U 2003-oj godini, Mazda je nudila MX-5 u coupe izvedbi, ali u ograničenom broju i samo za japansko tržište. Korijeni tog automobila zapravo se vraćaju na koncept američke Miate coupe iz 1996., a aftermarket tvrdi krovovi omogućili su jednostavnu nadogradnju još od ranih dana. Ove godine lukavi Japanci odlučili su upravo tim receptom začiniti ponudu.
Mazda MX-5 RF 2017 nudi pravi spektakl transformacije u roadster izvedbu
Proces transformacije iz coupe linije u onu roadstera je zaista spektakularan počevši od stražnjih podloga koji se dižu u zrak dok se krov pomiče unatrag, prije razdvajanja u dva dijela i urednog sklapanja ispod stražnjeg dijela. Za razliku od inačice s platnenim krovom, nije potrebno ručno otključati krov s vjetrobranskog stakla kako bi se pokrenuo proces micanja krova. Sve je potpuno automatizirano, a može se “skinuti” pri brzini do 10 km/h. Moramo naglasiti da se prema tvrdnjama japanskog proizvođača, vlasnici mogu pohvaliti posjedovanjem roadstera s najbrže sklopivim tvrdim krovom na svijetu. Mazda MX-5 u RF izvedba izgleda kao coupe, ali u svega 13 sekundi vlasnici dobivaju sportski roadster.
Zbog složenijeg mehanizma preklapanja krova nova Mazda MX-5 2017 s RF oznakom dobila je 45 kilograma, ali malo toga se promijenilo u odnosu na izvedbu s mekim krovom. To je zapravo i dobra vijest jer japanski roadster zadržava osobine koje ga krase od samih početaka: agilnost, živahnost i razigranost.
Osnovna kabinska arhitektura također je identična osnovnom modelu s platnenim krovom, iako je “Retractable Fastback” inačica osmišljena kako bi nova Mazda MX-5 2017 dobila drugačiju dimenziju pa se može zatražiti završna obrada armature u koži inače nedostupnoj kod već nam poznatog modela. Tu je i još jedna mala promjena koja se odnosi na opciju automatskog mjenjača, nedostupnog kod modela s mekim krovom. Automatik je dostupan na razini opreme Revolution dok Attraction i najopremljenija opcija Revolution Top dolaze samo u paketu s manualcem.
Nova Mazda MX-5 2017 već poslovično koristi živahne motore
Pogonske jedinice čini već učinkovita kombinacija. Slično nekim modelima Honde, motor snagu počinje pokazivati iznad 3.000 okretaja u minuti, a s obzirom na živahnost i zvuk neodoljivo mami na tjeranje do crvene zone. Elegancija roadstera s tvrdim krovom povećala je masu automobila te time ima blagi utjecaj na performanse, pa nova Mazda MX-5 RF 2017 stotku lovi u 7.4 sekunde za razliku od 7.3 sekunde koliko je potrebno modelu s mekim krovom. Ovi podaci posebno vesele jer potvrđuju da se dodatna kilaža u vožnji uopće ne osjeti.
Jedna očita razlika između ove dvije inačice može se uočiti prilikom brže vožnje gdje RF inačica ima prednost po pitanju bolje izolacije kabine. Kao svaki sportski automobil, popularni kabrio najbolje se osjeća na zavojitim cestama. Ipak, japanski inženjeri nisu ništa prepustili slučaju i kako bi bili sigurni da dobitak na težini nije utjecao na performanse, podešeno je upravljanje i dodan tvrđi ovjes, ali Mazda MX-5 i dalje ostaje prilično mekana. Poput standardnih roadstera japanskog proizvođača oštriji ulasci u zavoje rezultiraju proklizavanjem, ali kretanje automobila omogućuje vozaču izvrsnu povratnu informaciju o gripu i kontroli. Što se tiče praktične upotrebe, Mazda MX-5 2017 RF nije manje upotrebljiva nego li standardni model, no i dalje ima svoje granice. Prtljažnik broji 130 litara i nije pretjerano širok, a kako se radi o dvosjedu putnici ne mogu računati na veliki broj pretinaca.
Užitak vožnje atraktivne Mazde MX-5 RF 2017 ima svoju cijenu
RF inačica ostavlja zaista impresivan vizualni dojam, bilo da je riječ o coupe ili “toples” poziciji krova. Odlični Japanac zadržava okretan i privlačan stav standardnog modela, te nas podsjeća na jednako primamljivu Hondu S2000 u izvedbi s tvrdim krovom. Azijski roadster ovim potezom dobiva na eleganciji i ekskluzivnosti, ali razlika od preko 50 tisuća kuna u odnosu na “običnu” verziju ipak je poveći iznos za potrošiti na minorne razlike. Cijena nove Mazde MX-5 2017 RF kreće od 251.000 kuna.