Još ne tako davne 1980. godine, Peugeot je započeo proizvodnju 200-tica. Prvi model bio je Peugeot 205 GTi. Zabavan, brz i jeftin samo su neke od karakteristika koje su kupci isticali kao prednost. No kako je vrijeme odmicalo, pojavila se potreba za inovativnošću, te je francuski proizvođač doskočio i tom problemu. Na tržište su redom lansirani modeli 206 GTi (1998.-2004.), 207 GTi (2006.-2012.) i na poslijetku 208 Gti (2013.-danas). Proizvodnjom 208-ice GTI, Peugeot se usmjerio na tržiše s ciljem rušenja konkurencije. Pri tome misleći na Renault Clio RS i Ford Fiestu ST.
Peugeot 208 GTi – PERFORMANSE I POTROŠNJA
Pokretan 1.6-litrenim turbo motorom 208-ica razvija 197 ks. Sva snaga motora sadržana je između 5.800 i 6.500 okretaja gdje aktivira se limitator. No čak i pri 1700 okretaja razvija se 275 Nm okretnog momenta što se pruža vozaču na uživanje. Osim što je 165 kg lakši od prethodne 207-ice, tu je i pojačani prednji okvir, sportske opruge, amortizeri i zategnutije stabilizacijskije poluge, dok kočnice i revidirani podaci upravljanja pomažu prilikom bolje kontrole za vrijeme vožnje. Ova nova jurilica, zahvaljujući svemu, ubrzava od 0-100km/h za svega 6.7 sekundi, te razvija krajnju brzinu od 232 km/h. Sasvim iznenađujuće s obzirom da je emisija CO2 snižena na 125 g/km, a potrošnja na 22.23 km/l (kilometara po jednoj litri goriva) što je prosjek od 4.49 l/100 km (vangradske vožnje).
Poput RCZ-a, mjenjač u 208-ici je precizan, ali u punoj snazi traži malo čvršći i grublji stav. Kako bi doživljaj pri punoj brzini bio ljepši, pobrinuo se sustav upravljanja – pa tako manji upravljač omogućuje bržu reakciju koja ne umanjuje njegovu preciznost. Športsko podvozje i tvrđi ovjes s lakoćom podnosi opterećenje pri većim brzinama i zavojima.
“Dizajn ne zaostaje za performansama”
Posebnu pažnju Peugeot je pridodao vanjskom dizajnu. Pa tako prednja maska sa crno-kromiranim kvadratima stvara 3D efekt s već poznatom GTi oznakom. Što se stražnjeg difuzora tiče, ističu se dvostruke trapezoidne ispušne cijevi koje naglašavaju sportske karakteristike i pridodaju agresivnijem izgledu. Bogata oprema dolazi i u osnovnom izdanju. 17-inčni aluminijski naplatci, dvosistemski klima uređaj i stražnji parking senzori samo su dio te opreme.
Peugeot 208 GTi – UNUTRAŠNJOST
Potpuni make-over doživjela je unutrašnjost. Duže vrijeme Peugeot je mučio problem ploče s instrumentima. Naime, problem je predstavljao volan koji je prikrivao većinu instrumenata na ploči. No u 208-ici je taj problem riješen na uštap veličine volana. Bogatstvo instrumenata tako je vidljivije. Nova sportska sjedala kod nekih vozača izazivaju osjećaj neudobnosti, ali pri većim brzinama i ubrzanjima opravdavaju svoju ulogu. Izvedba interijera u crveno-crnom tonu obogaćena GTi motivima pridodaje agresivnom izgledu koji je preuzet vanjskim dizajnom. Unatoč tome što je nešto manjih dimenzija od Clia, 208 je sasvim dovoljan za četiri odrasle osobe. Zapremnina prtljažnika je skromnih 285 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala količina prostora se povećava na 1.070 litara! Kupcima je dostupan model s troje vrata, ali i model s pet vrata ovisno o potrebama.
Peugeot 208 GTi – CIJENA I ODRŽAVANJE
Kako to uvijek biva kod Peugeota, cijena varira ovisno o jačini motora, dizelskoj ili benzinskoj izvedbi i o vrsti opreme. Produkt toga je dosta skupo održavanje. No nema razloga za zabrinutost. Kako je najavljeno, Peugeot 208 GTi zadržati će gotovo 50 posto svoje vrijednosti nakon tri godine. U Hrvatskoj je 208 na tržištu od svibnja 2013. Cijena s osnovnom opremom iznosi 161.700,00 kn, dok će vas bogatije opremljeni model izaći oko 5.000,00 kn skuplje. Pogledajte video isječak za par detalja više:
Izvor: autoexpress, autocar, carbuyer