Njemačka limuzima koja je ime dobila po liku iz grčke mitologije, VW Pheaton, ispred sebe imala je jedan jedini cilj – konkurirati trenutnoj postavi luksuznih limuzina iz Mercedesa, Audija i BMW-a. No, u tom naumu nije uspjela onako kako je to bilo zamišljeno, a u današnjem tekstu vam donosimo kratku povijest modela, zajedno s nekoliko zanimljivih činjenica o aktualnim modelima.
Sve je započelo davne 1999. na Moto sajmu u Njemačkoj
Gdje je pod imenom Koncept D predstavljao finalni “trag” tadašnje glavne osobe unutar VW grupacije – Ferdinanda Karla Piëcha. Naime, Ferdinand je prije odlaska u mirovinu htio napraviti automobil koji bi podigao standard Volkswagena. Ideja, iako plemenita, nije bila pretjerano dobro prihvaćena od strane tržišta, a u današnjem članku vam donosimo nekoliko detalja o ovom skupom, no zanimljivom automobilu.
VW Pheaton – prva generacija kreće u prodaju 2002. godine, a završava 2007. godine, gdje je cilj je bio uzeti dio tržišta gdje su vladale luksuzne limuzine Mercedesa, Jaguara, Audija i BMW-a. Poznata je informacija kako je Ferdinand Piëch inženjerima dao deset uslova koje VW Phaeton mora ispuniti. Javnosti je poznata samo jedna, a ona glasi:
“VW Phaeton MORA izdržati vožnju pri brzini od 300 km/h cijeli dan, uz klimu koja vanjsku temperaturu od 50C u potpunosti ignorira te unutar auta pruža ugodnih 22C”
Inženjeri i dizajneri ozbiljno su shvatili svoj zadatak te uz mnoštvo noviteta uspijeli napraviti limuzinu visoke klase. No, izgled su pomalo zanemarili. Naime, vanjski izgled za tadašnje standarde nije bio previše luksuzan, velika limuzina prilično jednostavnih linija bez nečega što bi ga učinilo posebnim. Poprilično izgleda dosadno, staromodno, bez mašte. Na prvi pogled vam se neće svidjeti, međutim, mišljenje se mijenja jednom kada krenete istraživati što sve nudi te kada sjednete u njega.
Kao što to pristoji jednoj limuzini, VW Pheaton je u vrijeme svog prvog izlaska posjedovao nekoliko zgodnih mogućnosti. Primjerice, prtljažnik se otvarao i zatvarao pritiskom tipke na ključu automobila, prednji farovi imali su automatsko pranje, gdje se zbog vaše sigurnosti prvo prao jedan, onda drugi, a sve to uz minimalnu buku motora zajedno s kromiranim amortizerima.
Unutrašnjost je bila bogata, skupa, puna noviteta. Prozori koji se ne mogu zamagliti, pritiskom na gumb prekrivate središnje ventilacijske otvore te oni postaju dio središnje konzole. Središnji ekran, navigacija, kontrole na volanu, sat na središnjoj konzoli, posebno izrađena sjedala koja se elektronski prilagođavaju u više točaka, držač za čaše koji je također sakriven kada se ne koristi – sve je to samo dio unutrašnjosti koje Phaeton čini posebnim i drugačijim. Dosta tih noviteta cijela VW grupacija koristi još i danas.
No, ako vas ni to nije impresioniralo, onda ste mogli podigniti haubu i pogledati motor.
Benzinski motori:
3.2 VR6, 177kW, 315Nm
3.6 VR6, 206kW, 370Nm
4.2 V8, 246kW, 430Nm
6.0 W12, 309kW, 550Nm
6.0W12, 331kW, 560Nm
Dizelski motori:
3.0 V6 TDI, 165kW, 450Nm
5.0 V10 TDI, 230kW, 750Nm
Dolazio je samo s automatskim mjenjačem koji je bio 5 ili 6 stupanjski, te osim prednji pogon mogao je imati pogon na sva četiri kotača. Vidljivo je kako su željeli osim luksuzne limuzine dobiti i brzu limuzinu, to im nije prošlo najbolje. Zbog svoje težine i veličine Phaeton je sporo i tromo ubrzavao, snažni motori pridonijeli su velikoj potrošnji, velikom zagađenju i samim time skupoći prilikom registracije i osiguranja, a maksimalna brzina bila je limitirana na 250km/h. Vjerojatno u to doba te stavke nisu bile previše bitne, međutim kasnije se pokazalo suprotno.
VW Pheaton je svoj prvi redizajn doživio je 2007., a onaj značajniji tek u 2009.
Kada je na auto sajmu u Ženevi predstavio svoje najnovije mogućnosti. Prednji farovi bogatiji su led dnevnim svjetlima, stražnja svjetla su promijenjena, motori su zadovoljavali euro 5 standarde te je iz njih novijim tehnologijama ubrizgavanja goriva “izvučeno” još više snage. Unutrašnjost je doživjela sitne promjene na volanu i središnjem naslonu, koje su zapravo samo pratile trendove tadašnje auto industrije.
Veću promjenu je doživio 2009. godine, gdje je kupac je mogao birati između tri veličine aluminijskih naplatka 17″, 18″, 19″, a sami automobil je dobio sitne promjene na prednjoj masci, tri nove boje unutrašnjosti, nove boje kože, a osvjetljenje unutrašnjosti je promijenjeno u crvenogu bijelo. Osim toga, ključ automobila je poboljšan, te su nadodane nove mogućnosti poput keramičkih diskova, parking kamere, senzori za mrtvi kut i redizajnirani retrovizor koji je to sve pratio. Sve je to učinjeno u nadi povećanja prodaje, međutim, promjene nisu dale dobar rezultati i kompanija se ubrzo odlučuje na drugi redizajn.
Svega godinu dana kasnije dolazi nam sljedeći redizajn
Godinu dana nakon, točnije 2010. godine, na auto sajmu u Beijingu, predstavljen je sljedeći u nizu redizajnova, koji je u prodaju krenuo 2011. godine. VW Pheaton je sada konačno doživio malo ozbiljnije promjene, promijenjena su prednja svijetla (LED + Bi-Xenon) a zadnja svijetla su nadograđena na LED diode i daju lijep izgled automobilu, maglenke također sadrže led svijetla.
Osim u svijetlima doživio je blagu promjenu u dizajnu, agresivnije linije i prednja maska ostavljaju dojam moći i luksuza. Unutrašnjost je dobila par novosti isto; veći ekran, GPS povezan s Google Earthom, sjedala koja se mogu namještati u čak 12 pozicija, četveroozonska automatska klima, 3G mobilni internet, zatim zračni ovjes, start/stop funkcija, automatsko držanje razmaka od automobila koji se nalazi ispred vas itd. – sve su to novosti kojima je bogatiji Phaeton.
Iako sve zvuči ljepo i krasno nažalost VW nije sretno prošao. Top Gear magazin proglasio ga je najgorim automobilom kojeg možete kupiti 2014 godine, magazin The Economist proglasio ga je promašajem Volkswagena u 2013. godine, no tu nije kraj lošim vijestima za Phaetona. Prodaja se ne pokreće, na naplatu dolazi razvoj jakih motora, a svi znamo koliko su u zadnje vrijeme porasle cijene goriva, registracije i osiguranja.
Dolazi nam 2015. godina, što nas čeka kada je u pitanju novi VW Pheaton?
Novi VW Pheaton samo što nije došao, predstavljena je ideja, napravljen je koncept, a o tome kada će doći na tržište se još uvijek ne zna. No, potaknuti prijašnjim iskustvom, možda nas redizajn čeka već sutra…