Avensis – Posljednja generacija pouzdane limuzine

Zadnja aktualna generacija Toyote Avensis započela je proizvodnju 2009. godine i još traje, dok je na ženevskom auto showu ove godine predstavljena nova redizajnirana linija. Avensis III popraćen je potpuno drugačijim dizajnom, te je vođen mišičavom siluetom koja daje dojam masivnijeg automobila. Također, linije i završetci su agresivniji pa vozilo izgleda futurističnije. Kada je izašla, Toyota Avensis je izgledala moderno, no kroz godine, ostao nam je samo dojam dosadnog obiteljskog automobila. Pomoću nove Toyotine tehnologije “Toyota Optimal Drive” smanjena je emisija štetnih plinova kao i potrošnja. Izrada ovjesa vođena je idejom da bude najbolji u svojoj klasi, odnosno da pruža udobnosti, a da se to ne osjeti pri sportskoj vožnji.

Toyota Avensis 3 Toyota Avensis 3

Velika važnost je pridavana sigurnosti, što je rezultiralo s pet zvjezdica na EuroNCAP testu. Sedam zračnih jastuka postali su standard kod svakog modela. Za spriječavanje sudara straga brinu se svijetla koja “blicaju” prilikom naglog kočenja.  Veliki paleta dodatne opreme uključuje opcije poput bi – xenon svijetala, adaptivnih prednjih svijetala koje prate cestu i adaptivnog tempomata. Dok novi redizajnirani model dođe u prodaju, na izbor imate redizajn modela iz 2011. godine s cijenom od 166.900 kn za benzinski 1,6 Valvematic (132 KS) ili za 179.900 kn možete izabrati dizelski 2,0 D-4D (124 KS) s istim paketom opreme. Cijene i ostale informacije provjerite na Toyota.hr.

Toyota Avensis – Što donosi novi redizajn?

Na ženevskom auto showu predstavljen je drugi redizajn treće generacije Toyote Avensis. Nakon već pomalo dosadnog dizajna, iz Toyote su odlučili promijeniti dizajnere, pa je tako francuski dizajn studio ED2 konačno napravio pomak. Proizvodnja će se i dalje vršiti u Derbyshireu u Ujedinjenom Kraljevstvu, dok je redizajnirani model razvijan u Belgiji u Toyotinom R&D centru. Novosti koje su obilježile ovaj redizajn je agresivniji oblik kako bi model izgledao što više sportski, a što manje kao dosadni obiteljski automobil. Svijetla na novom Avensisu i sprijeda i straga sada su u LED tehnologiji, a u kombinaciji s kromiranim tijelom automobila i naglašenijim branicama iznose dodatnu ljepotu. Kako bi što više naglasili sportski duh, tu su i standardni aluminijski naplatci veličine 17 ili 18 inča ovisno o kategoriji opreme. Unutrašnjost je također dobila poboljšanja, stoga je tu novi 4.2 inčni ekran u boji smješten između instrumenata, redizajnirani volan i nekoliko kromirani dijelova radi ljepšeg ugođaja.

Toyota Avensis 3 redizajn

Osim izvana, novosti su predstavljene i u ponudi motora. Toyota Avensis redizajn ponuditi će i novi 1.6 D-4D dizelski motor snage 111 konja i okretnog momenta 270 Nm. Također tu je i novi 2.0 litreni dizelski D-4D motor snage 142 konja s 320 Nm okretnog momenta. Iz Toyote navode kako su 1.6, 1.8 i 2.0 litreni motori također bili na reviziji u korist smanjenja potrošnje i emisije štetnih plinova. Svi motori opremljeni su sada već standardnim šest stupanjskim mjenjačem, dok će 1.8-litreni benzinac imati mogućnost CVT automatskog mjenjača sličnog onome koji smo već vidjeli u Toyotinim hibridnim modelima. Kada novi redizajnirani model dođe na prodaju, vjerujemo kako će se stariji modeli koji nisu prodani moći naći po povoljnijim cijenama kod zastupnika.

Toyota Avensis 3 redizajn interijer

Izvori: autoexpress.co.uk, autoevolution.com, toyota.hrcarbuyer.co.ukautopedija.comhonestjohn.co.uk

Prethodni članakHyundai i30 Turbo briše osjećaj skučenosti
Sljedeći članakPredstavlja li VW Pheaton Volkswagenov promašaj?
Zvoc, Reš, Zvole - urednik portala Oktan.hr, zadrti TVZ-ovac, aktivni član AirSoft udruge te ujedno ogroman fan motora. Svoje znanje uhodavao je s modelom Yamaha XT 660 X, a kasnije ga potvrdio s Hondom CBR 1000 RR i CBR 600 RR. Dok su prva dva nastavila svojim putem, potonji je još uvijek glavni ljubimac. Osim motora, slobodno vrijeme boravi u društvu automobila Opel, s posebnim naglaskom na modele Bertone.

Nema komentara

Komentiraj