Nakon što je izvorni NSX uspješno krenuo skidati skalp puno razvikanijim superautomobilima još 90-ih godina, pulen japanske tvrtke vratio se na scenu 2016. godine s ozbiljnim očekivanjima fanova. Srećom, novi NSX našao je svoje mjesto na tržištu i dokazao se kao jeftinija alternativa hibridnom Porscheu 918 Spyder.
Kako izvori iz inženjerskih krugova Honde govore, trenutačno se radi na potpuno električnom superautomobilu temeljenom na prošlogodišnjim testovima jurilice stvorene za potrebe Pikes Peak utrke. Ova zvjerka trebala bi koristiti šasiju najsnažnijeg automobila ovog proizvođača, čime je vrlo izgledno da to upravo bude nova Honda NSX.
Honda novi superautomobil razvija unutar posebnog odjela
Automobil koji se koristio za napad na titulu najbržeg na legendarnoj stazi prošle godine pogonilo je 1000 električnih konja, za čiju snagu su korištena četiri elektromotora sa 70 kwh litij-ionskom baterijom. Ovaj brutalni koncept sposoban je uhvatiti stotku u samo 2.5 sekundi, dok se na 200 km/h penje za samo 6.2 sekunde, koristeći pritom 800 Nm okretnog momenta preko sva četiri kotača. Trkaći koncept teži oko 1500 kilograma, pa se za proizvodni model očekuje da bude malo „deblji“.
Honda je prošle godine osnovala i Sektor za razvoj električnih vozila, te se čini da Japanci žele što brže ući u ovaj segment tržišta, koji svakako čini budućnost autoindustrije. Novi superautomobil trebao bi biti prvi u nizu. Izvor koji je uključen u projekt – razgovarao je s Auto Expressom i izjavio: “Razvijamo nove tehnologije, želimo primijeniti sustav na električna vozila s motorima visoke snage i visokog odaziva, trenutno istražujemo i razvijamo”.
Voditelj istraživanja i razvoja Honde, Sekino Yosuke posebno je progovorio o konceptu EV, govoreći: “Tehnologija koja se koristi na Pikes Peak konceptu mogla bi biti zanimljiva, ovo nije samo natjecateljsko vozilo, želio bih napraviti takav automobil za cestovnu upotrebu, i postoje neka istraživanja oko toga. Želimo da naši električni automobili budu zabavni i jasno je da ovaj motor s oko 1000 konjskih snaga, ispunjava tu stavku i koristi tehnologiju koja bi jednog dana mogla zaživjeti u serijskoj proizvodnji. Sada vjerujemo da je moguće.”
Idealna testna platforma za potpuno električni pogonski sklop najvjerojatnije će biti nova Honda NSX. U konačnici, EV koncept je “inspiriran” trenutnom verzijom Hondinog superautomobila. Što se tiče dometa, ako vozač nema tešku nogu na gasu baterija koncepta ima dovoljno snage za oko 320 km autonomije. Dok se potencijalni cestovni automobil ne bi mogao referirati na te brojke s obzirom na dodatnu težinu koju donose sigurnosne značajke i ostali prateći hardver. Domet bi mogao biti veći ako pretpostavimo da će se tehnologija akumulatora razvijati u nadolazećim godinama.
Nova Honda NSX ipak će pričekati s dolaskom na tržište s obzirom da je trenutni model još “svjež”
S obzirom da je NSX na tržištu tek od 2016. godine, nasljednika ne možemo očekivati barem prije kraja desetljeća. S glasinama o kabrioletu i Type R-u koji sve češće kuca na vrata jurilica kompaktnog segmenta, procjenjuje se da nova Honda NSX neće biti lansirana do 2023. godine. S time na umu, nadamo se kako su posljednji modeli orijentirani na trkaće naslijeđe potvrda budućeg poslovnog modela japanskog proizvođača u kojem nove i uzbudljive automobile nećemo čekati dugi niz godina. Ako se potrude, Japanci možda uspiju skinuti našeg Rimca s trona predvodnika električne tehnologije u superautomobilima, no sudeći prema ekspanziji tvrtke iz Svete Nedjelje ne bi nas čudilo da i sam Rimac ima prste u stvaranju novog japanskog sportaša.