SHARE

Koliko je važan tajming u auto industriji najbolje pokazuje primjer Honde s modelom HR-V. Ovaj japanski proizvođač predstavio je prvi crossover u svijetu još 1998. godine. No, zbog drukčijeg dizajna tada je Honda HR-V bila nazivana ruglom i poluproizvodom. S obzirom na to da ga tržište nije prepoznalo kao multifunkcionalno vozilo prodaja je obustavljena 2006. godine. Razlog neuspjeha leži u činjenici da su u to vrijeme najpopularniji izbor bili automobili kompaktnog segmenta. Danas, kada cijeli svijet luduje za SUV-ovima, segment crossovera nameće se kao odličan izbor za sve one koji žele imati SUV primjeren gradskim sredinama s gustim prometom. No, umjesto da caruje ovom klasom, HR-V 2016 tek ulazi na ovo tržište gdje je vlada, ironično po Hondu, izgledom nekonvencionalni Nissan Juke. Kakve su mogućnosti i dojmovi novog HR-V-a donosimo u nastavku teksta.


Nova Honda HR-V 2016 – Sportske linije i bogata oprema

Nova generacija tehnološki je puno naprednija od prethodnika, a dizajn karakteriziraju sportske i kompaktne linije. Iza umjerenih dimenzija ovog crossovera nastalog na platformi Jazza krije se prostrana unutrašnjost opremljena poznatim Hondinim inteligentnim sustavom sjedala. Tome uvelike pridonosi centralni smještaj spremnika goriva. Honda HR-V 2016 tako nudi puno veći prtljažni prostor (453 litara), čak i u usporedbi s vozilima većeg segmenta. Dužina novog modela iznosi 4294 cm, u širinu broji 1772, a visina je 1605 cm.

Opremljenost je na iznimno visokoj razini. U ponudi su tri paketa opreme, a već osnovni paket dolazi sa sustavima aktivne i pasivne sigurnosti. Opremljeniji modeli vožnju čine još ugodnijom, a cijenu podižu i do 60.000 kuna.

Ulaskom u novi HR-V 2016 odmah je jasno da se radi o automobilu koji je stvoren da pruži užitak u vožnji. Kokpit je u potpunosti orijentiran prema vozaču, a sudeći po položaju upravljača i mjenjača mogli biste zaključiti da se nalazite u nekom sportskom kupeu. Središnju konzolu karakteriziraju elegantne i moderne linije s centralno postavljenim Honda Connect infotainment sustavom kojim se upravlja ekranom osjetljivim na dodir. Najviše nas je iznenadio precizan mjenjač koji svojim izgledom, te kratkim prijenosnim omjerima neodoljivo podsjeća na legendarni S2000. Ništa lošiji nije ni upravljač koji vrlo direktno prati svaki pokret automobila.

Osim linijama, nova Honda HR-V 2016 motorima pokazuje da ima gene legendarnih modela s početka 90-ih godina koji su i proslavili VTEC motor. Naime oba agregata daju trenutan odaziv na gas, a benzinac se najbolje osjeća u gornjem dijelu okretaja te svoju zabavnu stranu otkriva nakon prelaska brojke 3000. Uz povišen ovjes koji omogućava laganu vožnju po našim lošim cestama, a sportske karakteristike vidljive su u zavojima gdje se karoserija ne naginje previše. Naravno, nemojte pretjerivati jer je ovo bez obzira na sportska obilježja, crossover namijenjen prvenstveno obiteljima.

Nova Honda HR-V 2016 – Pouzdani i štedljivi motori nove serije

U skladu s duhom brenda ovaj crossover je poprilično živahan, osobito u gore navedenoj benzinskoj izvedbi koja se voli vrtjeti u visokim okretajima. Već očekivano za brend, nova Honda HR-V 2016 ima skromnu ponudu motorizacije koju čine dva motora iz nove Earth Dreams serije. U ponudi je 1.5-litreni benzinac sa 130 konjskih snaga umjesto umirovljenog 1.8-litrenog agregata, poznatog nam iz Civica, te razvija 155 Nm okretnog momenta. Uz njega se može izabrati i 1.6-litreni dizelaš koji unatoč manjku od 10 konja u odnosu na benzinca razvija duplo veći okretni moment – 300 Nm. Baš taj okretni moment dizelskoj izvedbi omogućuje nešto bolje ubrzanje do stotke od 10 sekundi, dok spomenuti benzinac kasni dvije desetinke. Honda se već poslovično pobrinula za ekonomičnu potrošnju. Tako je Hondin Idle Stop sustav koji gasi motor pri zaustavljanju vozila te ga ponovno automatski pali pritiskom na papučicu spojke dostupan u svim inačicama opreme. Prema filozofiji Earth Dreams tehnologije time se značajno smanjuje emisija ispušnih plinova, na 104g/km. Potrošnja benzinca u gradskoj vožnji iznosi 8, a dizelaša u istim uvjetima 6.5 litara goriva.

Honda HR-V 2016 – Viša cijena opravdana voznim karakteristikama i pouzdanošću

Za hrvatsko tržište ovaj crossover dostupan je samo s pogonom na prednje kotače. Cijena Honde HR-V 2016 kreće se od 187.990 kuna za osnovni model, pa sve do 249.590 kuna za najopremljeniju benzinsku verziju s automatskim mjenjačem. U usporedbi s konkurentskim Jukeom koji u osnovnoj, ali i osjetno slabijoj izvedbi košta 120.400 kuna i novom Mazdom CX-3 čiji start počinje na 130.469 kuna to je ipak je osjetno veći iznos. Zbog toga u Hrvatskoj sigurno neće postati bestseller, ali kupci koji žele crossover nešto oštrijeg ovjesa i boljih voznih osobina od rivala sigurno neće ostati razočarani dobivenim.

Nakon svega možemo zaključiti da iako je skuplja, Honda HR-V 2016 odličnim motorima, pouzdanošću, neuništivom mehanikom, dobrim držanjem vrijednosti i užitkom u vožnji svojim potencijalnim vlasnicima nudi puno za njihov novac.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here