Prve naznake Hyundaijevog sportskog brenda N čuli smo prije više od četiri godine, a od tada je korejski proizvođač automobila brusio iskustvo u WRC-u gdje je 2017. godine osvojio drugo mjesto u konstruktorskom poretku. Na račun uspjeha u trkaćem svijetu došle su brojne pohvale za njihove strojeve te su se tako odmaknuli od etikete dosadnog obiteljskog vozila po čemu smo poznavali ovog brzorastućeg proizvođača. Naime, u posljednjih pet godina bilježi rast prodaje na europskom tlu od 87 posto.
U roku godine dana od isticanja sportskih ambicija, Hyundai je imenovao Alberta Biermanna kao voditelja testiranja vozila i razvoja odjela visokih performansi, a sve s ciljem slaganja ultimativnog sportskog brenda s N značkom. Dotičnog gospodina spominjemo jer je među Koreance stigao iz renomiranog BMW M inženjeringa. Od tada, Biermann je bio zauzet razvojem pulena kojeg predstavljamo – i30 N. Kompaktna jurilica je tek jedan od budućih N automobila, a svime navedenim možemo samo zaključiti da je Hyundai skupio odličnu municiju za borbu sa sportskim automobilima.
Hyundai i30 N u 2018-oj hrabro zakoračio među sportske kompakte
Moramo pohvaliti ovaj hrabar potez Hyundaija kojim pokušavaju stvoriti istinskog sportaša u vjerojatno najkompetitivnijem automobilskom segmentu gdje godinama vladaju zvijeri poput Volkswagen Golf GTI-ja, Renault Meganea RS, Forda Focusa RS, Honde Civic Type R i mnogih drugih.
Još u konceptnoj fazi, testovi stručnjaka pokazali su da Koreanci idu pravim putem te da su vrlo ozbiljni u svojim ambicijama stvaranja pravog i punokrvnog vozačkog automobila koji se može dostojno hrvati sa svim etabliranim jurilicama. Hyundai i30 N Performance dolazi s osnaženim kočnicama, “izbrušenim” motorom, ojačanom spojkom i sofisticiranim ovjesom, a svi dijelovi stvoreni su in-house ili uz pomoć korejskih tvrtki s kojima blisko surađuju. Iako je razvijen na Nürburgringu forma i30 N je “domaći uzgoj”, a upravo to mu je pomoglo da se distancira od konkurencije.
Novi Hyundai i30N je vrlo prilagodljiv, s upravljivim postavkama za mapu motora, e-diferencijal, ispušni sustav, upravljač i ovjes te ESC. Na raspolaganju su tisuće kombinacija grupiranih u modove: Eco, Normal, Sport i N – ujedno i najbrutalniji odabir. Pored njih, vozač može odabrati i N Custom mod u kojem slaže svoju “dobitnu” kombinaciju.
Cijena Hyundaija i30 N i u Performance izvedbi opravdava omjer uloženog i dobivenog
Korejskog sportaša pokreće turbom punjeni 2.0-litreni četverocilindarski motor koji proizvodi 275 konjskih snaga (u usporedbi s 250 konja slabije verzije) i razvija 353 Nm okretnog momenta koji se na kotače prenosi preko šeststupanjskog manualca (automatik opcija nije dostupna 🙂 ). U overboostu ta brojka na dragocjenih sedam sekundi seže do 378 Nm.
Performance verzija posjeduje elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem, podesivi ovjes i ispušni sustav s promjenjivim ventilom, a ubrzava do stotke u 6,1 sekundi, što je 0,3 sekunde brže od standardnog i30 N.
Kako izgleda i zvuči najsnažniji Hyundaijev kompakt možete vidjeti u videu:
Od običnog i30 preuzeta je jedino karoserija, dok N dobiva povezivače muldi amortizera za bolju krutost. Osim toga ističe se širim lukovima kotača i automobil sjedi 8 mm niže. Agresivni branici, veliki usisi, crveni detalji na prednjem splitteru i sjajnom crnom difuzoru zaokružuju eksterijer Performance modela zajedno s 19-colnim aluminijskim kotačima koji dolaze u Performance inačici, dok se slabiji, Hyundai i30 N kotrlja na za naše ceste ipak primjerenijim 18-icama.
Oprema unutrašnjosti uključuje bežično punjenje telefona, parking senzore, DAB radio, ulaz bez ključa, Apple CarPlay / Android Auto i satelitsku navigaciju preko 8.0 inčnog zaslona osjetljivog na dodir. Kokpit daje informacije i o snazi, okretnom momentu, tlaku turbine i statistici poput mjerenja vremena prolaska kruga i ubrzanja.
Cijena Hyundai i30 N Performance modela je 252.990 kuna, a slabija Sport izvedba vrijedi 232.990 kuna. Prema tvorničkim podacima, uživanje u ovom snažnom stroju popit će oko sedam litara na 100 kilometara u kombiniranoj vožnji.
Novi Hyundai i30 N pokazuje da Koreanci imaju puno toga za pokazati u budućnosti
I dok Clarkson smatra da je Hyundai i30 N proizašao iz knjige “Kako kopirati Golf GTI”, te je mišljenja da bi bilo sramotno svijetu reći kako vozi sportskog Hyundaija, mi samo možemo poručiti Nijemcima i Japancima da se paze nadolazećeg vala odlično odmjerenih sportaša iz Koreje. Naravno, pod time podrazumijevamo da su scene podcjenjivanja viđene u Tokyo Drift filmu stvar daleke prošlosti.
Između ostalog, Hyundai je tek na početku sportskog puta, dok je Evo nažalost dio prošlosti.
Južnokorejska tvrtka svojski se potrudila da njihov sportski brend N ne bude samo slovo na papiru i bedž na limu automobila te su na svoju platnu listu osim spomenutog stručnjaka M odjela, doveli i ljude iz AMG-a, Lamborghinija i drugih kako bi se postigao kompletan i konkurentan rezultat. Novi Hyundai i30 N nikako nije jedan od onih uradaka koji je složen na brzinu, samo nabacujući blistave felge, sjedala, motor, turbinu, tvrdi ovjes i ostalo. Ovo automobilsko djelo je mudro i promišljeno odmjereno s ciljem maksimalnog vozačkog užitka u svim segmentima – upravljanja, zvuka i vizualnog dojma.