SHARE

Jasno je da će automobili poput Toyote Supre ili po mnogima najboljeg M3 – E46 u krugovima oktanskih zaljubljenika biti upamćeni vjerojatno zauvijek. Isto možemo reći i za Porsche 993 i Lanciu Deltu Integrale, a svim navedenim rabljenim primjercima kao budućim klasicima, cijene će biti paprene.

Čast svim legendarnim jurilicama autoindustrije, ali titulu definitivne ikone i automobila za kojim ćemo žaliti po našem izboru zaslužila je Honda S2000. Najviše boli nedavna informacija kako Honda ne planira nasljednika ovog predivnog stroja. Nadamo se da će čelni ljudi japanskog brenda promijeniti mišljenje i podariti svijetu još jedan savršen roadster. Kada ju već tako hvalimo, red je i da objasnimo zašto je Honda S2000 poseban automobil.

honda s2000 hr


Honda S2000 – automobil sa stražnjim pogonom od brenda koji je usavršio pogon na prednje kotače

Laici bi mogli vrlo lako strpati S2000 u rang Toyotine MX-5-ice, no takva pretpostavka je pogrešna. Slikovito rečeno, S2K je više sličan serijskom ubojici koji je pobjegao iz zatvora i ima dugačak popis čuvara zakona, kriminalaca i bivših djevojaka kojima se mora osvetiti, a eto slučajno je rođak MX-5-ice.

Honda S2000 jedan je od glavnih razloga zašto je japanski brend stekao etiketu trkaćih automobila. Ovaj divlji roadster došao je na tržište s respektabilna 234 konja i 203 Nm okretnog momenta, te maksimumom snage na brojci od 8.300 okretaja u minuti. Motor je dobio gotovo mitski status zbog omjera od 123,5 konjskih snaga po litri obujma, što je do 2010-e i pojave Ferrarija 458 bila najveća snaga naspram litre obujma od svih prirodno aspiriranih motora na svijetu.

Pogled na tablu instrumenata i linearnu liniju okretaja koja se zaustavlja tek na 9.000, a zvuk lansiranja japanske rakete možete čuti na linku:

Težina Honde S2000 iznosila je 1260 kilograma uz 50:50 raspodjelu između dvije osovine, a ubrzanje do stotke s navedenom konjicom pod haubom traje 6.2 sekunde. Čim je automobil pušten na tržište bilo je jasno da se ispod bezvremenske i lijepo ukomponirane vanjštine krije zvjerka koja nije namijenjena za cruising nedjeljom, već za čisto vozačko iskustvo i simfoniju zvukova na visokim okretajima.

Automobilski stručnjaci hvalili su mogućnosti S2000 i njegovo upravljanje u vožnji, a kolege iz Motor Trend-a nakon testa 1999. godine izjavili su da imaju osjećaj kao da su “inženjeri Formule 1 radili sportski automobil”.

Iako je zaista koristila tehnologiju baziranu na iskustvu stečenom u F1, povijest ove zvjerke dolazi od samih početaka Honde kao automobilističkog brenda.

Povijest Honde S2000 seže do 50-ih godina prošlog stoljeća

Nakon drugog svjetskog rata, 1955. godine Japan se u jeku oporavka od ratnih posljedica odlučio izdati direktivu za stvaranje jeftinog “narodnog automobila” s četiri sjedala i jednostavnom proizvodnjom. Honda, koja je tada proizvodila motocikle zaposlila je 50-ak inženjera i krenula u borbu s tržišnim rivalima poput Suzukija i Subarua, te 1962. godine predstavila S360, S500 i T360. Najzanimljivije od svega je činjenica da Honda unatoč jasnoj direktivi nije proizvela obiteljske automobile pod tim nazivima, nego dva roadstera i jedan mini-kamion. 🙂 Iako je danas najveći broj modela ovog japanskog proizvođača pokretan prednjim pogonom, u automobilsku priču krenuli su kabrioletima s pogonom na stražnje kotače. Honda S500 je bila “motocikl na četiri kotača”, što najbolje opisuje podatak da se “vrtila” do 9.500 okretaja u minuti.

honda s2000 cijena

Nakon modela S800 ova sportska linija je nestala u moru obiteljskih vozila, do 1995. godine kada je predstavljen SSM koncept, plasiran 1999-e kao S2000 roadster pokretan dvolitrenim VTEC motorom s četiri cilindra. F20C naziv je pogonskog agregata prvog (AP1) modela koji je razvijao 234 konjske snage za europsko i američko tržište dok su Japanci imali izvedbu s 247 konja. Snaga se prenosila na stražnje kotače preko šeststupanjskog manualca, a diferencijal ograničenog proklizavanja dolazio je kao standardni dio opreme. Inženjeri su se pri stvaranju S2000 fokusirali razvijanje snage smanjenjem unutarnjeg trenja motora čime se omogućila veća brzina i visoki okretaji.

To je značilo da S2k svu svoju snagu ostvaruje na vrlo visokim okretajima, a popularni “VTEC kick” nije se niti uključivao prije 6.000 okretaja. Kako bi se izvukao maksimum iz motora, vozači su trebali “zagrijati” mjenjač i držati okretaje visoko. Redizajn sportaša došao je 2004. godine s kodnim imenom AP2, a najveća promjena bila je vidljiva na motoru (F20C1) većeg obujma – 2.2 litre. Okretni moment je povećan, dok je crvena linija počinjala na 8.200 okretaja. Druga generacija Honde S2000, uz veći motor dobila je nešto tvrđi ovjes, dok je struktura jurilice bila vrlo čvrsta zahvaljujući X-bone šasiji. Nažalost, mnogi su ovu ljepoticu upoznali tek u kultnoj sceni Fast & Furious filma gdje S2k u vrijednosti od 100.000 dolara pomete pod s Jettom u drag utrci:

Tko može naslijediti Hondu S2000 kao ultimativnu jurilicu?

Honda S2000 u Hrvatskoj je rijetkost, pa ako ste ljubitelj kultnih jurilica uz nabavku ovog Japanca nigdje nećete proći neprimijećeno. Ako nas pitate tko bi od trenutnih automobila mogao uskočiti na mjesto ove savršeno izbalansirane jurilice, kao najbliži odgovor nameću nam se Subaru BRZ i Toyota GT86, no iako su “bratskim snagama” ova dva proizvođača stvorila odlične i agilne brzance ipak nisu na istoj razini izvedbe. Isto vrijedi i za spomenuti MX-5, koji nije toliko brutalan kao S2000. Vjerojatno najbliži automobili koji se mogu usporediti s osjećajem vožnje u legendarnom roadsteru su Porsche Boxster ili BMW Z4 s dvolitrenim turbacima, ali oni ipak pripadaju puno skupljem rangu. Nažalost, trenutno ne postoji automobil koji može dostojno naslijediti S2000, a postoji samo jedan brend koji bi opet mogao replicirati tu formulu, i to je Honda.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here