Prije nešto manje od 25 godina, davne 1990., Renault je predstavio prvi u nizu modela koji su do danas obilježili tržište kompaktnih automobila, iza priče stoji, naravno, Renault Clio, koji je do sada obilježio četiri generacije postojanja, što kroz komercijalnu prodaju, što kroz specijalne modele. Clio je u 25 godina svoje karijere obilježio mnoge uspjehe i konstano se držao na vrhu najprodavanijeg modela u Europi, a u današnjem članku vam donosimo kratki pregled svih modela uz najavu za sljedeću godinu.
RENAULT CLIO – KAKO JE SVE ZAPOČELO
Kada je izašao, Clio je nasljedio popularni i dobro nam poznati Renaultov model 5. Zbog slične veličine novi Clio je s “Peticom” djelio isti ovjes, a sve ostalo je bilo novo i modernije. Dizajn je za tadašnje vrijeme bio prilično moderan, iako nam danas izgleda poprilično prosto i jednostavno. U Renaultu su se trudili da ga svakih nekoliko godina malo obnove, pa su nastali takozvani “phase-ovi” svake generacije koji su označavali koji je redizajn modela koje vozilo. Prva generacija proizvodila se od 1990. – 1998., a redizajnirani modeli su bili “Phase 2” od 1994. – 1996. i “Phase 3” od 1996. – 1998. godine. Sa prvim modelom Clia, Renault je postigao veliki uspjeh i 1991. godine proglašen je europskim autom godine.
RENAULT CLIO – MODELI KROZ GODINE
Proizvodnja druge generacije započela je 1998. godine, a neki od redizajneva proizvode se i dan danas u određenim državama. Veliki iskorak viđen je u vanjskom izgledu koji je u potpunosti zaobljen, bez ravnih i oštrih linija, te su čak i svijetla zaobljena. Također, novosti su isprobane i u vidu materijala koji su korišteni za izradu automobila zbog koji su dobivene velike kritike. Branik je načinjen od plastike, a na nekim verzijama šasija od aluminija što je tada smatrano velikim propustom u sigurnosti zbog postizanja pristupačnije cijene, koja se kretala oko 8,000 €. Važno je spomenuti i najsnažniji model Clia II, V6 Clio Sport koji je opremljen 3.0 L V6 motorom snage 230 konja, koji je bio neobično smješten za mali automobil, a nalazio se na sredini automobila odmah iza sjedala vozača i suvozača. Maksimalna brzina ovog moćnog stroja iznosi 235 km/h.
Clio III se proizvodio od 2005. – 2014. godine, a platforma na kojoj je baziran, napravljena je u suradnji s Nissanom te je ista korištena i na Renault Modusu, Nissan Micri i Nissan Noteu. Treća generacija poznata je po veličini odnosno kao najveći model do sada i sa svojih gotovo četiri metra dužine, prerastao je svoje konkurente.
“U Japanu je model Clio prodavan pod imenom Lutecia, zato što Honda već ima model istog imena, te su zaštitili prava na to ime.”
Gledajući dimenzije on više pripada većoj klasi automobila što se osjeti i po težini jer je 130 kg teži od prethodnika. Zbog povećanih dimenzija, došlo je i do rasta cijene, stoga je početna cijena Clia III iznosila oko 12.500 €. Vrlo moderan izvana, ali i iznutra s vrlo dobrim sigurnosnim riješenjima Clio III je zaradio pet zvjezdica na EuroNCAP testu sigurnosti. Veliki uspjeh treće generacije 2006. godine potvrdila je titula europskog automobila godine, čime je Clio postao prvi automobil koji je dva puta dobio titulu automobila godine.
RENAULT CLIO U NOVOJ GENERACIJI
Zadnja generacija ovog popularnog modela na ceste je došla 2012. godine i još uvijek ih krasi. Vrlo lijepog i privlačnog izgleda, Clio IV nikada neće proći nezamijećen. Zaobljeni bokovi i stražnji dio ukazuju na nova povećanja, međutim to je ipak samo varka, pošto je Clio IV izrađen na istoj platformi kao i Clio treće generacije. Renault je odlučio u potpunosti ukinuti model s troja vrata, stoga će novi Clio biti dostupan samo u verziji s petera vrata. Odličan i cool dizajn nosi svoju cijenu, koja se razlučuje u vidu prostranosti i preglednosti prema nazad, ali za to postoji kompromis u vidu mnogobrojnih velikih pretinaca i doplate za parking senzore (2190 kuna) koji uvelike olakšavaju parkiranje.
Za vanjskim dizajnom ne kasni niti unutrašnjost, koja je vrlo moderna. Na središnjoj konzoli nalazi se medianav 7 inčni multimedijalni sustav na dodir, koji se koristi za prikaz osnovih informacija i interakciju s vozilom. Modernom štihu pridonosi lakirana plastika smještena na središnjoj konzoli, oko otvora zraka, zvučnika i dijelom na volanu. Cijena počinje na 83.400 kuna, koliko stoji osnovni Authentique 1.2 litreni model snage 75 konja, dok najslabiji dizelski model Expression dCi iste snage košta 104.400 kn. Cijenovno Clio je u skladu s konkurencijom, te svi modeli koštaju podjednako iako to više ovisi o odabiru motora i opreme.
RENAULT CLIO 2016 – ŠTO NAS ČEKA?
Za 2016. godinu po sadašnjim saznanjima, Renault ne sprema ništa novo u vezi ovog modela. Ne postoje indikacije o izlasku novog modela, iako smatramo da bi bilo vrijeme barem za redizajn, makar ni o tome nema nikakvih informacija, što znači da će Clio 2016. biti u potpunosti isti kao i ovogodišnji ukoliko se do kraja godine nešto ne izmjeni.
Sve u svemu, ukoliko ste u potražnji za manjim kompaktom, odabirom Clia sigurno nećete pogriješiti. Odlučili se vi za novi model ili neku od prethodnih generacija, jasno je da Clio ima veliku povijest i mnogobrojne nagrade koje potvrđuju njegovu kvalitetu. Polovni modeli daju se naći povoljno, samo pripazite da je kvalitetno održavan i servisiran kako bi vas dobro služio.
Izvori: autoklub.jutarnji.hr, autoexpress.co.uk, en.wikipedia.org, carbuyer.co.uk, renault.hr, njuškalo.hr, honestjohn.co.uk