Dugo smo čekali da Toyota napravi uzbudljivu i zabavnu gradsku jurilicu, ali se povratkom relijaškim korijenima odlučila složiti Yaris GRMN, automobil visokih performansi, testiran i podešen na poznatoj stazi Nürburgringu u Njemačkoj. Sufiks novog modela označava ‘Gazoo Racing tuned by Meisters of the Nürburgring’. Koliko je posebna ova izvedba govori podatak da će biti izrađena u samo 400 primjeraka.
Toyota Yaris GRMN 2018 punokrvni je sportaš s relijaškim pedigreom
Toyota Yaris GRMN za pogonsku jedinicu koristi 1.8-litreni turbo motor, a finalne brojke bi trebale izbacivati oko 210 konjskih snaga i 250 Nm okretnog momenta. U današnje vrijeme se i ne čini nešto posebno impresivnim specifikacijama, no uzevši u obzir težinu od samo 1.135 kilograma očekujemo lov na stotku u vremenu oko 6.5. sekundi. Mudro upakirana snaga prenosi se posebno podešenim šeststupanjskim manualcem na prednje kotače s Torsenovim diferencijalom ograničenog proklizavanja, dok atraktivan zvuk ispušnog sustava dolazi iz centralno podešenih cijevi na stražnjem kraju automobila.
Ovjes je pojačan i snižen s posebnim Sachsovim amortizerima, a laki BBS 17-inčni aluminijski naplatci štede svaki po 1.6 kg u odnosu na standardne. Četveroklipne kočnice na prednjoj osovini su mnogo učinkovitije, te uz značajno poboljšanu snagu zaustavljanja osiguravaju i puno bolji osjećaj prilikom pritiska pedale.
S vizualne strane Yaris GRMN ostavlja poprilično mlak dojam, iako velike, crvene i crne naljepnice Gazoo Racinga naglašavaju namjenu ovog Japanca. Za one koji ne žele biti upadljivi i isticati se u mnoštvu, mogu se odabrati inačice bez navedenih “ukrasa”. Ispuh pruža pristojno režanje koje se pojačava s višim okretajima, tako da će putnici trebati upotrebljavati nešto viši ton glasa za razgovor prilikom žešćih ubrzanja.
Kao što se može vidjeti iz dostupnih podataka, ovo je brz auto, a za potpunu uživanciju motor traži stiskanje kroz svaki stupanj prijenosa. Precizni prijenosni omjeri i oštar odaziv gasa postaju sve izraženiji s povećanjem brzine te u potpunosti traže sudjelovanje vozača. Vjerujemo kako to budućim vlasnicima neće teško “sjesti”.
Pri nižim brzinama ovjes Yaris GRMN-a je vrlo čvrst, ali sve se ujednačava na brzinama većim od 50 km/h, te omogućava potpunu kontrolu nad gradskim brzancem čak i kada su u pitanju problematične cestovne površine. Toyota Yaris 2018 GRMN je automobil stvoren za žestoku vožnju u svim mogućim uvjetima. Možda najveća mana automobila je ergonomija, jer visoko postavljeno sjedalo znači da će viši vozači imati problema s podešavanjem idealnog vozačkog položaja.
Cijena novog Yarisa GRMN 2018 je 29.900 eura što i nije mala cifra, no ako se uzme u obzir činjenica da je ovo znatno ekskluzivniji automobil nego li primjerice Ford Fiesta ST te da dolazi s DAB-om, klima uređajem i satelitskom navigacijom kao standardnom opremom, ovaj japanski zvrk trebao bi vrlo lako pronaći svoje vlasnike.