Sedma generacija je s nama od davne 2008. godine, a nova Ford Fiesta 2017 suprotstavit će se osvježenim konkurentima kao što je Seat Ibiza, dok će nova inačica starog neprijatelja u liku nadolazećeg Volkswagen Pola čekati svoju priliku. Većinu informacija o novom vladaru gradskih prometnica dobili smo iz redova Forda, pa krenimo redom.
Nova Fiesta 2017 podigla dizajn na višu razinu
Prema riječima Georgea Saridakisa, direktora zaduženog za vanjski dizajn Europskog dijela tvrtke, stil automobila je “više evolucija nego li revolucija, sa zrelijim pristupom”, te dodao: “Jednostavnija je i manje zamršena nego prethodna Fiesta, s užim prozorima kako bi izgledala elegantnije.”
Nova Ford Fiesta 2017 zadržava prepoznatljive linije, ali je 71 mm duža i 12 mm šira od prethodnika. Dizajn stražnjih svjetala postavljen vodoravno proteže se preko boka automobila, te naglašavaju dodatnu širinu. Prethodna Fiesta nije bila najprostraniji gradski automobil na tržištu, ali s 4 mm duljim osovinskim razmakom, koji je dijelom povećan za potrebe postavljanja većih 18-inčnih kotača iz Forda tvrde da su oslobodili dodatnih 16 mm mjesta za koljena. Prostor je omogućen postavljanjem tanjih prednjih sjedala pa je novi model definitivno prostraniji straga nego li prošla generacija, uz pristojnu razinu prostora za glavu i noge. Proizvođač još nije otkrio koliko je velik prtljažnik nasljednika, ali Saridakis je potvrdio će biti “unutar nekoliko litara automobila na odlasku”. To znači da možemo očekivati kapacitet prtljage oko 290 litara, a pristup će biti lakši zahvaljujući širem otvoru vrata prtljažnika. Nova Fiesta prostrana je i sprijeda gdje smo svjedoci preoblikovanja rasporeda kabine.
“Interijer je suprotan vanjštini”, rekao je Saridakis, dodajući kako su napravili “revoluciju u pogledu dizajna”. Umjesto trenutnog vertikalnog centralnog stupa s viškom tipki, nova Ford Fiesta 2017 ima širu konzolu s više horizontalnih elemenata, a infotainment sustav je posve nov. Uz sve glavne funkcije osim upravljanja klimom koje se odvija preko zaslona osjetljivog na dodir, prepolovljen je broj tipki na središnjoj konzoli, što će olakšati upotrebu putnicima.
Kvaliteta završne obrade podigla se na veću razinu te unutrašnjost sada daje profinjeniji osjećaj. Također, bit će dostupno više opcija personalizacije nove generacije gradskog automobila iz redova Forda s detaljima kao što su razne boje obloga retrovizora i krova koje smo imali prilike vidjeti na Citroenovim DS modelima. Pored toga, kupci će moći izabrati i različite kombinacije boja za unutrašnjost.
Nova Fiesta 2017 dolazi u izvedbama s troja i petora vrata, a Active crossover bit će dostupan samo s ovom potonjom. Automobil također dolazi s onim što tvrtka naziva nekoliko različitih “lica”. Slabije opremljeni modeli imat će “normalni” prednji kraj, a ST-Line dobiva izrazito agresivniji izgled s drugačijom mrežom prednje maske i dublji prednji branik koji crpi inspiraciju iz brutalnog Focus RS-a.
Nova Ford Fiesta 2017 unaprijeđenim ovjesom i širokom paletom motora ispunjava očekivanja kupaca
Fiesta sedme generacije još uvijek se temelji na Fordovoj globalnoj platformi za B-vozila, ali je dorađena i sada pruža 10 posto više čvrstoće. Zajedno s uvođenjem elektronskog sustava za upravljanje okretnim momentom s ciljem poboljšanja agilnosti, prednji i stražnji razmak između kotača prošireni su za 30 i 10 mm, a upravljač ima 20 posto manje trenja kako bi se dobio bolji osjećaj. Novi ovjes poboljšava povratnu informaciju za volanom, a proizvođač tvrdi da bolje upija neravnine na cesti i smanjuje buku u kabini, dok ST model dobiva nešto drukčiju, sportsku šasiju. Nova Ford Fiesta 2017 ponudit će širok raspon motora predvođen nagrađivanim EcoBoost trocilindrašem zapremnine jedne litre. Spomenuti turbobenzinac nudit će se u verzijama s 99, 123 i 138 konjskih snaga. Uz ovu motorizaciju dolazi ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa čime se smanjuju emisije CO2 na čak 95 g/km. Fordov pogonski pulen od 2018. godine koristit će tehnologiju deaktivacije cilindara. Tu će biti i automatik sa šest brzina i “pedalicama” iza upravljača za model s 98 konja, dok će novi, prirodno aspirirani 1.1-litreni trocilindraš u izvedenicama sa 69 i 84 konja ostvarivati rezultat emisije ispušnih plinova od 101 g/km.
Što se tiče dizelskih agregata, nova Fiesta 2017 bit će prvi model sa 118 konja snažnom 1.5-litrenom TDCi jedinicom. Očekuje se emisija CO2 od 89 g/ km, dok će se nešto skromnija izvedba s 84 konjske snage moći pohvaliti kako na tom polju ide ispod 82 grama po kilometru. Najsnažniji model, Fiesta ST 2017 gradske ulice će osvajati 1.5-litrenim turbakom s tri cilindra koji proizvodi 197 konja i 290 Nm okretnog momenta. U Fordu tvrde da nova jurilica sprinta do stotke u 6.7 sekundi, dok još čekamo potvrdu maksimalca. Svi motori se nude sa start/stop sustavom, a neka izdanja imaju aktivnu aero prednju rešetku kako bi štedili gorivo.
Cijena nove Ford Fieste 2017 bit će u velikoj mjeri određena dodatnom opremom
Nova Fiesta 2017 dolazi sa setom sigurnosnih sustava od kojih nam najviše zapinje za oko sustav prepoznavanja pješaka tijekom vožnje. Od ostalih 14 sustava izdvajamo i Cross Traffic Alert koji upozorava na prilazak vozila s bočne stražnje strane prilikom izlaženja s parkirnog mjesta.
Sa svom tom silom novotarija za zaštitu putnika i ostalih sudionika u prometu gradski adut cilja na rezultat od pet zvjezdica na Euro NCAP testu. Moramo naglasiti da će većina sigurnosnih značajki biti opcionalna. Cijena nove Ford Fieste 2017 još nije konačno definirana, a za sve informacije možete kontaktirati ovlaštenog zastupnika.