Nakon nekoliko mjeseci spekulacija o novom uratku Rimac Automobila, jedan od predvodnika električnih tehnologija na salonu u Ženevi otkrio je najnovije i najbolje iz Hrvatske autoindustrije. Model naziva C_Two dobio je iznimno veliku pozornost na najvećoj svjetskoj pozornici, a na takvu pozornost djelomično je utjecala i “internet eksplozija” nakon izlijetanja nepažljivog Richarda Hammonda u epizodi The Grand Tour. Dolaskom drugog proizvodnog automobila, Rimac nije ostavio prostor kritikama koje su na račun Concept One-a bile prisutne i pomalo smiješne za ovaj tip vozila, a odnose se na udobnost vozača i putnika. Sve to je sada ispravljeno, ali naravno najveći dio promjena vidljiv je na tehnološkom aspektu Rimac C_Two-a.
Vozilo je čisti električni Grand Tourer, jednako sposoban za cestovne izlete na normalnim prometnicama, kao i za rušenje rekorda. Novi Rimac C Two jednostavno rečeno, predstavlja istinsku inovaciju automobila, razvijenu u modernom proizvodnom pogonu na periferiji glavnog grada Hrvatske.
Novi C_Two bolji i od Chirona
Vozilo je prepuno naprednih tehnoloških rješenja, ali najzanimljiviji dio su brojke koje smo svi nestrpljivo iščekivali. Ergela od 1914 konjskih snaga i 2.300 Nm okretnog momenta ovo hiper vozilo katapultira do 60 milja na sat za samo 1,85 sekundi, dok novi Teslin Roadster na ovom polju ostvaruje rezultat od 1,9 sekundi. Novi Rimac C Two ubrzanje do stotke lovi za 1,95 sekundi, a 300 km/h dostiže u 11,8 sekundi. Iz tvrtke tvrde da može postići najveću brzinu od nevjerojatnih 412 km/h. Usporedbe radi, Bugatti Chiron ima elektronički ograničenu brzinu na 420 km/h – zbog guma koje ne mogu podnijeti veće napore.
Iako Rimac C_Two “kaska” 8 km/h za Chironom po pitanju maksimalca, brojkama ubrzanja do 300 km/h definitivno nadmašuje Chironov sprint od 13,8 sekundi. Fanove Fast and Furious franšize zanimat će “quarter mile” vrijeme koje hrvatski stroj odrađuje za samo 9,1 sekunde. Ova razina izvedbe dostupna je zahvaljujući pogonskom sklopu s četiri elektromotora (IWD) gdje je svakom kotaču dodijeljen po jedan. Rimac ima i Pirellijeve gume, prilagođene posebnim zahtjevima okretnog momenta vozila i vrhunskim performansama.
Kombinacija najmodernije sile tehnologije i karbona recept su za novi Rimac C_Two
Dizajnerski tim predvođen Adrianom Mudrijem iz temelja je stvorio novi Rimac C Two. Cjelokupan izgled, a osobito stražnji kraj sa stop svjetlima “vuče” na još jedan novi superautomobil – Hennessey Venom F5. Ova sličnost nikako ne znači da momci iz Svete Nedjelje nisu napravili originalan posao, nego samo dokazuje da je danas nemoguće stvoriti automobil koji barem jednim detaljem neće podsjećati na neki drugi. Osobito je to slučaj u kategoriji hiperautomobila gdje se za iznimne performanse moraju zadovoljiti određeni postulati aerodinamike koji u konačnici usmjeravaju finalni izgled.
Vozilo je složeno na karbonskoj šasiji iz jednog komada (monocoque) s povezanim krovom također napravljenim od ugljičnih vlakana, integriranom baterijom i spojenim karbonskim stražnjim dijelom.
Ukratko, osim nužnih aluminijskih dijelova bitnih za čvrstoću, cijela karoserija je karbonska. Samim time vozilo je i relativno lagano i izuzetno kompaktno. Aktivni aero elementi uključuju prednje i stražnje difuzore, stražnje krilo, a nama najzanimljiviji detalj je ukomponirani “otisak” kravate na bočnom dijelu. Za impresivnu sposobnost upravljanja, brine se dvostruki ovjes s elektroničkim podešavanjem i aktivnim mijenjanjem visine. Rezultat je glatka i udobna vožnja koja se lako može pretvoriti u adrenalinski doživljaj na stazi i izvan nje. S četiri elektromotora koji napajaju svaki kotač zasebno, pogon na sva četiri kotača pruža dosad neviđene mogućnosti dinamičke kontrole. Nasljednik Concept One-a dolazi sa složenim sustavom prijenosa snage, pa su za prednje kotače zadužena dva mjenjača, svaki s po jednom brzinom, a stražnji kotači također imaju dva mjenjača, ali svaki s dvije brzine.
Rimac C_Two prilagođen je i za svakodnevnu vožnju
Zahvaljujući baterijskom sklopu koji mu omogućuje impresivnu autonomiju od 650 kilometara, te mogućnosti punjenja na 80 posto u samo 30 minuta kada je povezan s električnom mrežom snage 250 kW, C_Two je upotrebljiv i za svakodnevne vožnje. Automobil ima 22 kW trofazni punjač, a baterija sadrži 6960 litij-manganskih nikalnih ćelija s maksimalnim naponom od 720V. Kapacitet je 120 kWh, a osigurava 1,4 MW električne energije. Novi i inovativni, tekućinom hlađeni sustavi pogonskog sklopa omogućavaju da Rimac C_Two puni krug “Zelenog pakla” odvozi u punoj snazi - s neznatnim padom u performansama.
Popularni youtuber Shmee150 detaljno je prošao Rimac u svom videu:
Novi hrvatski superauto dugačak je 4750, širok 1986, a visok 1208 mm. Međuosovinski razmak iznosi 2745 mm, a težina od 1950 kilograma raspodijeljena je u gotovo idealnom omjeru, 48:52 u korist stražnjeg dijela.
Unutrašnjost C_Two ne dolazi samo s tri velika zaslona osjetljiva na dodir, već i s kompletnim ADAS sustavom (napredni sustav pomoći vozaču) koji se sastoji od osam kamera (uključujući prednji stereo pogled), lidar, 6 radara i 12 ultrazvučnih senzora. Osim novotarija na svakom dijelu kokpita, za oči zapinje posebno dizajniran Pastorov aparat za gašenje požara sa specijalnom porukom za koju vjerujemo da je namijenjena “spretnom” voditelju The Grand Tour emisije.
Rimac C Two dolazi 2020-e i planiran je u značajno više primjeraka nego Concept One
Cijena Rimac C Two bit će oko 1,7 milijuna eura, a za razliku od prethodnika proizvedenog u samo osam proizvodnih jedinica, planiran je u 150 primjeraka. S odmakom od nekoliko dana nakon predstavljanja koje je rezultiralo brojnim objavama u svim relevantnim auto moto medijima, pa i puno šire, možemo reći kako je svetonedeljski pulen definitivno najveća zvijezda autosalona u Ženevi.
Za kraj ćemo se poslužiti britanski rječnikom bliskim Hammondu i zaključiti kako je novi Rimac automobil najbolje opisati kao “bloody animal”.