Mercedesova C klasa oduvijek je predstavljala pojam “pravog” i ozbiljnog automobila. Prije 30-ak godina razlika između osobe koja posjeduje “Mečku” i one koja se morala zadovoljiti nekim tadašnjim “Fićom” bila je ogromna. Činjenica da si ju je tada malo tko mogao priuštiti, upravo od C klase izgradila je sinonim za luksuz. Danas je ta razlika ipak manja, no kvaliteta i sve karakteristike koje prate ovaj njemački model od njegovih početaka i dalje žive. Gdje je sve počelo i kako je C klasa zavrijedila svoj kultni status u auto industriji pojasnit ćemo u nastavku.
Prvi model Mercedesove C klase – W 201 slavio je svoju premijeru još davne 1982. godine. Od samih početaka, ova njemačka limuzina raznim izvedbama svojih modela uspješno prenosi klasične vrijednosti brenda iz Stuttgarta, te se profilira kao idealan izbor obiteljskog vozila srednje veličine i luksuznog segmenta. Kao izravni prethodnici današnje C klase, modeli 190 i 190 E (201 serije) predstavljeni u studenom 1982. otključali su novi tržišni segment za Mercedes i istovremeno označili početak građenja velikog brenda auto industrije. Od tada C klasa nastavlja svoju uspješnu priču obilježenu inovacijama na ostale generacije, pa i najnoviju generaciju iz 2016 godine.
Godine 1982. Mercedes je modelima 190 i 190 E iz 201 serije uspostavio vjerojatno i najpoznatiji njemački obiteljski automobil srednje klase, dok E klasa pripada višem segmentu limuzina, a S klasa onom najluksuznijem. Upravo je Mercedes C klasa označila početak ekspanzije njihovih vozila i time započela stvaranje temelja za pojam kvalitete koji se veže uz ovaj brend. Zanimljivo je da iako su unutar tvrtke C klasu stavljali u segment “kompaktne kategorije” njeni modeli nikada nisu bili dio tržišnog segmenta kompaktnih automobila. Naime, Mercedesovi visoki standardi vlastite ponude “kompaktnih” modela smjestili su C klasu u premium segment limuzina srednje veličine, a slogan “Mercedes cutting-edge technology in compact form” lansiran 1982. godine najbolje opisuje cijelu ideju.
Mercedes C klasa s prvom, 201 serijom (1982 – 1993) predstavlja inovativnu i sportsku limuzinu
Tim okupljen oko glavnog dizajnera prvog Mercedesa C klase, Brune Sacca stilizirao je modele 190 i 190 E kao jednostavnu i modernu limuzinu tog doba. Jednako jasne i elegantne linije bile su vanjski izražaj u beskompromisnog modernog koncepta vozila. U seriju 201 inženjeri su uspjeli implementirati visoke standarde vrijednosti koji i danas krase Mercedesov brend, a odnose se na sigurnost, udobnost i upravljanje svojstveno kompaktnom segmentu vozila. U SAD-u, gdje su kupci modelu W 201 nadjenuli nadimak “baby Benz”, vozilo je odigrao veliku ulogu u ekonomičnoj potrošnji goriva. Naime, od 1970. godine Sjeverna Amerika je imala stroge zakone koji su se odnosili na potrošnju goriva voznih parkova tamošnjih tvrtki, a razlozi su bili naravno ekološki.
Među tehničkim novotarijama Mercedes C klase u seriji 201 moramo istaknuti da su imali laganu i aerodinamički optimiziranu karoseriju, stražnji multi-link ovjes i dizel motor sa zvučnom izolacijom koji je predstavljen u modelu 190 D 1983. godine. Tada najsnažniji model 190 2.3-16 u 1983. godini, još prije premijere, na stazi Nardo u južnoj Italiji postavio je nekoliko svjetskih rekorda u vožnji na duge staze s prosječnim brzinama od gotovo 250 km/h.
Mercedes C klasa serije 202 (1993 – 2000) profilira se kao obiteljska i sigurna limuzina
U svibnju 1993. godine dodatno su osnažene prednosti Mercedes C klase u 202 seriji. Dizajneri i inženjeri uspjeli povećati prostor u unutrašnjosti i znatno pojačati aktivnu i pasivnu sigurnost vozila. Sve navedeno bilo je popraćeno inovacijama kao što je Mercedesov prvi turbodizelski motor s common-rail izravnim ubrizgavanjem – predstavljen u C 220 CDI modelu 1997 godine. Serija 202 imala je veliku ulogu u profiliranju C klase kao idealnog obiteljskog vozila. Kao dodatak limuzinskoj, proizvodnja karavanske izvedbe započela je u ožujku 1996. , a volumen prtljažnika sezao je do čak 1510 litara. Tada su također formirane i linije opreme Classic, Esprit, Elegance i Sport, kao i posebno dinamičan paket opreme AMG sa sportskim ovjesom, lakim naplatcima i pratećim sportskim elementima. Raznolikost koja je karakterizirala ponudu motora uključivala je četiri i šest cilindarske agregate, pa čak i V8 motor rezerviran za AMG model. Stoga je vrhunac ove evolucije bila Mercedes C klasa s oznakom 55 AMG i izlaznom snagom od 347 konja u 1998. godini.
Mercedes C klasa serijom 203 (2000 – 2007) postaje lider u tehnologiji
Međunarodni uspjeh C klase kao premium automobila srednjeg segmenta nastavljen je 203 serijom u 2000. godini. Ova treća generacija ne samo naglasila ulogu tehnološkog lidera u svom segmentu tržišta, nego je njome Mercedes također dodatno proširio raznolikost C klase. U jesen 2000. godine predstavljen je mladenački Sport Coupé. Automobil s dvoja vrata svoj dinamičan izgled naglašavao je s karakterističnim farovima serije 203, snažnim linijama karoserije i prepoznatljivim stražnjim krajem. U unutrašnjosti Coupéa dominirao je kokpit sa sportskim dizajnom i aluminijskim detaljima. Karavanskoj i limuzinskoj izvedbi tako se u 2001. godini pridružio i treći član. Mercedes C klasa nastavila je uspjeh svog prethodnika jer je serija 203 nudila više od 20 tehničkih inovacija prethodno nedostupnih u ovom tržišnom segmentu. One se odnose na područja sigurnosti, udobnosti i sustave za lakše upravljanje vozilom. Istovremeno inženjeri su dodatno spustili potrošnju goriva C klase s novim motorima i aerodinamičkom optimizacijom. U konačnici, ova generacija nudila je vrlo dinamičnu upravljivost vozila.
Mercedes C klasa četvrtom generacijom (2007 – 2014) nudi još atraktivniji izgled
Serija 204 je doživjela je najveće estetske promjene od svih prijašnjih generacija. Nova i atraktivnija prednja maska C klasi predstavljenoj 2007. godine daju agresivniji, ali i dalje elegantan izgled. Četvrta generacija C klase bila je posebno uspješna u ispunjavanju očekivanja vrlo različitih ciljnih skupina. Prednosti ove temeljito redizajnirane limuzine uključivale su sportski duh i eleganciju, ali i visoku učinkovitost. Suvremeni motori, lagana konstrukcija i optimizirana aerodinamika osigurali su ovoj generaciji C klase do 17 posto manju potrošnju goriva nego što je to bio slučaj kod prethodnika. Uz redizajn u 2011. godini C klasa je dobila i novu Coupé inačicu.
Mercedes C klasa pravi je predstavnik kontinuiranih inovacija i napretka
Od debija prve serije 1982. godine ova legendarna limuzina i dalje postavlja mjerila za inovativnu tehnologiju, dizajn i sportski doživljaj u premium segmentu limuzina srednje veličine. Vrhunska obilježja Mercedesa C klase nastavljaju se kroz seriju 205 predstavljenu 2014. godine.
Najsvježiji uradak iz Mercedesove radionice je nova Mercedes C klasa 2016, a sve njene mogućnosti i inovacije predstavit ćemo u nekom od idućih članaka.