Zahvaljujući dogovoru između Astona i Mercedesove matične tvrtke Daimler AG, odlično prodavani model kojim je britanski proizvođač poduplao prihode u prvom kvartalu ove godine mogao bi dodatno poboljšati brojke. Njemački proizvođač kupio je pet posto Aston Martina u 2013. godini, te se od tada nagađa da će britanski brend koristiti AMG-ove brutalne agregate. Uvođenjem njemačkog V8 turbaka Britanci su dodali novu, drugu opciju pogonske jedinice modelu DB11 trenutno u prodaji.
Aston Martin DB11 dobio njemačko srce s AMG značkom
Konačno, jedinica koja se nalazi ispod poklopca motora Aston Martina DB11 je AMG-ov 4.0-litreni biturbo V8, koji se koristi u širokom rasponu Mercedes AMG modela. Britanski ljepotan dobiva novi usis zraka, ispušni sustav i novi sistem podmazivanja, dok su inženjeri tvrtke Aston remapirali elektroniku motora kako bi jedinica dobila nešto drugačiji karakter, svojstven ovim luksuznim jurilicama. Kao i u slučaju V12-ice, V8 model snagu prenosi na stražnje kotače putem 8-stupanjskog ZF automatika.
DB11 s AMG motorom razvija 503 konjskih snaga i 675 Nm okretnog momenta. Unatoč smanjenju od nemalih 97 konja u usporedbi s već etabliranim V12 strojem, novi V8 model je samo jednu desetinku sporiji do stotke, koju hvata u četiri sekunde. Najveća brzina iznosi okruglih 300 km/h. Njemačko-britanska jurilica ne mari puno za ekologiju, ali motor manjeg obujma je učinkovitiji te ispušta 230 grama CO2 po kilometru.
AMG motor čini Aston Martin DB11 agilnijim i mršavijim
Novi AMG motor u Aston Martinu DB11 smješten je niže zahvaljujući novim nosačima motora, a s obzirom da je znatno lakši, „skida“ velikih 115 kilograma ukupne težine naspram snažnijeg agregata. U kombinaciji s revidiranim ovjesom i podešenim kontrolama trakcije, iz Astona tvrde kako revitalizirani DB11 s V8-icom pruža oštriji i okretniji osjećaj u vožnji od snažnijeg brata.
Vanjske promjene su minorne, pa vizualno postoji malo razlika između dvije inačice. Neke od njih odnose se na nove 20-inčne kotače, tamnija kućišta prednjih svjetala i dva otvora na poklopcu motora, umjesto četiri. Unutrašnjost je identična s istim opcijama završne obrade i opreme, pa će samo rijetki primijetiti da budući vlasnici nisu potrošili dodatan iznos za V12 izvedbu. Isporuke kreću krajem 2017. godine, a cijena za novi Aston Martin DB11 pogonjen V8 AMG motorom startaju na 184.000 eura što je oko 25.000 eura jeftinije od snažnije verzije. Zaljubljenike u provjerene motore Mercedesovog sportskog odjela oduševit će mogućnost finog podešavanja ECU jedinice kojom tuning kuća RENNtech spomenutu V8-icu diže na 601 konjsku snagu.