U prvom tromjesečju 2017., svuda je zabilježen rast kupnje sportskih i luksuznih automobila. U ovu kategoriju definitivno spada i Ferrari čija je dobit za prvi kvartal iznosila 124 milijuna eura, prevedeno u postotke; porast od 60 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi su iznosili 821 milijuna eura , što je porast od 22 posto. Ferrari očekuje da će u cijeloj 2017-oj uprihoditi 3,3 milijarde dolara.
Tržište i odlični V12 motor promijenili Ferrarijevu strategiju poslovanja
Za one koji ne znaju, Ferrari je imao strategiju limita prodaje na 7000 jedinica godišnje, sve u svrhu zadržavanja ekskluzivnosti. No, veliki apetiti brzorastućih tržišta poput Kine “slomili” su čelne ljude i sada se već planira povećanje do 10.000 prodanih automobila. Neki izvori govore kako bi Ferrari u budućnosti mogao krenuti stopama Porschea i Bentleya te proširiti gamu na druge segmente automobilskog tržišta.
Hibridne izvedbe održavaju Ferrarijev V12 motor na životu
U tvrtki “Propetog konjića” kuju se veliki planovi za budućnost, a oni definitivno uključuju više hibridnih modela, ali i zadržavanje melema za uši – V12-ice.
Elektrifikacija ne koristi samo snižavanju CO2, rekao je CEO Marchionne: “Cilj hibridnog sklopa i elektronike u takvim automobilima nije tradicionalan kako većina ljudi misli. Mi uvođenjem ovih sustava pokušavamo poboljšati performanse na stazi.”
Iako u svijetu automobila svi razmišljaju o downsizingu i kako poboljšati efikasnost vozila uvođenjem turbaka, na strani superautomobila stvari su ponešto drugačije.
Da iza svega ne stoji samo “strast”, već ogroman profit vidimo u činjenici da je prodaja Ferrari modela s V12 motorom porasla za 50 posto u usporedbi s prošlom godinom. Glavni akteri ovakvog uspjeha uz hibridni model LaFerrari Aperta, su najnovija perjanica 812 Superfast s cijenom od nemalih 320.000 dolara i 770 konja snažni F12 tdf.
“Uvijek ćemo u ponudi imati V12.”, izjavio je Marchionne za Autocar i nastavio: “Naš voditelj programa motora rekao je da bi bila apsolutna ludost ugraditi turbopunjač na V12 motor, tako da će uvijek biti prirodno aspiriran, s mogućim dodatkom hibridnog sustava.”
Prezentacijski video hibridnog pulena talijanskog konjića možete pogledati u nastavku.
Svakog oktanoljupca sklonog dobrom zvuku vesele ovakvi planovi jer Ferrari V12 motor jednostavno zvuči toliko dobro da bi bila šteta okaljati ga nadogradnjama. Svjesni smo kako električne jurilice kucaju na vrata, te se nadamo da će se hibridni kompromis zadržavanja ovakvih pokretačkih jedinica s “dušom” oduprijeti njihovim naletima barem neko vrijeme.