Na ovogodišnjem Goodwood Festivalu brzine, Mercedesov AMG odjel predstavio je najnovijeg člana AMG GT obitelji – AMG GT R 2018. Najnovije oružje u širokom arsenalu njemačkog proizvođača uzima najbolje od GT i GT-S coupea i trkaćeg GT3 modela te ih sve objedinjuje. Boja kojom je presvučena ova jurilica nosi naziv AMG Green Hell Magno. Naravno, ime je složeno tako da asocira na kultnu stazu Nürburgring Nordschleife, gdje je i razvijen automobil. Mnogi se neće obazirati na njeno porijeklo, ali AMG-ovu zvjerku čini nemogućom za neprimjetiti na cesti. Ova boja ekskluzivna je samo za R model.
Precizno napucana jedinica pokreće AMG GT R 2018
Ručno rađeni četverolitraš s twin-turbom, V8 oznakom i 74 konja više od trenutne top-izvedbe GT-S pogoni GT R, a smješten je sprijeda kao i kod ostatka GT postave. Ovo povećanje snage donosi GT R-u ukupnu snagu od 577 konja. Dvije turbine vrte se maksimalnom brzinom od 186.000 okretaja u minuti i stvaraju tlak od 1.35 bara, zrak se potom šalje u intercoolere prije nego što završi u motoru.
Sva ta snaga koncentrirana je na stražnje 20-inčne lagane aluminijske naplatke, a prenosi se putem sedambrzinskog mjenjača s dvije spojke. S obzirom na brojke ne čudi i ugrađeni diferencijal ograničenog proklizavanja. Iako je konjaža impresivna, novi Mercedes AMG GT R 2018 posjeduje još neke zanimljive stvarčice. Naime, slično kao i novi Porsche 911, omogućava upravljanje stražnjim kotačima, a tu je i aktivni aero paket.
Posebni aero kit aktivira se u race modu, pri brzini većoj od 80 km/h. Tada se sprijeda izvlači karbonski spojler dužine 4 centimetra koji vrši pritisak od dodatnih 36 kilograma na prednju osovinu kod vožnje brzinom od 250 kilometara na sat. Ovako sofisticirani stroj uz okretni moment od 516 Nm do stotke stiže za 3.5 sekundi, dvije desetinke brže od GT-S modela.
Cijena za novi Mercedes AMG GT R 2018 nije poznata, ali će nesumnjivo biti paklena
Prednji i stražnji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima (double wishbone) rađen je od kovanog aluminija s podesivim amortizerima koji još uvijek koriste AMG Ride Control sustav. Prije nego postiže 100 km/h, stražnji kotači okreće stražnje kotače za oko 1.5 stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih kotača – u svrhu povećanja upravljivosti. Od 100 km/h do najveće brzine od 320 kilometara na sat, kotači se poravnavaju s prednjim kotačima, što pomaže manevrima na ravnim dijelovima.
Za zaustavljanje ove zvjerke brinu se gigantski diskovi veličine 15.4 inča sprijeda i 14.2 inča straga. Osim navedenih, Mercedes AMG GT R 2018 nudi još sigurniju opciju s karbonsko-keramičkim diskovima od kojih su stražnji jednake veličine, a prednji broje 15.8 inča.
Cijena očekivana za Mercedes AMG GT R 2018 startat će na više od 130.825 dolara koliko trenutno vrijedi osnovni AMG GT-S, a u prodaju kreće sredinom 2017. godine. Kako se njemački Hulk glasa i ponaša u vožnji možete provjeriti u videu: