Godine 1976., Volkswagen je predstavio originalni Golf GTI snage 110 konja na sajmu automobila u Frankfurtu. U to vrijeme automobil je bio rijetka kombinacija sportskog duha i praktične upotrebe, a današnji modeli upravo zbog tog spoja su jedni od najcjenjenijih vozila na tržištu. Povijest se ponavlja, Volkswagen pokušava preuzeti dio čarolije prvog GTI-ja i primijeniti ju na drugi mali automobil u svojoj ergeli, novi Up! GTI 2018. Dok je Golf postao veći tijekom godina, proizvođač iz Wolfsburga cilja na klasu gradskih automobila s modelima kao što su Polo i Lupo. Up! najnoviji VW-ov subkompakt na tržištu, predstavljen je 2011. godine kao nasljednik Lupa, koji se također mogao pohvaliti vlastitom GTI verzijom. Sve to ukazuje da Volkswagen zna kako složiti malu gradsku jurilicu.
Svaka sličnost VW Up! 2018 GTI modela s originalom nije slučajna
Novi VW Up! GTI 2018 koji će se prvi put predstaviti na popularnom GTI eventu lociranom na jezeru Wörthersee od 24. do 27. svibnja, koristi 1.0-litreni turbo benzinski motor s tri cilindra nabrijan na 115 konjskih snaga i 200 Nm okretnog momenta. To je povećanje od 26 konjskih snaga naspram 89 koliko trenutno broji standardni Up! Njemački gradski automobil, odaje počast legendarnom modelu s kompaktnim dimenzijama, malom težinom, snažnim motorom, sportskom opremom i tipičnim GTI oznakama (uključujući crvene pruge na masci hladnjaka i uzorak na sjedalima).
Ovaj sportski mali zvrk zasigurno će donijeti novu dimenziju zabavne vožnje u kategoriju malih gradskih automobila. Up! 2018 GTI krasit će agilnost slična go-kartu, uz visoku razinu udobnosti za gradske prometnice.
Originalni GTI hvatao je stotku za 9 sekundi zahvaljujući 110 konja snažnom motoru i težini od samo 810 kilograma. Novi VW Up! 2018 GTI je tek neznatno teži – 997 kilograma, no unatoč tome do stotke je hitriji s rezultatom od 8.8 sekundi. Sličan im je i maksimalac, 182 km/h naspram 197 km/h koje postiže budući gradski brzanac.
Vanjski izgled potvrđuje da novi VW Up! 2018 GTI nije običan mališan
Postoje i neke vizualne poveznice između dva modela koje se očituju u klasičnim GTI bojama “tornado red” i “pure white”, a uz njih će biti dostupne metallic srebrna i crna, zajedno s novom “costa azul” plavom nijansom. Pored navedenih GTI oznaka, retrovizori su u crnoj boji visokog sjaja. Novi 17-inčni aluminijski naplatci imaju posebno upečatljiv izgled u kućištima kotača jer Up! GTI ima sportski ovjes pa je karoserija niža za 15 mm. Sprijeda posao obavlja MacPherson, a straga torzijska greda. GTI značajke karakteriziraju i stražnju stranu: crvena traka, kao i veći krovni spojler koji osigurava veći downforce na stražnjoj osovini radi optimiziranog upravljanja pri većim brzinama. Unutrašnjost obuhvaća kožom presvučen sportski upravljač, GTI ručicu mjenjača i tradicionalna sportska sjedala sa “clark” uzorkom.
Cijena Up! 2018 GTI-ja kretat će se unutar gabarita Abartha 595
Maleni turbak namijenjen novom GTI-ju u postavi koristi se i u startnim modelima Golfa. Valja spomenuti i zanimljivi audio dodatak naziva “sound actuator” koji pruža sintetski generiranu ispušnu notu s ciljem povećanja zvučnih kvaliteta litrene pogonske jedinice u putničkom prostoru. Maksimalna snaga Up! GTI izvedbe ipak je za 30 konja slabija od 1.4-litrenog četverocilindričnog turbaka iz 500 Abartha, ali jednaka Opelovom trocilindrašu korištenom u šminkerskom Adamu. Gradska jurilica bit će dostupna u izvedbama s troja i petora vrata. Proizvodna verzija malenog brzanca bit će puštena na tržište početkom iduće godine, a cijena VW Up! 2018 GTI modela kretat će se oko 20.000 eura. Dodatne informacije o modelu i paketima opreme mogu se pronaći kod generalnog uvoznika.