Kada je Mercedes prošle godine predstavio vrh svoje ponude formiran u novoj S klasi, znatiželjne oči svih fanova luksuznih limuzina bile su usmjerene ka BMW-u i Audiju. Dok se Audi još uvijek izvlači s godišnjim redizajnovima svoje linije A8, BMW se odlučio napraviti ogroman korak, te je, napokon, svjetlo dana ugledala nova BMW serija 7, a u današnjem tekstu vam donosimo pregled njenih najzanimljivijih mogućnosti!
Novi smjer BMW-a osjeti se i u šestoj generaciji sedmice
Vanjski dizajn prilagođen je novom smjeru BMW-a koji smo imali prilike vidjeti na novoj seriji 3, gdje je prednji dio doživio značajne promjene u odnosu na prošlu generaciju. Krasi ga agresivniji izgled koji se ističe proširenim blatobranima karakterističnim za sve novije modele BMW grupe. Dokaz tome su i otvori za zrak ukomponirani u liniju automobila smješteni ispred prednjih vrata. Straga je sedmica poprimila kompaktniji i zategnutiji izgled čiji dojam dodatno naglašavaju uža svjetla koja su se uklapaju u liniju automobila.
Unutrašnjost se temeljito promijenila, pa nova BMW serija 7 2016 ostavlja znatno luksuzniji dojam koji nismo imali prilike vidjeti kod prethodinika. Vrhunski materijali, njemačka preciznost i funkcionalnost kokpita glavne su karakteristike dizajna interijera. Adut unutrašnjosti nove sedmice je profinjena elegancija upotpunjena najkvalitetnijom kožom, koja se ocrtava na svakom dijelu unutrašnjosti, uz, naravno, neprikosnovenu udobnost. Možemo reći da je ovo definitivno najbolje dizajnerski osmišljena serija 7 do sad, a momcima iz Audija i Mercedesa preporučujemo da pažljivo prate prodajne rezultate nove bavarske perjanice.
Nova BMW Serija 7 naglasak stavlja na tehnologiju
Novi BMW 7 koristi materijale za izgradnji karoserije naziva Carbon Core, koji je preuzet od BMW “i” serije. Carbon Core je mješavina plastike ojačane ugljičnim vlaknima i čelika iznimno visoke čvrstoće, te je glavni razlog smanjenja težine ove bavarske krstarice za čak 130 kilograma u odnosu na prethodni model. U uštedi koja je omogućila zadržati raspodjelu težine 50:50, također sudjeluju aluminijska vrata i poklopac prtljažnika. Kada su u pitanju dimenzije, nova BMW serija 7 predstavlja najveću bavarsku limuzinu ikada proizvedenu. S 5098mm dužine, 1902mm širine i 1478mm visine, nova serija 7 je 19mm duža i 7mm višlja od svog predhodnika, a iako je širina ostala ista, dizajnerski izričaj svakako ostavlja širi dojam. Čak i sa takvim skromnim povećanjem veličine, BMW tvrdi da njihova limuzina visoke klase ima najveći prostor za noge namjenjen putnicima na stražnjim sjedalima.
Osim toga, šesta generacija popularne limuzine ovaj puta donosi i pregršt dodatnih mogućnosti, kao i nekih dodatnih “igračaka” koje će svaki moderni ljubitelj tehnologije i automobila znatno cijeniti.
Najveću korist za nama uhodane duge vožnje Zagreb-Berlin predstavlja opcionalna nadogradnja laserske tehnologije svjetala umjesto trenutno (još uvijek ne tako popularne) LED tehnologije svjetala. Iz BMW-a naglašavaju da ova tehnologija ne zasljepljuje prolaznike i druge automobile, što one iz suprotnog smjera što one ispred u retrovizoru. Laserska svjetla trenutno omogućuju dvostruku duži domet od standardne LED tehnologije, odnosno do 600 metara.
Neki od naših čitatelja vjerojatno će okretati očima kada vide neke od funkcija koje novi BMW 7 svojim vlasnicima nudi, no računajte da je dio toga vjerojatno tek uvod u neke od novosti koje nas čekaju tek za desetak godina. Primjerice, novi BMW 7 2016 prvi je serijski automobil koji će zahvaljujući novoj tehnologiji parkiranja cijeli proces istog obaviti bez vas za volanom – uz pomoć daljinskog uređaja, tzv. “BMW Display key”. Iz osobnog stajališta ne vidimo pretjeranu korist ovog sustava u ovom trenu, eventualno na nagužvanim parking mjestima, no u nekom domaćem okruženju sumnjamo da ćete ikada izać van iz auta i još dodatno auto pomaknuti za pola metra unutra ili van. Pogotovo uz sve moderne sustave nadzora prednjeg i stražnjeg djela te asistencija u parkiranju.
No, ono što nas itekako veseli je to što će iDrive napokon zaživjeti kako treba, jer BMW ga je počeo aktivno gurati u sve marketinške kampanje koje je s ovom godinom predstavio. U novoj BMW Serija 7 limuzini iDrive radi korak dalje, gdje se pomoću sustava “Gesture Control” neke od funkcija kontroliranja multimedije putem iDrivea mogu se kontrolirati pokretom prsta ili ruke. Jedna od onih malih sitnica koje je zgodno imat, ali ih se rijetko tko sjeti, je ugradnja svjetlosnog sustava koji nam osvijetli put prema automobilu, zgodan nesvakidašnji dodatak vrijedan fotke:
Za sve Android geekove među vama, BMW je ugradio novi držač pametnih telefona direktno na središnju konzolu, koji u svojoj modernoj varijanti posjeduje induktivnu ploču za bežićno punjenje mobitela (samo uređaji koji to podržavaju).
Osim toga, tu je još i masaža na stražnjim sjedalima, program vitalnosti, surround view u 3D pregledu zajedno s nekoliko modernijih sitnica koje možete u akciji pogledati u video isječku na početku teksta.
Nova BMW serija 7 očigledan je napredak, što kažu ljubitelji?
Dok se fanovi BMW-a novijeg datuma vesele svim mogućim tehnološkim dostignućima koje je ovaj proizvođać uspio utrpati u novu seriju sedam, dugogodišnji fanovi su ipak mišljenja kako se posao mogao odraditi znatno bolje. Pa se objave na društvenim mrežama redovito bombardiraju nezadovoljnim komentarima čitatelja, koji na prvu i nisu toliko oduševljeni novim modelom.
” Čovjek dobije dojam da su sve sedmice nakon E38 napravljene samo da popune katalog ponude.” – komentar je jednog od obožavatelja spomenute sedmice.
Novosti i u motorizaciji, od sada i uz hibridnu plug-in verziju
Nova BMW serija 7 dolazi s osvježenim pogonskim agregatima. Tako je model 740i dobio 3.0 litreni turbo motor sa šest cilindara i 326 KS, a snažniju 750i xDrive verziju pokreće 4.4 litreni turbo V8 sa 450 KS. Napomenimo da serija 7 s V8 motorom do stotke stiže za respektabilnih 4.4 sekunde. Za ljubitelje dizelskih agregata BMW je pripremio 730d kojeg pokreće 3.0-litreni turbo 6-cilindraš sa 265 KS i 620 Nm okretnog momenta. Naravno, sustav pogona na sve kotače xDrive, dostupan je kao dodatna oprema svim modelima. Prodaja nove sedmice kreće na jesen, a iduće godine ponudu će kompletirati hibridna plug-in verzija – 740e, koja u kombinaciji 2.0-litrenog benzinca i elektromotora pruža snagu od 326 KS. Prema tvorničkim podacima, prosječna potrošnja spomenutog modela iznosi 2,1 litru na 100km, a autonomija vožnje isključivo na struju je 40 km.
Za hrvatsko tržište još nisu formirane cijene, ali u bližoj nam Austriji, cijena nove BMW serija 7 limuzine iznosit će 760.000 kuna za početni model – 730d, dok s opcionalnim xDrive pogonom košta 812.600 kuna. Benzinski model 740i sa 326 KS košta malo preko od 814.000 kuna, a najsnažniji 750i xDrive model sa 450 KS starta na nešto više od milijun kuna. Uz dodatnu opremu cijena raste još više.
S obzirom da ovo nisu cijene direktno za naše tržište, za detalje ipak savjetujemo kontaktirati ovlaštenog zastupnika Tomić koji sigurno ima podatke kolika je cijena nove BMW serija 7 2016 limuzine.