Mazda 3 je kompaktni automobil renomiranog japanskog proizvođača automobila. Proizvodnja prvog modela započela je 2003. godine, a do sada je već treća generacija na prometnicama. Mazda 3 naslijedila je model 323 koji se pod imenom Familia proizvodio u čak osam generacija. Nova nasljednica, imala je veliki posao u smislu dokazivanja svoje vrijednosti što je u ove tri generacije definitivno i potvrdila. Detaljnije o povijesti Mazde 3 pročitajte u nastavku.
MAZDA 3 – SVE JE ZAPOČELO GODINE 2003.
Prva generacija Mazde proizvodila se od 2003. do 2008. godine. Dostupna je u dvije verzije, kao hatchback s pet vrata ili kao limuzina odnosno sedan s četiri vrata. Prilično moderan oblik automobila, kojeg se ne bi posramili ni današnji modeli, privukao je mnoge kupce. Najviše pažnje su izazivala stražnja svijetla crne boje s lećama u drugoj boji, koja su se u to vrijeme viđala samo na sportskim automobilima. Prva Mazda pokazala se kao vrlo dobar i pouzdan automobil, sa skoro savršenim mjenjačem s pet brzina i vrlo preciznim upravljačem. Kupci su dobre odlike Mazde 3 prepoznali, te je ona 2006. godine bila drugi najprodavaniji model u Kanadi, dok je u Izraelu bila najprodavaniji model između 2005. i 2007. godine. Mazda 3 je imala prilično razumnu cijenu s obzirom što je sve ulazilo u standardnu opremu, koja je bila mnogobrojnija od konkurenata, a sadržala je komande na volanu, automatski klima uređaj i pregršt funkcija.
MAZDA 3 – DRUGA GENERACIJA OBILJEŽILA JE GODINU 2008.
Druga generacija Mazde 3 proizvodnju je započela 2008. godine i nastavila do 2013. Vanjski dizajn je u potpunosti promijenjen, iako je zadržan sličan prepoznatljiv oblik. Mazda 3 druge generacije i dalje se proizvodi na C1 platformi koju je prvi model dijelio sa Ford Focusom i Volvom S40, ali su napravljene promjene, pa je novi model sada širi, veći i lakši od prethodnika. Također, došlo je i do izmjene s motorima, gdje je 2.3 L benzinski motor snage 160 konja zamijenjen 2.5 L snage 167 konja, a paletu motora je upotpunio i 2.2 L dizelski motor u dvije varijante sa 150 i 180 konja. Smanjena je potrošnja motora i uveden Mazdin I- Stop sustav, koji gasi motor dok je vozilo zaustavljeno. 2012. godine je izašao redizajn druge generacije koji je sa sobom doveo promjene na prednjoj maski, usisu i stražnjem kraju. Dok su modeli sa novim Skyactiv motorima dobili plavi svjetleći krug oko leća unutar prednjih svijetala.
MAZDA 3 – UPOZNAJTE SKYACTIVE
Aktualna Mazda 3 počela se proizvoditi 2013. godine. Vođena Mazdinim “KODO” – “Soul of Motion” dizajnerskim jezikom što u prijevodu znači “duša pokreta”, te je on vidljiv u svakom dijelu automobila. Linije koje obilježavaju automobil, vrlo su nepravilne i stalno mijenjaju smijer, ali zato prenose tu strast i daju vozilu vrlo živ i jak oblik. C1 platforma nije korištena kod treće Mazde 3, već je zamijenjena novom SKYACTIVE Mazdinom šasijom. SKYACTIV je Mazdino zaštićeno ime, namijenjeno za niz novih tehnologija razvijenih od strane Mazde, koje podrazumijevaju poboljšanje potrošnje i iskorištenosti motora. Kao dio novih tehnologija tu nalazimo i nove motore, novi mjenjač tj. prijenos, nove karoserije i novu šasiju.
Nova Mazda 3 kupce je privukla svojim prelijepim dizajnom i svojom dušom, a zasigurno ih je zadržala poudzanošću i voznim osobinama. Mazda je još jedini proizvođač automobila koji ne ide na smanjenje motora odnosno na manje motore sa turbopunjačem, već zadržava veće motore koji su dugotrajniji. Iako se možda čini kako motori s turbopunjačima imaju veću iskoristivost, jer su obični benzinski motori slabi u niskim okretajima, ali Mazda je i za to pronašla riješenje. Pomoću nove SKYACTIV tehnologije, gdje je sve povezano, Mazda je uspjela izvući najveći kompresijski omjer na svijetu. Još nitko nije uspio dobiti omjer kompresije od 14:1, koji je dostupan u benzinskim i dizelskim motorima. Zbog odlične tehnologije koja iznosi najbolja riješenja, Mazda je postigla da model 3 bude vrlo vozan automobil, koji će vam uvijek pružiti dovoljno snage, a neće vas razočarati niti potrošnjom.
Vanjski izgled je prekrasan, dok je unutrašnjost mogla biti i bolja, pošto su svuda jednostavne i ravne linije, te izgleda kao da se dizajneri nisu imali vremena baviti njome, no to nećemo zamjeriti jer je ipak sve na svome mjestu i pristupačno. Cijena osnovnog Sport (Hatchback) modela s pet vrata, standardnom opremom i benzinskim motorom 105 konja, košta 122.315 kuna, dok najslabiji dizelski motor snage 150 konja, s boljom opremom počinje na 170.119 kuna što i nije tako malo, ali je zasigurno vrijedno. Sve ostale informacije o ovom sjajnom modelu, kao i cijene, pogledajte na Mazda, a test možete pogledati na videu ispod.
Izvori: mazda.hr, caranddriver.com, vidiauto.com, autoklub.jutarnji.hr, autoexpress.co.uk, carbuyer.co.uk
najslabiji benzinac je 101 ks, a ne 75 🙂