SHARE

Prošli vikend u subotnje poslijepodne imali smo priliku prisustvovati u Jaguarovom The Art of Performance Tour eventu. Moramo naglasiti kako smo na događaj došli u privatnom, a ne redakcijskom aranžmanu. Naime, jednostavnom prijavom putem web formulara dobili smo potvrdu za testiranje Jaguar F-Type modela. Po dolasku na poligon Oryx centra u zagrebačkom Mičevcu dočekalo nas je ljubazno osoblje kojim počinje avantura s pomno izabranim britanskim sportašem.

Jaguar F-Type S

Jaguar F-Type S – Spreman za napad iz svakog kuta

Na raspolaganju za testiranje bio nam je Jaguar F-Type S. Punokrvni trkač s 380 konjskih snaga upakiranih u 3 litre obujma s dodatkom kompresora. Dizajnom zasigurno jedan od najljepših coupea performansama opravdava pravo značenje imena brenda.

Iako je Jaguar F-Type S na tržištu od 2014. godine  i u 2016. u svakom pogledu ostavlja neprikosnoven dojam. Unatoč cjelodnevnom “mučenju”, motor F-Type S-a nije pokazivao nikakve tragove iscrpljenosti, a izdržljive kočnice i dalje su ukopavale na mjestu. Osamstupanjski ZF automatik šalta besprijekorno i prenosi snagu na stražnje kotače. Dvostruke ispušne cijevi smještene su na sredini stražnjeg dijela i karakteristične su za modele s V6 motorom, dok snažniji V8 krase po dvije na svakoj strani. Na Oryxovom poligonu testirali smo ponašanje Jaguarovog sportaša u uvjetima maksimalnog napora, gdje nas je iznenadio vrlo precizan i direktan upravljač. Stražnje gume dimenzija su 295/30/ZR20 i zaista grabe silovito, te teško ostaju bez gripa. Prednji pneumatici su nešto uži – 255/35/ZR20. Unatoč činjenici da se radio o dvosjedu, Jaguar F-Type S nije nimalo malen automobil. Dimenzije mu se kreću od 4.47 metara u dužinu, 1.92 metra u širinu i 1.31 metra visine. Klasično dug britanski prednji kraj koji možemo vidjeti i na Aston Martinu karakterizira i F-Type. Pozamašna konjica propetu mačku tjera do maksimalnih 275 km/h, dok stotku hvata za 4.9 sekundi. Živahan motor podnosi i najveća opterećenja prilikom kojih se redovito čuju “pucnjevi” iz ispušnih cijevi. Jednostavno rečeno, Jaguar F-Type S na ravnim pravcima neumoljivo lijepi za sjedalo, a u zavojima demonstrira raskoš upravljanja i mudro odmjeren balans (50:50).

Jaguar F-Type S – Završna obrada premium razine zadovoljit će svaku potrebu za luksuzom

Pri samom ulasku u automobil, do izražaja dolazi britanska posvećenost premium detaljima. Sjedala se mogu namještati u svim mogućim smjerovima, te savršeno drže tijelo u zavojima. Naravno, izrađena su od fine kombinacije kože i alcantare. Središnji greben podsjeća na stil preuzet iz borbenih aviona, po uzoru na Lamborghini.

Jaguar F-Type S – Britanski adut zaoštrava konkurenciju u Hrvatskoj

S obzirom da nismo bili u službi redakcije, već smo na testiranje došli kao “obični” entuzijasti moramo naglasiti da nas je naspram razočarenja premium brendova na ovogodišnjem zagrebačkom Auto Showu, ugodno iznenadio otvoren pristup i ljubaznost djelatnika Jaguarovog tima u Hrvatskoj. Za one koji ne znaju, tvrtka Jaguar Land Rover 2008. godine je kupljena od strane indijskog Tata Motorsa, a 2013. proces spajanja je kompletno završen. Prije nekoliko mjeseci organizacijske promjene nastupile su i u regiji koja uključuje Hrvatsku.

Novi zastupnik, tvrtka Wallis Automotive Europe za bazu je odabrala Zagreb. Riječ je o ogranku mađarskog investicijskog holdinga koji godišnje uprihoduje i preko 460 milijuna eura.
Posebno nas veseli informacija da će se iz našeg glavnog grada upravljati tržištem regije u koju spada osam država od Hrvatske do Albanije, a osim njih uključuju: Sloveniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Crnu Goru i Kosovo. Za distribuciju i servis  Jaguar i Land Rover automobila u Hrvatskoj će biti zadužena tvrtka Auto Benussi, poznati zastupnik na našem području. Trenutačno se nalaze na privremenoj lokaciji u Ljubljanskoj aveniji 1 u Zagrebu, a za iduću godinu planirano je otvaranje novog i kako Jaguaru priliči, eksluzivnog salona na zagrebačkom Jankomiru. Svi ovi podaci, servisna mreža i Zagrebačko sjedište jamče sigurnost i dostupnost dijelova, a samim time trebali bi pozitivno utjecati na odluku o kupnji potencijalnih vlasnika ovih premium brendova. Cijena testnog modela Jaguar F-Type S iznosila je oko 1.200.000 kuna. Puno, reći će mnogi, uključujući i nas, no, Jaguar je oduvijek slovio za brend koji je opisivao statusni simbol bogatih. Svime viđenim i doživljenim smatramo da ovaj brend može zapapriti jednako skupoj konkurenciji u liku Porschea. Za dodatne informacije o cijenama i opremi kontaktirajte zastupnika.
Jaguar F-Type S hrIako je Jaguar F-Type i u 2016. godini relativno nova “igračka” u Hrvatskoj, vjerujemo da će približavanjem ciljanoj publici putem ovako osmišljenih evenata i prodajno konkurirati Porscheovim primjercima.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here