Segment brzih kompaktnih jurilica definitivno je u trendu na Europskom kontinentu. U nepoštednoj borbi za titulu najbržeg i najboljeg, veliku ulogu ima i nova Honda Civic Type R 2015. Od njenog predstavljanja u ožujku prošle godine i postavljanja rekorda na Nürburgringu za najbrži automobil na prednji pogon, konkurencija uporno pokušava stvoriti automobil koji će moći parirati ovom japanskog uratku inženjerstva.
Serijska izvedba nove Honde Civic Type R 2015 razvija 310 konja iz 2-litrenog VTEC motora pomognutog s turbopunjačem. Najbliži konkurenti su Leon Cupra koja razvija 280 konja i Renault Megane RS 275 Trophy s 275 konjskih snaga koji su, unatoč Hondinom rekordu, poprilično blizu.
Francuski Shiftech izvlači dodatnu snagu iz japanske jurilice
No, srećom, iz novog turbaka se puno jednostavnije izvlači dodatna snaga za razliku od dosadašnjih Hondinih atmosferskih agregata. Za takvo podešavanje nisu potrebne opsežne izmjene na motoru, već samo fino podešavanje elektronike uz prijenosno računalo. Stoga je francuska tvrtka naziva Shiftech nabrijala ECU jedinicu nove Honde Type R tako da na valjcima pokazuje ukupnu izlaznu snagu od 354 konja. Okretni moment je također povećan s već impresivnih 400 Nm na 487 Nm.
Upotreba turbopunjača na motorima novog Civic Type R-a stvorila je ogroman potencijal za unaprjeđenje performansi ovog trkača. Razlika u motorima je očita, tako je prethodna generacija Type R dostizala svoju crvenu liniju na 8.000, a trenutna se vrti do 7.000 okretaja.
Kada je prethodna generacija Ford Focus RS ugledala svjetlo dana, cijeli automobilski svijet pitao se kako će kontrolirati prijenos ogromne snage od 300 konjskih snaga na samo prednje kotače. Pitanje je još interesantnije ako uzmemo u obzir da nova Honda Type R ima gotovo jednako snage kao i još snažniji kompakti kao što su Mercedes A45 (381) i Audi RS3 (362), no, za razliku od nje, oni svoj okretni moment prenose na sva četiri kotača.
Ovjes nove Honde Civic Type R 2015 kontrolira ogromnu snagu
Novi Type R u usporedbi s prethodnim modelom Focusa RS, na prednju osovinu prenosi puno više snage pa se postavlja pitanje kako se može nositi s toliko okretnog momenta? Prije nekoliko godina, Fordovi inženjeri, kao i oni koji su radili na razvoju, Astre OPC i Meganea RS stvorili su sustav prednjeg ovjesa koji smanjuje okretni moment s minimiziranjem nagiba prednjih kotača prilikom ulaska u zavoje.
Sustav Honde Civic Type R 2015 naziva se Dual Axis Strut i odnosi se na smanjenje razmaka između osi prednje opružne noge i središnje osi kotača na 40 mm. Ono što je zanimljivo, problem velike snage ne rješava u potpunosti nego ga smanjuje za 55 posto.
Najbrži automobil na prednji pogon također je opremljen sustavom Adaptive Damper System koji je zadužen za pojedinačno podešavanje sva četiri amortizera te tako jamči optimalan raspored opterećenja u svim uvjetima vožnje. Iz Honde kažu da je razlog tome prednji ovjes koji je do 177 posto tvrđi od standardnog Civica, pa nema potrebe za postavljanjem balans šipke. Osim toga, zbog ograničenja platforme zadržali su torzijsku gredu na stražnjoj osovini, ali je ista dodatno ojačana.
Potencijal turbo motora gura Hondu Civic Type R 2015 u višu klasu jurilica
Ova dorada Civic Type R-a dolazi u gotovo savršenom trenutku, netom nakon prvih testova dugo spominjanog konkurenta u liku novog Focusa RS. Iako će biti zanimljivo vidjeti sučeljavanje ovog Japanca s drift mašinom iz Fordove radionice u poštenom testu na stazi, moramo naglasiti da novi Focus RS svojim pogonom na sva četiri kotača ulazi u drugu klasu najsnažnijih kompakata te parira već spomenutim zvijerima iz Audija i Mercedesa. Napomenimo i da cijena Honde Civic Type R 2015 u Hrvatskoj starta od 360.000 kuna, dok ćete za vrijednost dorade francuskog Shiftecha trebati kontaktirati tuning kuću.