Neki vozači mjerač goriva smatraju vrlo iritirajućim. Svima poznata lampica uvijek se pali prije nego li očekujemo i upućuje nas na benzinsku postaju. Naravno, rijetko tko “posluša” lampicu čim se upali, no takvi postupci nisu bezazleni kako nam se čine i zanemarivanjem punjenja goriva na vrijeme možemo oštetiti automobil zbog vožnje na “suho”. Svi smo bili u situaciji da se zaputimo na kraće putovanje, a paljenje lampice upozorenja o niskoj razini goriva oduži nam vožnju zbog dosadnog punjenja goriva. Kako bi smirili živce, razumjeli važnost lampice goriva i produžili vijek trajanja vašeg automobila donosimo razloge zašto napuniti gorivo na vrijeme ne smije biti gnjavaža, te koje su moguće posljedice kada se odlučimo voziti na rezervi.
Velik broj vozača ignorira napuniti gorivo na vrijeme i forsira vožnju na rezervi
Statistike pokazuju da se lampica upozorenja za gorivo ne uzima dovoljno ozbiljno. Većina muškaraca vjeruje da kada se ona uključi, još mogu voziti najmanje 50 km, dok žene u prosjeku misle da imaju još 40 km vožnje na rezervi. Ukupno, 25 posto svih vozača vjeruje da mogu voziti još 60-ak kilometara od trenutka kada se kontrolno svjetlo upali.
Sve to ne bi bio problem da u svakom spremniku goriva ne postoji izum naziva pumpa za gorivo, koja šalje gorivo iz spremnika u motor. Pumpa za gorivo oslanja se na benzin u spremniku da bi se hladila i podmazivala. Pokretanje vozila s niskom razinom goriva znači da pumpa neće biti podmazana kao što bi trebala, a postoji i opasnost od pregrijavanja.
Očigledno je da će se takvim tretmanom prije pokvariti, dok je popravak prilično skup. Neželjena posljedica kvara pumpe goriva su i slabije performanse automobila, a vožnjom s malom količinom goriva u rezervoaru vrlo lako se ošteti i filter goriva. Bilo od taloga ili prljavštine na dnu spremnika goriva, filter može biti začepljen, te tako postoji mogućnost da u motor uđe prljavo gorivo, koje također rezultira skupim popravcima.
Savjeti za pametnu vožnju i točenje goriva
Svjetlo upozorenja ukazuje na to da je razina goriva pala na oko 10 do 15 posto ukupnog kapaciteta, no bilo kakve kalkulacije o preostalim kilometrima su veoma rizične. U mnogim automobilima, broj kilometara koje možete odvoziti nakon paljenja kontrolne lampice se razlikuje. Primjerice, Mercedes C klase, u prosjeku može voziti još 75 kilometara. Drugi automobili, kao Honda Civic, mogu voziti 40-ak kilometara, a većina vozača ima tendenciju zaboraviti da postoji razlika.
Moderni automobili su osjetljiviji i imaju puno nižu toleranciju za problem s niskom količinom goriva, a zbog zdravlja spomenute pumpe goriva pazite da je spremnik goriva uvijek minimalno napunjen na ¼ maksimalnog kapaciteta.
Napunite spremnik za gorivo prije odlaska na dugo putovanje, ako znate da biste mogli zapeti u prometu ili da bi se vožnja mogla produžiti u odnosu na planirano.
Nemojte se oslanjati na podatke automobila o preostaloj količini kilometara koje možete prijeći, raspon tih brojeva može varati i brzo se smanjiti, ovisno o načinu vožnje.
Svi žele uštedjeti novac na točenju goriva, stoga umjesto vožnje kilometrima daleko do benzinske postaje, preporučujemo koristiti online alate ili smartphone aplikacije za pronalaženje najbliže i najjeftinije pumpe goriva.
Skupi popravci rezultat su vožnje na rezervi
Osim potencijalno skupih popravaka na vašem automobilu, nemar vezan uz “tankanje” i vožnju na rezervi može vas dovesti do neugodnih situacija. Ako automobil iznenada prestane raditi, mogli biste ostati bez prijevoza na nekom pustom području, ili usred prometne autoceste. Naravno, nitko ne želi gurati automobil do prvog parkinga, a i čekanje pomoći u takvim situacijama poprilično može potrajati.
Iako se mnogi hvale kako poznaju svoj automobil “u dušu” i da prema iskustvu točno znaju koliko kilometara mogu odvoziti na rezervi, nažalost ne shvaćaju da njihov četverokotač može imati ozbiljne posljedice u slučaju krive procjene.
Osim toga, molimo da se izbjegne tankanje malih količina goriva tek toliko da se preveze “tu prek” i “na brzinu”. Gorivo se brzo potroši, a automobilu opet slijedi vožnja na rezervi koja nikako nije dobra za njegov radni vijek. Nadamo se da će nakon ovog teksta mehaničari imati manje posla s pumpama i filterima goriva, te da će oktanoljupci više paziti na razinu goriva u svojim limenim ljubimcima.